Toon posts:

Draadloos chello internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze a-technische jongen heeft het volgende in gedachten:
huidige situatie:
1 pc in de slaapkamer
chello-box beneden
kabel is naar boven getrokken

gewenst:
1 pc in de woonkamer en draadloos verbinden met de pc in de slaapkamer, met als doel internet te delen.

tools om de gewenste situatie te behalen:
1 nieuwe PC
1 nieuwe Linksys WRT 54G Wireless G Broadband Router (All-in-one Internet-sharing Router, 4-port Switch, and Wireless-G (802.11g) Access Point )
1 nieuwe Linksys 54G PCI Adapter

Hardwareconnectie:
Ik sluit de Router aan tussen de Chello-box en de kabel naar boven voor PC slaapkamer en plug de PCI-adapter in de nieuwe PC in de huiskamer.

Is dit juist? Waar moet ik verder op letten? Moet ik nog iets veranderen aan het macadres of andere "adressen" etc.?

Alvast bedankt toppers! Zonder jullie zijn wij nergens!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Zo gaat dat zeker werken ja.

Bij Chello is het 'soms' nodig om inderdaad het MAC adres van je netwerkkaart te 'clonen' op je router. Kijk hier maar eens hoe:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29#29

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:16
Als je die kabel al naar boven hebt liggen en beneden toch een normale (non-portable) pc neer zet, waarom moet het dan wireless?

Dan kun je toch ook een router aan je chello modem hangen, kabel naar boven (ligt er al) en kabel naar woonkamer?
Of zie ik iets over het hoofd?

Punctuality is the politeness of kings

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb het zo gedaan:

Beneden staat het modem, ernaast een wireless Linksys. En voor de rest heb ik helemaal geen kabels in huis. Ik kan internetten waar ik wil met mijn laptop.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Doen mijn overburen ook, altijd makkelijk als backup verbinding ( ha ha geen WEP helemaal niets geen beveiliging !)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 13:24:
Doen mijn overburen ook, altijd makkelijk als backup verbinding ( ha ha geen WEP helemaal niets geen beveiliging !)
Ik heb ook geen WEP, maar wel alleen toegang met mijn eigen MAC-adres. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Cute: thanks voor de tip, Dreamscape: de kabel... draadloos vind ik persoonlijk een mooiere en efficientere oplossing... Thanks
Pagina: 1