We draaien hier een win2k server (sp4) met Exchange2000 (sp3).
Als frontend server maken we gebruik van een Windows doos met Mdaemon en de Kaspersky Mdaemon antivirus plugin.
Nu is het zo dat bepaalde emailtjes die binnen komen op exchange niet meer te verwidjeren zijn. Ze verschijnen dus wel in de inbox van de gebruiker maar het voorbeeld veld blijft leeg. Zodra erop geklikt wordt, neemt de exchange server gedurende een minuut 100 procent cpu belasting in beslag en komt vervolgens met de melding dat de mail niet geopend kan worden.
Kijk ik nu in de event viewer van de exchange server kijk dan krijg ik onderstaande melding:
Bron is MSExchangeIS met ID 1084.
Een zoektochtje op internet leverde op dat bovenstaande te maken heeft met het aanpassen van een header waardoor exchange de mail niet meer kan verplaatsen /openen/verwijderen.
Via exchange zijn de mailtjes niet te verwijderen.
Via Webacces zijn de mailtjes ook niet te verwijderen.
Via een pop sessie zijn de mailtjes ook niet te verwijderen.
Bij alle 3 de handelingen neemt exchange weer 100 procent cpu kracht.
Ik heb dus 2 problemen.
1. Hoe krijg ik deze mailtjes nu verwijderd.
2. Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen. (ik denk dat het in de combi Mdaemon/Kaspersky zit.
Overige specificaties:
Dual P3 1,2Ghz
3 GB geheugen.
3x 18GB SCSI @ 10000rpm in een RAID 5 configuratie.
De store.exe pakt 1 GB geheugen. Maar dit moet geen probleem Zijn aangezien er 3 GB inzit.
+/- 250 mailboxen op de server.
Alvast bedankt voor de moeite.
Als frontend server maken we gebruik van een Windows doos met Mdaemon en de Kaspersky Mdaemon antivirus plugin.
Nu is het zo dat bepaalde emailtjes die binnen komen op exchange niet meer te verwidjeren zijn. Ze verschijnen dus wel in de inbox van de gebruiker maar het voorbeeld veld blijft leeg. Zodra erop geklikt wordt, neemt de exchange server gedurende een minuut 100 procent cpu belasting in beslag en komt vervolgens met de melding dat de mail niet geopend kan worden.
Kijk ik nu in de event viewer van de exchange server kijk dan krijg ik onderstaande melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| here is corruption in rich text format (RTF). Compressed RTF size 0x4fb4.Extra data: dwMagic 0xd27d0000. size 0x4d1f, raw size 0x2a19479, CRC-32 0x5a4cd84e. Database: First Storage Group\Mailbox Store (SERVER02) Logon: /o=Mijnbedrijf/ou=First Administrative Group/cn=Recipients/cn=gebruiker Message ID: From: een gebruiker To: Andere gebruiker Cc: <NULL> |
Bron is MSExchangeIS met ID 1084.
Een zoektochtje op internet leverde op dat bovenstaande te maken heeft met het aanpassen van een header waardoor exchange de mail niet meer kan verplaatsen /openen/verwijderen.
Via exchange zijn de mailtjes niet te verwijderen.
Via Webacces zijn de mailtjes ook niet te verwijderen.
Via een pop sessie zijn de mailtjes ook niet te verwijderen.
Bij alle 3 de handelingen neemt exchange weer 100 procent cpu kracht.
Ik heb dus 2 problemen.
1. Hoe krijg ik deze mailtjes nu verwijderd.
2. Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen. (ik denk dat het in de combi Mdaemon/Kaspersky zit.
Overige specificaties:
Dual P3 1,2Ghz
3 GB geheugen.
3x 18GB SCSI @ 10000rpm in een RAID 5 configuratie.
De store.exe pakt 1 GB geheugen. Maar dit moet geen probleem Zijn aangezien er 3 GB inzit.
+/- 250 mailboxen op de server.
Alvast bedankt voor de moeite.