WINXP: Scheduler weigert gewoon een taak uit voeren

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:03
Na mbv de zoekfunctie hier een stuk 300 topics te hebben doorgelezen had ik de hoop eea toch nog werkend te krijgen. Ik was iets te positief.

Ik heb maar één account, gebruik geen wachtwoord (enter).

Via de Geplande Taken Wizard worden taken toegevoegd maar als ik in het logboek kijk staan een paar foutmeldingen mbt wachtwoorden en accounts die niet in de beveiligingsdatabase staan. Maar ik heb geen wachtwoord en mijn machine heet echt "PC1-test". Geen wachtwoord meegeven mag niet zegt het systeem. Dus geef ik maar even een fake login en ww mee. Helaas trapte hij daar ook niet in. Voor de zekerheid post ik hier de foutmeldingen mee, misschien dat jullie dat wel wat zegt.

"Hartenjagen.job" (mshearts.exe) 9-9-2003 12:27:00 ** FOUT **
Het aanmelden op de account die bij de taak hoort, is mislukt en daarom is de taak niet gestart.
De specifieke fout is:
0x8007052e: Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord.
Controleer of de 'Starten als'-naam van de taak en het wachtwoord geldig zijn en probeer het opnieuw.

"McAfee.com Update Check (PC1-test).job" (mcupdate.exe) 9-9-2003 1:09:00 ** FOUT **
Kan geen informatie over de account voor deze taak opvragen; de taak is niet gestart. Er is een fout opgetreden of er is geen accountinformatie voor deze taak.
De specifieke fout is:
0x8004130f: De accountinformatie voor de geselecteerde taak is niet gevonden in de Taakplanner-beveiligingsdatabase.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
ErikRo schreef op 09 September 2003 @ 12:38:

Ik heb maar één account, gebruik geen wachtwoord (enter).

Geen wachtwoord meegeven mag niet zegt het systeem. Dus geef ik maar even een fake login en ww mee.
Geef je het antwoord niet zelf al?

Probeer eens (als je de rechten hebt) een user met PW aan te leggen en gebruik deze voor je taak

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• ErikRo
Op zich een idee ware het niet dat windows m.i. dan niet meer doorstart. Hij zal tijdens het opstarten een keuze scherm tonen met "welk account wil je gebruiken om in te loggen"
De pc moet juist na het aangaan volledig doorstarten en 10 minuten daarna beginnen met opnemen van muziek (via scheduler/taak).

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

duh dan gebruik je toch het enige account, tenminste als die voldoende rechten heeft... voor mcafee betekent dat admin zijn (en je kan gewoon een blank paswoord opgeven al is dat behoorlijk stom)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 13:10 ]

• cowgirl
  • Laatst online: 18-12-2025
ErikRo schreef op 09 September 2003 @ 13:02:
Op zich een idee ware het niet dat windows m.i. dan niet meer doorstart. Hij zal tijdens het opstarten een keuze scherm tonen met "welk account wil je gebruiken om in te loggen"
Is dat niet op te lossen met PowerToys? Onder win95 zat er altijd een optie in om automatisch in te loggen, ik dacht weleens gelezen te hebben dat deze nog steeds bestaat.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Als het goed is kan je instellen dat het programma moet starten met het 'local account'

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Je kunt idd met powertoys (voor de XP dan) instellen dat ie automatisch inlogt met een bepaalde gebruikersnaam+PW.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• ErikRo
Mbv een andere draad ben ik eruit gekomen.
Had geen wachtwoord, deze alsnog toegekend en meegegeven met de taak en nu werkt het wel.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Ja, dat is een vaag probleem. Heb ik eigenlijk ook gehad, toen ik m'n ftp-server voor het eerst via een ander (passwordless) account wilde laten draaien. En na het invoeren van een password werkte het wel.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1