Toon posts:

[Exchange 2000] Berichten niet te verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We draaien hier een win2k server (sp4) met Exchange2000 (sp3).
Als frontend server maken we gebruik van een Windows doos met Mdaemon en de Kaspersky Mdaemon antivirus plugin.

Nu is het zo dat bepaalde emailtjes die binnen komen op exchange niet meer te verwidjeren zijn. Ze verschijnen dus wel in de inbox van de gebruiker maar het voorbeeld veld blijft leeg. Zodra erop geklikt wordt, neemt de exchange server gedurende een minuut 100 procent cpu belasting in beslag en komt vervolgens met de melding dat de mail niet geopend kan worden.

Kijk ik nu in de event viewer van de exchange server kijk dan krijg ik onderstaande melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
here is corruption in rich text format (RTF).

Compressed RTF size 0x4fb4.Extra data: dwMagic 0xd27d0000. size 0x4d1f, raw size 0x2a19479, CRC-32 0x5a4cd84e.

Database: First Storage Group\Mailbox Store (SERVER02)
 Logon: /o=Mijnbedrijf/ou=First Administrative Group/cn=Recipients/cn=gebruiker
Message ID: 
From: een gebruiker
To: Andere gebruiker
Cc: <NULL>

Bron is MSExchangeIS met ID 1084.

Een zoektochtje op internet leverde op dat bovenstaande te maken heeft met het aanpassen van een header waardoor exchange de mail niet meer kan verplaatsen /openen/verwijderen.

Via exchange zijn de mailtjes niet te verwijderen.
Via Webacces zijn de mailtjes ook niet te verwijderen.
Via een pop sessie zijn de mailtjes ook niet te verwijderen.

Bij alle 3 de handelingen neemt exchange weer 100 procent cpu kracht.

Ik heb dus 2 problemen.
1. Hoe krijg ik deze mailtjes nu verwijderd.
2. Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen. (ik denk dat het in de combi Mdaemon/Kaspersky zit.

Overige specificaties:
Dual P3 1,2Ghz
3 GB geheugen.
3x 18GB SCSI @ 10000rpm in een RAID 5 configuratie.

De store.exe pakt 1 GB geheugen. Maar dit moet geen probleem Zijn aangezien er 3 GB inzit.
+/- 250 mailboxen op de server.

Alvast bedankt voor de moeite.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heb dit ook al eens gehad, het ligt zowieso niet aan je combie, het is iets in exch2k, ik noem het een bug

ik heb het toen opgelost, maar moet het ff opzoeken

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

he Event ID:1084 "RTF corruption" is reporting properly, because it is not a valid RTF format.

de sturende partij gebruikt niet RFC compliant RTF format.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 09 September 2003 @ 12:45:
he Event ID:1084 "RTF corruption" is reporting properly, because it is not a valid RTF format.

de sturende partij gebruikt niet RFC compliant RTF format.
Het komt dus ook voor als 2 gebruikers die allebij in exchange bestaan een mailtje sturen. Aangezien ze alle twee gebruik maken van de zelfde outlook omgeving (Terminal server + powerfuse) Zou het in mijn ogen gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Via telnet is het dus wel mogelijk om de berichten te verwijderen. Ik krijg wel een foutmelding van exchange dat het niet mag. Maar na een kwartier tot half uur verdwijnen de berichten toch uit exchange.
heb dit ook al eens gehad, het ligt zowieso niet aan je combie, het is iets in exch2k, ik noem het een bug

ik heb het toen opgelost, maar moet het ff opzoeken
En heb je het al gevonden :P
Er zijn namelijk steeds meer gebruikers die tegen dit probleem aanlopen. En ik kan je vertellen dat vind de exchange server niet leuk :(

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, het probleem zit hem toch in Kaspersky. Zodra kaspersky niet meer draait werkt alles wel. Maar op de site van die figuren is niets te vinden. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die Kaspersky als virus scahnner gebruikt in een Exchange omgeving.

(martijntje gaat maar eens een mailtje sturen).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Scan je de folders waar Exchange in schrijft/read ook? dat moet je namelijk ABSOLUUT niet doen.. ook de M schijf moet je excluden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mutsje schreef op 16 September 2003 @ 15:39:
Scan je de folders waar Exchange in schrijft/read ook? dat moet je namelijk ABSOLUUT niet doen.. ook de M schijf moet je excluden.
beter nog is het om de M drive weg te halen

datacrash had daar een artikeltje over ;)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik (voor exchange) de kaspersky plugin voor Exchange. De plugin scant direct in de mailstore. Dus niet de M schijf en andere folders.

Er is een update voor Kaspersky uitgekomen en die is nu geinstalleerd. Vannacht zal de server herstart worden en dan zien we morgen wel hoe het er mee staat.
Pagina: 1