Op dit moment ben ik bezig aan het ontwikkelen van een eenvoudige
'applicatie' onder Excel 2000 en VBA.
Het is de bedoeling dat de inhoud van een gewijzigde cel wordt weggeschreven
in een ander .xls bestand. Het openen van het andere bestand en selecteren van worksheets en zo lukt wel best, maar het selecteren van de gewijzigde cel lukt mij niet.
Als elke gebruiker op enter duwt zou het eenvoudig zijn: dan moet ik gewoon maar de linkse cel van de actieve nemen. Helaas kan je dus ook gewoonweg klikken in een andere cel en dan weet ik de gewijzigde cel niet meer te vinden.
Ik probeer de actie van het wijzigen op te vangen met deze event:
In de MSDN heb ik iets gevonden van Applications.PreviousSelections, ik weet echter niet goed wat ik hier mee moet (mijn kennis van VBA is vrij beperkt).
Hoe zien jullie dit?
'applicatie' onder Excel 2000 en VBA.
Het is de bedoeling dat de inhoud van een gewijzigde cel wordt weggeschreven
in een ander .xls bestand. Het openen van het andere bestand en selecteren van worksheets en zo lukt wel best, maar het selecteren van de gewijzigde cel lukt mij niet.
Als elke gebruiker op enter duwt zou het eenvoudig zijn: dan moet ik gewoon maar de linkse cel van de actieve nemen. Helaas kan je dus ook gewoonweg klikken in een andere cel en dan weet ik de gewijzigde cel niet meer te vinden.
Ik probeer de actie van het wijzigen op te vangen met deze event:
code:
1
| Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range) |
In de MSDN heb ik iets gevonden van Applications.PreviousSelections, ik weet echter niet goed wat ik hier mee moet (mijn kennis van VBA is vrij beperkt).
Hoe zien jullie dit?
Clowns to the left of me, Jokers to the right