IDE Raid 0 of 1

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb een P4 2,6Gh pc daar wil ik een server van maken met 2x 40gig ide schijfen 1 daar van moet een mirror zijn, nu zie ik op price watch een ide raid controller voor 35€, nu las ik dat een goedkope raid controller je pc langzaam maakt (komt op software ide mirroring neer) maar die berichten zijn van 1 jaar terug, zou ik hier nog steeds last van hebben nu er tig snellere pc's zijn ?
En wat kan ik dan het best nemen Raid 0 of 1.. het moet namelijk een goedkope oplossing zijn, maar het moet wel goed draaien..

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Verwijderd

je wil een mirror? Dan valt raid 0 al meteen af. Is namelijk striping. (striping is wel sneller (theoretisch dubbele I/O) Ook de goedkopere raid kaarten werken wel goed hoor. Maar daar kun je verder wel op tweakers veel van vinden.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
Hier kan je heel veel vinden over RAID.....zoals matetron zegt is 0 geen optie voor jou omdat het geen mirroring is. Eigenlijk is hetzelfs geen RAID...daarom dus de 0 ;) maar goed meer kun je dus vinden als je op de link clickt.

Je pc wordt trouwens niet minder snel van...althans niet echt dat je het merkt maar idd een hardware matige oplossing is wel beter (IMHO).

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:48
Sterker nog: ook met een goedkoop RAID-1 kaartje wordt je PC sneller. Doordat het lezen nu van beide schijven mogelijk is wordt je toegangstijd korter.

Ik zou trouwens wel gewoon voor zo'n RAID kaartje gaan (die dingen kosten zoals je zelf aangeeft niet echt veel) en niet voor een totale software RAID-1 oplossing: zonder zo'n kaartje kan je niet booten van je RAID-1 set.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier hebben we dus de RAID FAQ voor :) Deze had je kunnen vinden wanneer je netjes de FAQ van dit subforum had geraadpleegd eer je dit topic opende B)

In ieder geval maakt het tegenwoordig qua performance inderdaad weinig meer uit :)

Dit topic is gesloten.