WAV-files naar een image...

Pagina: 1
Acties:

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb een directory met WAV-bestanden, die ik allemaal naar een CD-image wil kopieren als audio-cd tracks.

Probleem is: een image creëren met mkisofs gaat wel, maar dit resulteert niet in audio-cd. Wat wel gaat, is met cdrecord de WAV-bestanden naar CD schrijven, en dat speelt lekker in een CD speler. Is het mogelijk om zonder een fysieke CD als tussenmedium te gebruiken, een audio-cd-image te maken van een bergje WAV's ?

Google is duchtig ondervraagd, maar gaf geen oplossing... Het enige dat te vinden valt is WAV naar CD, niet naar een image. Ook in de man-pages is niks te vinden...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

maartenba schreef op 09 September 2003 @ 11:44:
Ik heb een directory met WAV-bestanden, die ik allemaal naar een CD-image wil kopieren als audio-cd tracks.
Probleem is: een image creëren met mkisofs gaat wel, maar dit resulteert niet in audio-cd. Wat wel gaat, is met cdrecord de WAV-bestanden naar CD schrijven, en dat speelt lekker in een CD speler. Is het mogelijk om zonder een fysieke CD als tussenmedium te gebruiken, een audio-cd-image te maken van een bergje WAV's ?
Dus als ik het goed begrijp wil je een audio cd op je systeem zetten, in het oorspronkelijke formaat :?

Volgens mij haal je een paar dingen doorelkaar.

Je gooit /of/ een stel audiofiles naar de writer, m.b.v. cdrecord en de -audio switch, of je brandt een iso die wavfiles bevat. Je kan geen rauwe cd audio in een iso gooien. Sowieso heeft dat geen enkel nut lijkt me.

Tenminste, niet zonder de wavfiles om te zetten naar rauwe audio, hoe het formaat van de cdaudio inelkaar zit, dat kun je volgens mij in de cdwriting howto vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door moto-moi op 09-09-2003 11:50 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• maartenba
Neen, kzal het nog even proberen te verduidelijken:

Ik heb een map met daarin een aantal WAV-bestanden. Die wav's wil ik NIET naar een CD branden, maar naar een CD-image. Die CD-image moet, als ik die bv. naar een WIndows machine kopiëer en dara op CD brandt, afspeelbaar zijn in een CD speler.

Als het nut je ontgaat, geen probleem :)

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

maartenba schreef op 09 september 2003 @ 11:56:

Ik heb een map met daarin een aantal WAV-bestanden. Die wav's wil ik NIET naar een CD branden, maar naar een CD-image. Die CD-image moet, als ik die bv. naar een WIndows machine kopiëer en dara op CD brandt, afspeelbaar zijn in een CD speler.
Dus wat je wilt is een iso maken, met daarin een aantal wav files ?
Da's gewoon manual werk:

code:
1
2
3
4
mkisofs  -r   -o cd_image   private_collection/
              `---------'   `-----------------'
                   |               |
          write output to   take directory as input

Zoals hier is te lezen.
OK 8)7

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• maartenba
moto-moi schreef op 09 September 2003 @ 12:03:
[...]

Dus wat je wilt is een iso maken, met daarin een aantal wav files ?
Da's gewoon manual werk:

code:
1
mkisofs  -r   -o cd_image   private_collection
Was het dat maar :)
Je mag in die image geen wav-files zien, m.a.w. als je die image op Cd brandt, dat die ook in een CD-speler speelt (en dat is bij bovenstaande oplossing niet het geval)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

maartenba schreef op 09 september 2003 @ 11:56:

Dat kan niet. CD audio is voor op (jawel) CD's. Er zit error correction en detection data doorheen waar je pc niets mee kan. Bovendien is het big endian, dus je pc gaat in de war raken :P

Buiten dat het simpeler is om gewoon een of meer wavs te maken met een cue sheet, heeft het ook nog eens minder nut dan moto-moi laten modden ;) CyBeR een echte computer geven, bijvoorbeeld een intel, i.p.v. die brakke apple-meuk.

*zwaait naar moto-ke*
* moto-moi zwaait terug O-)

[ Voor 9% gewijzigd door moto-moi op 09-09-2003 12:09 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• maartenba
Alvast bedankt :) Kga eens wat verder experimenteren...

Als je op een Windows-bakkie een image maakt van een audio-cd, dan krijg je toch ook geen WAV's te zien ?

[ Voor 3% gewijzigd door maartenba op 09-09-2003 12:12 . Reden: typo... ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

maartenba schreef op 09 september 2003 @ 12:09:
Alvast bedankt :) Kga eens wat verder experimenteren...

Als je op een Windows-bakkie een image maakt van een audio-cd, dan krijg je toch ook gee nWAV's te zien ?
Maar je kunt er dan ook niets anders mee dan het op een CD zetten. En waarschijnlijk werkt het alleen in het programma waarmee je het gemaakt hebt. CDDA is niet bedoeld voor PC's, het is bedoeld voor CD spelers. Daarom kun je er niet zomaar een disc image van maken en dat overal gebruiken alsof het een ISO9660 image is.

• maartenba
Maar je kunt er dan ook niets anders mee dan het op een CD zetten.
Da's juist, maar da's ook de bedoeling...

Een .iso die gemaakt is in Nero (Windows) valt netjes te lezen op Linux (data-cd), maak ik een .iso van een audio-cd in Nero, dan schrijft WinOnCD die ook braafjes...

Ach ja, denk niet dat het kan, anders was er zeker al wel iets over te vinden...

Verwijderd

Je kan Nero toch een audiocd image laten branden op jouw schrijf met de door jou geselecteerde wav bestanden ?????

• maartenba
Moest Nero onder Linux draaien...

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

JaQ

Misschien een beetje stomme opmerking, maar waarom maak je er niet 1 grote mp3 van om i.c.m. een cue sheet de mogelijkheid te hebben om deze op cd te branden (gewoon type=audio aangeven). Works fine for me...

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Kan je die wav's niet gewoon mounten vanaf je pc met windows?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DrFrankenstoner schreef op 09 September 2003 @ 12:56:
Misschien een beetje stomme opmerking, maar waarom maak je er niet 1 grote mp3 van om i.c.m. een cue sheet de mogelijkheid te hebben om deze op cd te branden (gewoon type=audio aangeven). Works fine for me...
Can you say quality loss? ;)
Beetje nutteloos, niet?

• maartenba
Niemand die exact deze oplossing weet te vinden ?
In Windows en met de bekende software is alles geen probleem, maar een Linux-variant is blijkbaar niet te vinden (ook geen C-code of zo...)
Pagina: 1