Toon posts:

game hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
vraagje als je zelf een server heb en je wil een game hosten wat is dan belanrijk om het spel goed te laaten draaien is dat de upload of de downstream domme vraag meschien maar ik wil voor de juiste aansluiteng gaan kijken of kpn of bbnet wie heeft hier ervaring mee

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Upload is het belangrijkste...
Jou server moet gegevens naar de mensen die bij jou joinen sturen...
Is denk ik ook wel te vinden in de search...
En een beetje logisch nadenken zou je ook al een eind op weg moeten helpen...

Verwijderd

En je wilt aan je eigen adsl lijntje wat gaan hosten, lijkt me nogal onlogisch maar het is altijd te proberen natuurlijk.

Het is wel te hopen dat een ezel zich niet 2 keer aan dezelfde steen stoot.

Verwijderd

meestal staat in de manuals ook een advies welke bandbreedte je nodig hebt voor het aantal players per game dat je wil gaan hosten.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 12:30 . Reden: typo's ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, ik zou anywayz minimaal 1024kb upload nemen, dan kun je net een simpele game hosten... (Ga uit van ~40kb/sec per speler... Je hebt nog overhead en wilt ook nog gewoon kunnen surfen en downloaden...)

Verwijderd

het ligt er natuurlijk sterk aan welke game je wil hosten, maar voor bijna elke game kom je er niet met adsl van kpn of bbned... als je een beetje fatsoenlijke pub hebt, is je bandbreedte al vlug veel te weinig. Het is daarom aan te raden een colocator te zoeken... deze hebben 100 mbit uplinks zodat er nooit problemen kunnen ontstaan met de bandbreedte

edit:

[quote]Kippenijzer schreef op 09 September 2003 @ 12:30:
Tja, ik zou anywayz minimaal 1024kb upload nemen, dan kun je net een simpele game hosten... (Ga uit van ~40kb/sec per speler... Je hebt nog overhead en wilt ook nog gewoon kunnen surfen en downloaden...)[/quote]
en op welke game baseer je die 40kb/s ? het probleem is natuurlijk niet 1 speler, maar meederen... meeste mensen willen een pub hebben die vol zit met mensen... niet 1 of 2 man voor een zaterdagavondje schieten :)

en idd, dit is het zoveelste topic... search is handig O-)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 12:33 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

topic 4.585.432.118 (en nog wat).

Search doet wonderen. Simpelweg niet aan te raden zelf op je eigen lijn te hosten, dedicated blijft beste (bijna gezien qua prijs zelfs).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Valt best mee hoor, met 512 upload kun je al heel veel.
vergeet niet dat een gameserver niet zo heel veel eisen stelt. (geen 3d zooi te renderen) en kwa netwerk hoeft ie alleen de gamestate door te sturen aan de clients.

Zelfs bij m'n oude chello account kon ik heel goed DoD en UT hosten met 6 man...

Beste film ooit

Verwijderd

juist, 6 man... dan ben je dus niet vlot aan het DoDden :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

soepkip schreef op 09 september 2003 @ 12:34:
Valt best mee hoor, met 512 upload kun je al heel veel.
vergeet niet dat een gameserver niet zo heel veel eisen stelt. (geen 3d zooi te renderen) en kwa netwerk hoeft ie alleen de gamestate door te sturen aan de clients.

Zelfs bij m'n oude chello account kon ik heel goed DoD en UT hosten met 6 man...
6... zegt genoeg.

Ik draai al bijna een jaar een CS server op mn 512 upload, bij 10 is het toch echt afgelopen met de l33t ping.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:23
Vergeet niet een goede ping!

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16
Ik heb hier een hele tijd een SoF server gehad voor max 8 players op een ADSL lijn met 256 upload en dat liep gewoon goed hoor. Pings kwamen niet boven de 120 uit, wat dus nog wel meevalt.
Nu heb ik 512 upload en host ik een Counter-strike servertje voor 15 man, gaat ook perfect.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik draai al een maand of 7 een Delta Force Black Hawk Down server voor 22 man en dit alles zonder lag. Lijn is 2048/512 ADSL van BBned (zelfs spelers uit USA hebben geen last van lag). Ligt dus echt wel aan het type spel.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik draai hier een Unreal Coop spel met een XS4ALL Basic ADSL verbinding. Geen problemen. Je kunt zelfs al een server draaien op een 56K modem, maar dan kun je slechts 2 spelers hebben.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53
Ik denk dat sommige spellen idd efficienter gebruik maken van de bandbreedte dan andere games.

Verwijderd

Artje schreef op 09 September 2003 @ 12:47:
Ik denk dat sommige spellen idd efficienter gebruik maken van de bandbreedte dan andere games.
Ja idd want een vriend van mijn die kan een VC server draaien voor 20 personen met een upload van 512 kb/s en dan had bijna iedereen een goeie ping

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
internetinfo schreef op 09 september 2003 @ 12:38:
Ik heb hier een hele tijd een SoF server gehad voor max 8 players op een ADSL lijn met 256 upload en dat liep gewoon goed hoor. Pings kwamen niet boven de 120 uit, wat dus nog wel meevalt.
Nu heb ik 512 upload en host ik een Counter-strike servertje voor 15 man, gaat ook perfect.
ik zelf vind een ping boven de 60 al irritant spelen. met een ping boven de 100 begin ik er niet eens meer aan.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Hangt er maar net vanaf welke game het is. Ik had een 2mbit server met UT2003, waar 32 mensen op speelden. Die hadden allemaal gemiddeld een ping van 100 tot 150.

Maarja dit was een wazige bak in .US kan je nagaan ;)

Ik denk dat je met 1mbit up en 1mbit down al een heel end komt. 16 Spelers moet dan opzich met elk spel wel te doen zijn. Maar vertel ons even, welk spel gaat het over.. en aan hoeveel spelers zat je te denken ?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16
Kickasz schreef op 09 September 2003 @ 13:01:
[...]

ik zelf vind een ping boven de 60 al irritant spelen. met een ping boven de 100 begin ik er niet eens meer aan.
Dat hangt dan van het spel af. Met Counter-strike heb je gelijk, dan heb ik soms ook het idee dat het kopen van wapens langer duurt etc. Met SoF maakt het echter geen ene fuck uit, tenzij je op 800 zit te spelen natuurlijk...

Verwijderd

ga gewoon voor een server bij een bedrijf met minimaal een 100mbit aansluiting, ben je van al je lag problemen af enzo, er zijn ook zat bedrijfjes waar dit mogelijk is.

succes.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Predator

Suffers from split brain

Dit is een onderwerp dat toch echt wel al vele malen is langsgeweest.
Als je even zoekt, dan vindt je vast enkele topics moet de juiste informatie :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.