Toon posts:

wel/niet,wel/niet,wel/niet (netwerkkabel verbonden)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit erg vreemde probleem in ons netwerk: er is 1 machine die dan weer wel, dan weer niet aan het netwerk hangt. Met de netwerkadapter in de systeemtray geeft-ie dan regelmatig de melding: netwerkkabel niet verbonden. Even daarna is het weer wel verbonden. Werken over het netwerk is dan ook bijna ondoenlijk. De machine draait Windows 2000 en haakt aan op een Win2K netwerk. Alles voorzien van de laatste servicepacks. Ik heb inmiddels de netwerkkaart vervangen (3Com), de kaart in een ander slot geplaatst, een andere kabel naar de switch gebruikt en een andere patchkabel gebruikt. Niks helpt.

Herkend iemand dit probleem? (En heeft daar dan hopenlijk een zinnig antwoord op).

Bvd.
Hans

Verwijderd

Hoe lang staat de pc niks te doen?? heeft te maken met autodisconnect instelling van de server

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Misschien in een andere slot doen de 3com? (bijv hij zit nu in een PCI even in een andere PCI slote doen als er nog 1tje vrij is)

wat aan het begin dacht was de kabel maar toen ik wat verder las had je dat ook al bekeken..

Verwijderd

Patch je die pc rechtsreeks aan de switch of in een outled in de muur ???

Dan kan het nog zijn dan je outled een slecht contact heeft.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Mijn broertje heeft zo'n splitter voor ISDN er een keer tussen gezet en die geeft precies hetzelfde probleem. Controleer de HUB, router, switch, adsl/kabelmodem.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• Nexus six
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 15:44
Meschien last van EMI ?
- Dat de kabel vlak langs tl-buizen ligt o.i.d.

Meschien dat je hier al naar gekeken hebt, meschien ook niet dan is dit meschien wel een zinnig antwoord.

Verwijderd

Dit probleem had ik ook bij een vriend, nieuwe netwerkkaart en het probleem was opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, t rare is: tis een nieuwe kaart. De kabel loopt rechtsstreeks naar de switch waar nog een 10-tal machines aanhangen. Ik heb de kaart al in een andere poort gezet en al een andere kabel naar de switch getrokken... Heel erg vage problemen, een machine die ernaast staat heeft geen enkel probleem... En oh ja, ik heb hem ook al op een andere poort in de switch gezet.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

MAC adressen kunnen ook niet hetzelfde zijn......(2 verschillende kaarten)
Switch een keer aan en uit (mac adres kan nog in zijn geheugen staan)

Sluit eens minder PC's op de switch aan. Zit hij teovallig in de autosense uplink poort ?

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:21

The Third Man

The Third Jellyfish

Al de drivers geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
mmm, switch een keer resetten is misschien wel een idee, nog niet gedaan. Enne nee, zit niet in de autosense uplink poort. Maar dat resetten ga ik zo ff doen. Drivers zijn de nieuwste dus daar kan t ook niet aan liggen..

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Is het ondertussen gelukt?
Hier heb ik nl hetzelfde probleem.. De netwerkkabel van mijn pc al in andere outleds in de muur gehad, maar ik blijf het probleem hebben... Erg irritant, zeker omdat mijn Outlook (om maar wat te zeggen) er ook goed van de leg van raakt...

Om het nog even gekker te maken. De problemen die van mijn pc vandaan komen, zorgen er ook voor dat de verbinding op de switch ook van de leg raken...
(16 poorts sitecom switch)...
Want als mijn verbinding 'hikt' dan hikken de pc's die aan dezelfde helft van de switch hangen mee.... Gelukkig voor mijn collega's heb ik hun allemaal aan de poorten 1/8 kunnen hangen en is 9/16 vrij op de uplink naar thomson adsl router en de jetdirect printerserver na.. en mijn computer natuurlijk...

heb hier een Intel mobo met een 1gb Nic...

Heeft iemand een idee?

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Staat toevallig de functie aan dat windows het apparaat mag uitschakelen om stroom te besparen? Staat meestal op laatste tabblad van het apparaat in apparaatbeheer.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals al eerder hier vermeld: Had ook een netwerk kaart die het zelfde had, heb geen oplossing kunnen vinden, nieuw ingezet en weg was het probleem.

