Deze a-technische jongen heeft het volgende in gedachten:
huidige situatie:
1 pc in de slaapkamer
chello-box beneden
kabel is naar boven getrokken
gewenst:
1 pc in de woonkamer en draadloos verbinden met de pc in de slaapkamer, met als doel internet te delen.
tools om de gewenste situatie te behalen:
1 nieuwe PC
1 nieuwe Linksys WRT 54G Wireless G Broadband Router (All-in-one Internet-sharing Router, 4-port Switch, and Wireless-G (802.11g) Access Point )
1 nieuwe Linksys 54G PCI Adapter
Hardwareconnectie:
Ik sluit de Router aan tussen de Chello-box en de kabel naar boven voor PC slaapkamer en plug de PCI-adapter in de nieuwe PC in de huiskamer.
Is dit juist? Waar moet ik verder op letten? Moet ik nog iets veranderen aan het macadres of andere "adressen" etc.?
Alvast bedankt toppers! Zonder jullie zijn wij nergens!
huidige situatie:
1 pc in de slaapkamer
chello-box beneden
kabel is naar boven getrokken
gewenst:
1 pc in de woonkamer en draadloos verbinden met de pc in de slaapkamer, met als doel internet te delen.
tools om de gewenste situatie te behalen:
1 nieuwe PC
1 nieuwe Linksys WRT 54G Wireless G Broadband Router (All-in-one Internet-sharing Router, 4-port Switch, and Wireless-G (802.11g) Access Point )
1 nieuwe Linksys 54G PCI Adapter
Hardwareconnectie:
Ik sluit de Router aan tussen de Chello-box en de kabel naar boven voor PC slaapkamer en plug de PCI-adapter in de nieuwe PC in de huiskamer.
Is dit juist? Waar moet ik verder op letten? Moet ik nog iets veranderen aan het macadres of andere "adressen" etc.?
Alvast bedankt toppers! Zonder jullie zijn wij nergens!