Email programma ala Groupwise van novell

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:33
Ik ben al een tijd op zoek naar een goed email programma..
Nu kun je er een hoop krijg en ze werken allemaal perfect maar toch ik zit met een bepaalde functie die ik mis.

Ik heb in de kelder een mail servertje draaien met flinke hardeschijf en een branden voor de backupjes.
Ook heb ik daar apache op draaien voor me webmail.

Dit werkt allemaal super alleen ik ben natuurlijk ook thuis en zal ik op me pc ook gewoon me mail willen bekijken.

Ik gebruik nu outlook alleen daarin moet je je mail elke keer ophalen en dan vergeet je wel eens een backup te maken als je weer eens je HDD formateerd.
Oke nu heb je wel een optie laat een kopie staan op de server maar ik vind dat toch niet echt lekker handig.

Nu hebben we op me werk GroupWise en dat werkt echt super zowel webmail als mail programma en zo iets zoek ik nu ook.

Dus eigelijk webmail dan als programma.

Iemand een idee welk programma ik daarvoor kan gebruiken zodat ik op welke pc dan ook in het netwerk inlog met me email en wachtwoord en dan me mail kan bekijken in plaats over acountjes aan te maken.

Ik heb Outlook, ThunderBird al geprobeert en thunderbird vind ik heerlijk werken maar heeft net die functie niet.

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 16:44
Gebruik MDeamon 6 als mailserver en je hebt er gratis worldclient bij, overal ter wereld je mail bekijken in een browser, in outlook stijl ziet er erg kewl uit.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• rhodium
TSS_Droopy schreef op 09 September 2003 @ 12:31:
Gebruik MDeamon 6 als mailserver en je hebt er gratis worldclient bij, overal ter wereld je mail bekijken in een browser, in outlook stijl ziet er erg kewl uit.
Ik wil het dus juist niet in een browser bekijken...

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Als je altijd je server hebt draaien, zou je met Outlook Express de lokatie van je mails op een share kunnen zetten.

Dit werkt overigens alleen als je dat in je register veranderd, OE pikt het anders niet als je het naar een share stuurt...

Dan heb je een goeie client, zonder dat je vergeet te backuppen

• rhodium
Ye Greate'96 schreef op 09 September 2003 @ 13:04:
Als je altijd je server hebt draaien, zou je met Outlook Express de lokatie van je mails op een share kunnen zetten.

Dit werkt overigens alleen als je dat in je register veranderd, OE pikt het anders niet als je het naar een share stuurt...

Dan heb je een goeie client, zonder dat je vergeet te backuppen
Dat is natuurlijk niks.. ik wil gewoon programma installeren en gebruikersnaam + pass in vullen en mail bekijken..

Zo iets wat hotmail heeft voor outlook gebruikers alleen ik heb geen imap maar gewoon pop3.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt met oulook toch ook instellen dat hij het mailtje niet moet wissen op de mailserver? Of bedoel je dit niet?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je hier iets aan? http://eprompter.com/

Kostte me slechts anderhalve min na zoeken met Google

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

wat voor mailserver draai je eigenlijk?

• rhodium
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 13:40:
wat voor mailserver draai je eigenlijk?
Standaart windows server 2003 mail software :)

• rhodium
The_Eagle schreef op 09 September 2003 @ 13:20:
Heb je hier iets aan? http://eprompter.com/

Kostte me slechts anderhalve min na zoeken met Google
ja die vond ik ook :) alleen klikte de site weer weg omdat er gigantische veel zooi op stond en niet echt zin had om precies te gaan uitpluizen wat het was.

Mha.. wat het is geen idee maar het is niet wat ik zoek echt niet...
en het ziet er ook nog eens niet uit soort msn ding van er zijn 2 nieuwe berichten...

[ Voor 19% gewijzigd door rhodium op 09-09-2003 19:56 ]

