Toon posts:

[XP]Bij bepaalde map openen -> pc traag/vastlopen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen, deze newbie zit met het volgende probleem, niemand kan mij tot dusver helpen:
OS win XP, probleem:
Ik kan mijn MP3 map/folder niet meer openen. Op het moment dat ik deze map aanspreek, loopt mijn PC vast. Ik hoor hem alleen ratelen en dit blijft zo. Mijn muispijltje kan ik nog wel bewegen, maar dit gaat zeer langzaam. Overige applicaties kan ik niet meer opstarten, het enige wat ik kan doen is opnieuw opstarten.
Zolang ik de map niet aanspreek, is er niets aan de hand. Op het moment dat ik via Windows verkenner, Win Media Player, Nero of welke applicatie dan ook de betreffende map aanspreek, gebeurt er bovenstaande.
Dit is gebeurt na het downloaden van een file via Kazaa. Ik heb er diverse anti-virusprogramma's op os gelaten, maar er gebeurt niets. Tevens via XP de betreffende map op fouten laten checken, maar ook daar was niets aan de hand.
Note: wanneer ik na het aanklikken van de MAP (waarna mijn PC dus raar begint te doen) bij mijn taskmanager kijk, zie ik niets bij applicaties, maar wel een groot aantal processen te keer gaan, waaronder IE-nog iets... de CPU (of Memory?) geeft een hoog percentage aan, gemiddeld 60% of hoger...
Je merkt het, ben geen technisch beest, maar dan kan ik het beter aan de pro's vragen niet?
Thanks!!!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26

momania

iPhone 30! Bam!

OS in titel gezet volgens: Windows Operated Systems - Policy
+ kleine aanpassing ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Heb je scandisk geprobeerd?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• avdg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

avdg

AVDG

Deze Computer -> Rechtermuistoets op de schijf/partitie waar het om gaat -> klik met links op Eigenschappen -> tabblad Extra -> Foutcontrole, Nu Controleren -> Opties Fouten ... automatisch controleren en Beschadigde sectoren... repareren aanzetten -> Starten

https://www.avdg.nl

Verwijderd

Topicstarter
Yes Trinsec en avdg... zowel scandisk en repareren geprobeerd! Niets helpt, gek wordt ik ervan.. daar gaan mijn 2300 "files"....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En wanneer je KaZaa de-installeerd? Welke versie van KaZaa gebruik je? Lite of normaal? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
*zucht :+ :P

Zet je virusscanner en andere schijfcontrole programma's uit en open je directory.

Maak mappen aan PER artiest of PER genre, zodat je hier niet vaker meer last van hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door TRON op 09-09-2003 13:22 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

probeer es onder cmdline of je erbij kan komen. zo ja ga dan met move of xcopy de hele zooitje verplaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks all!!! ik zal het vanavond uitproberen. Xceed: het is Lite...

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST! Angel, you're my man! (or woman...) Onder dosbox alle files naar een tempdir verplaatst, de D:\schijf geformat, en alle weer teruggeplaatst... Jullie zijn the best.....
Thanks, thanks, thanks!!!!!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

En nu dus een mooi backupje maken als ze echt zo belangrijk waren, en ze ook niet meer allemaal in 1 directory dumpen. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1