Toon posts:

[VPN] Verbinding verbroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben op de zaak een Cisco 2610XM als VPN-router geconfigureerd staan voor toegang tot het interne netwerk. Wanneer er direct achter deze VPN-router een connectie wordt opgezet gaat alles naar behoren. Wanneer ik echter vanuit thuis een connectie wil maken met de router, gaat alles goed, behalve dan dat na een onbepaalde periode de verbinding wordt verbroken.

Soms duurt het 10 minuten, soms 45 minuten of zelfs enkele uren. Er staan geen idle-timeouts op de router geconfigureerd, en het opzetten van een continue ping heeft ook geen invloed op dit probleem.

Aan de thuis-zijde heb ik een SpeedTouch 570 staan (SpeedTouch 510 met WiFi) en een XS4ALL Basic ADSL-verbinding (ADSL van KPN).
Probleem doet zich ook voor met een zelfde router een een Demon ADSL-verbinding (BBned)

Foutmelding die verschijnt in de Cisco VPN Client is Remote Peer not responding.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn...?

Verwijderd

nieuwste IOS e.d. staan er neem ik aan wel op?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 15:16:
nieuwste IOS e.d. staan er neem ik aan wel op?
System image file is "flash:c2600-ik9s-mz.122-8.T8.bin"

Verwijderd

Topicstarter
Upje....

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Je moet een beetje meer info geven.
Check deze site:

http://www.cisco.com/warp/public/707/csvc_log.html

En vergelijk jou logs, mischien vind je vergelijkbare errors.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

ALs je op de cisco site geregged bent, kan je ook je log ergens als input erin gooien en krijg je in een iets beter bruikbare taal de output vertaald ;)

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 09 September 2003 @ 23:52:

Als je op de cisco site geregged bent, kan je ook je log ergens als input erin gooien en krijg je in een iets beter bruikbare taal de output vertaald ;)
Klopt, en als je een SmartNET hebt kun je een case openen, maar daar komt ook niets anders uit dan: "we denken dat het aan de verbinding ligt", waarmee ze dus de prive-adsl-verbinding bedoelen. Gezien het feit dat ik in dit forum al een search heb gedaan en niet weinig meldingen zie van locaties waar het o pdeze manier wel draait, heb ik daar niet echt vertrouwen in.

Mijn achterliggende vraag is dan ook eigenlijk: gebruiken die anderen (jullie dus) ook een router omgetovert tot VPN-endpoint, of gebruken jullie PIX firewalls of VPN Concentrator om deze tunneltjes op te vangne en te termineren..?
Pagina: 1