• WPN
  • Laatst online: 05-09 11:09

WPN

heb je niet toevallig je eigen domein aangelegt?
als dat zo is dan kan je een share (de mail map van je server) mappen (homedir in je profile) als drive bij inloggen en daar zou je outlook dan naar kunnen laten verwijzen *way of the least resistance*

kan je ook doen zonder domein, maar dan met bijvoorbeeld een batchfile zoiets als
net use z: \\server\maildir /persistent:YES (dit kan je in batchfile doen)
je kan ook rechtermuis op DEZE COMPUTER (of netwerk omgeving, ligt aan je OS) en de drive mappen en altijd in laten loggen

let wel op dat je de mail map op de server die je wilt benaderen EVERYONE toegang moet geven als je met andere username aankomt dan in de persmissions van de map zit want dan moet je bij inloggen telkens password invullen

voor de rest PEGASUS MAIL werkt op netwerk shares, gebruik ik op mn werk, maar persoonlijk vind ik het een rot programma, beetje vaag in mekaar gestoken. (wel de goede install kiezen als je voor meerdere gebruikers gebruikt op dezelfde pc)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• rhodium
Peluso schreef op 09 September 2003 @ 20:17:
heb je niet toevallig je eigen domein aangelegt?
als dat zo is dan kan je een share (de mail map van je server) mappen (homedir in je profile) als drive bij inloggen en daar zou je outlook dan naar kunnen laten verwijzen *way of the least resistance*

kan je ook doen zonder domein, maar dan met bijvoorbeeld een batchfile zoiets als
net use z: \\server\maildir /persistent:YES (dit kan je in batchfile doen)
je kan ook rechtermuis op DEZE COMPUTER (of netwerk omgeving, ligt aan je OS) en de drive mappen en altijd in laten loggen

let wel op dat je de mail map op de server die je wilt benaderen EVERYONE toegang moet geven als je met andere username aankomt dan in de persmissions van de map zit want dan moet je bij inloggen telkens password invullen

voor de rest PEGASUS MAIL werkt op netwerk shares, gebruik ik op mn werk, maar persoonlijk vind ik het een rot programma, beetje vaag in mekaar gestoken. (wel de goede install kiezen als je voor meerdere gebruikers gebruikt op dezelfde pc)
Kijk je helpt me aan iets wat ik dus niet vroeg.. Ik moet nu zoveel handelingen gaan doen om het gewoon simpel aan de praat te krijgen..

Ik snap dat je met wilt helpen maar zo kan ik het zelf ook oplossen maar tja omdat op 15 pc's te gaan doen heb ik niet zoveel zin in :)

Is er echt geen programma die als Webmail werkt??

• WPN
  • Laatst online: 05-09 11:09

WPN

er is een verschil tussen automatiseren en gewoon lui zijn

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• rhodium
Peluso schreef op 10 september 2003 @ 21:12:
er is een verschil tussen automatiseren en gewoon lui zijn
nee ik vraag gewoon om een programma en niet een hele omweg...

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Dan gebruik je gewoon Kerio Mailserver op dat servertje in de kelder. Die kan je instellen om webbased je mail te kunnen bekijken. Verder haal je je mail binnen op de server en lees je hem via IMAP met een progsel als Outlook Express op je desktop. De mail blijft dan op de server staan zodat je webmail en desktop overeen komen. Zelfs de outbox is dan nog gelijk.

E.P.M. Linsen

Verwijderd

MDeamon werkt ook prima via outlook op afstand hoor. Gewoon poort 143 doormappen van de router naar de server. Zelfs je kalender kan je overal ter wereld bekijken als je de groupware plugin heb geinstalleerd in outlook

Ik heb het hier draaien en het werkt perfect

• rhodium
Ik heb dus al een mail server draaien deze draait perfect.... en ik ga dit niet meer veranderen want hij wordt 24/7 veranderd en effe stil zetten zitten zeker 30 mensen zonder mail en dat kan ik dus niet maken...

En ik wil geen webmail gebruiken op een pc hier in het netwerk, is er echt geen simpel programma waarop je gewoon login en pass invult en de server en je kan je mail bekijken en dat een andere gebruiker er ook zo op kan inloggen zonder dat die het mail ophaalt van een ander maar gewoon zijn eigenmail.

Ik heb dus niks aan een andere oplossing omdat er mensen in het netwerk zitten .. ouderen en tja die begrijpen dat allemaal niet laat staan dat ze outlook snappen en omdat ik een pc staat huiskamer(ruimte waar je bij elkaar kan zitten) heb staan en daar de ouderen graag op willen emailen met hun vrienden/kinderen en ze webmail niet snappen en outlook tja dat snappen ze al helemaal niet en als ik dan voor iedereen een acount ga aanmaken dan snappen ze het nog minder...

ze weten wel hoe ze moeten inloggen op de webmail maar ze snappen het niet hoe je nu moet emailen want dat is gewoon te lastig..

Dus ik heb echt een programmatje nodig die dit kan waarop je met verschillenden gebruikers er op kan en gewoon inloggen met mail en pass..
Pagina: 1