Toon posts:

UT server op internet vanuit lan!

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb al van alles gezocht gelezen en noem maar op,ik heb 3 pc's en 2 gaan via een sitecom 4s router op het internet en dat werkt perfect.(adsl planet.)

Nu wil ik mijn derde pc gaan gebruiken als een ut server ook via de router,maar niemand die mijn server dan ziet.

Nu is het mogelijk om die server op de router te gebruiken als virtuele server maar hoe?

Het staat niet in het boekje en op hun site word ik er ook niet duidelijker van(noob mode).

Iemand een idee??? suggestie???

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Van: http://users.pandora.be/scallieke/Unreal_Tournament.htm

zoeken google naar poorten en unreal tournament

Zelfs jouw pc kan dienst doen als server waarbij je natuurlijk zelf aan het spel kunt deelnemen. Als je verbonden bent met het internet via een router van bijvoorbeeld D-Link en je hebt niet windows ME of XP draaien, dan moet je wel de nodige poorten openzetten om je gameserver op het net te krijgen. Op het tabblad 'Advanced' selecteer je de optie 'Virtual Server'. Daar zet je de volgende poorten open:

2790 xxx always
8777 xxx always
9777 xxx always
80 xxx always
7777 xxx always
7778 xxx always

... en klaar is kees.
xxx stelt het laatste getal van het IP-adres voor van de pc waarop je de gameserver hebt draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door M.I.G. op 09-09-2003 12:49 . Reden: niet alles copy paste gedaan ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Zet de UT server in je DMZ dan ben je gelijk van alle problemen af.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Wat doet DMZ?

En die server heeft dan bijv ip 192.168.0.3!!

dus niet de ip van mijn provider of raaskalk ik nu maar wat?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 12:59:
Wat doet DMZ?

En die server heeft dan bijv ip 192.168.0.3!!

dus niet de ip van mijn provider of raaskalk ik nu maar wat?
Je stuurt de poortjes van UT door, je router ontvangt data en stuurt het door naar je ut server...

je krijgt dus niet in interne ip, maar je externe *internet* ip adres.

Kijk gerust de faq eens door... :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een noob op dit gebied en mijn kinderen ik heb er 4 zouden je eeuwig dankbaar zijn als jij met mij op msn die stappen door wil lopen :*)

of iemand dan ook!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 13:09 ]

• Icey
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 13:08:
Ik ben een noob op dit gebied en mijn kinderen ik heb er 4 zouden je eeuwig dankbaar zijn als jij met mij op msn die stappen door wil lopen :*)

of iemand dan ook!
msn @ i-cey.net, ben toch ziek thuis vandaag :X

• Icey
Q: Hoe kan ik poorten forwarden op de router?
A: U dient dus op de eerste plaats te weten welke poorten de applicatie gebruikt.
Op de volgende link kunt u poorten vinden van de meest voorkomende applicaties: Portforwarding Document. Wanneer uw applicatie er niet bijstaat, neem dan contact op met de fabrikant.

Nu u de poorten weet, moet u de router vertellen dat elke aanvraag die vanaf internet op deze poort komt door gestuurd moet worden naar de PC op uw netwerk welke de applicatie gebruikt. Dat doet u dmv de Virtual Server optie in de router:

U gaat naar het routermenu (in de browser 192.168.0.1)
Klik rechtsboven op advanced.
Klik Virtual servers.
Vink 'enable' aan in het properties vak.
Vul een naam in in het veld ernaast (bv GAME)
Selecteer bij PCserver de PC uit uw netwerk waarop u het spel host.
Kies bij protocol TCP/UDB
Vul bij zowel Internal Port no. als External Port no. het gevonden poortnummer in
Klik 'add as new server'.
Gebruikt de applicatie MEERDERE poorten, moet u bovenstaande stappen voor elke afzonderlijke poort herhalen.

Klaar ben je... Stond gewoon in je handleiding :)

Ik raad je trouwens aan: draai UT didicated, dan heb je geen grafische zooi, en kan je via een http website makkelijk 'monitoren, maps wisselen etc'.

[ Voor 12% gewijzigd door Icey op 09-09-2003 13:15 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
Je zult inderdaad moeten portmappen zoals dat heet. Dit moet zoveel en zovaak gabeuren, dat we er een speciale FaQ voor gemaakt hebben. Deze is hier te vinden: Het Grote Poortmappingsverhaal

Om welke poorten het in dit geval gaat, dat is vast op de site van UT te vinden. En ik geloof dat het hierboven ook al gepost is.

Succes !

[ Voor 23% gewijzigd door Xandrios op 09-09-2003 13:19 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.