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 13:29
Zet beide poorten eens keihard op 100Mbit soms is autosensing niet echt stabiel en zeker als 1 wel op auto staat en de ander weer niet.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

m0nk

16-09-2003 15.15

-Skyhawk- schreef op 24 november 2003 @ 13:20:
Zoals al eerder hier vermeld: Had ook een netwerk kaart die het zelfde had, heb geen oplossing kunnen vinden, nieuw ingezet en weg was het probleem.
Ik ook, probeer een nieuw netwerkkaartje

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
Ik heb oko hetzelfde gehad met een SiteCom realtek kaartje, een of ander B merk kaartje deed het wél perfect... dus ja... die Sitecom ligt nu stof te happen achter mn server ;)

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Schakelaartje om stroom te besparen stond idd aan, maar ook als ie uitstaat geen verbetering...

een nieuw kaartje vind ik eigenlijkzonde.. Is een vrij nieuw (paar maandjes) intel piv moederboard..

Wat ik raar vind, is dat mijn computer de andere poorten op de switch met zich mee trekt ....

edit:
ik had de duplex al eerder naar half duplex 100mb gezet

[ Voor 11% gewijzigd door surfpunk op 24-11-2003 13:31 ]

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Toch maar even een andere NIC ingepropt.. een 3com kaartje.. maar nog steeds niet stabiel!

offtopic:
Wil er ieman een raampje open zetten??

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
surfpunk schreef op 24 november 2003 @ 13:41:
offtopic:
Wil er ieman een raampje open zetten??
Is goed, ik ga er wel onder staan :+

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

toch nog maar even niet uit het raam gegooid...

Ik hoorde net dat het zoontje van de baas hetzelfde probleem heeft thuis op zijn pc...

blijkbaar toch een wat algemener iets..

iemand wel eens van een virus oid gehoord die dit doet?

heb hier trouwens wel mcafee draaien met de laatste .dat files..

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
en als je de stekkers nu eens licht aandrukt in de connector? Ik heb een keer gehad dat mijn verbinding plots uitviel en dat bleek toch contactverlies/breuk te zijn. Toen ik de stekker aandrukte in de connector was het over.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

Ik heb laatst een zelfde probleem gehad met een Dell 8poorts gigabit switch. Diverse poorten gaven er voor c.a. 4 sec dee bui aan. Dat is zeer vervelend met een SQL database met 30 bebruikers.

switch vervangen en probleem opgelost.

Verwijderd

Ik weet niet of dit iets met je probleem te maken heeft, maar ik heb met HP ProCurve switches wel het probleem gehad dat ze af-en-toe verbindingen resetten...waarna autosensing weer een tijdje duurt, ondertussen ben je wel mooi je verbinding kwijt. Oplossing was een firmware-update.

Ook zijn Cisco Catalyst switches redelijk traag in hun autosensing, sommige oudere modellen zijn ook erg gevoelig voor signaalverlies, waarbij ze meteen de poort resetten en je weer 10 - 30 seconden op je autosense kunt wachten, ondertussen is Windows de weg al kwijt...

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

dit heb ik ook met mijn vaders pc, probeer de kaart is in te stellen op 10mbit full/half duplex
kijken of ie het dan wel constant doet

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

en als je de stekkers nu eens licht aandrukt in de connector? Ik heb een keer gehad dat mijn verbinding plots uitviel en dat bleek toch contactverlies/breuk te zijn. Toen ik de stekker aandrukte in de connector was het over.
Verschillende gaten in muur, switch, netwerkkaarten en kabels geprobeerd..
geen soelaas
switch vervangen en probleem opgelost.
hmm.. lijkt me hier niet de oplossing.. al mijn collega's kunnen gewoon doorwerken
probeer de kaart is in te stellen op 10mbit full/half duplex
nope.. nog steeds...

Begin het wel een beetje zat te worden..
iets loopt er redelijk te fucken, en begin toch te vrezen voor iets van een virus/worm oid...

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27

tozzke

aka tozzert

ik had het thuis met m'n huis-, tuin- en keukenroutertje
in het begin had ik een 10mbit netwerk... alles prima draaien met die router.
toen ging ik over op 100mbit en daar begon het gezeik... op de buitenste 2 poorten van de router kreeg ik precies hetzelfde als jij beschrijft. De binnenste 2 poorten werkten wel op 100mbit

dus wellicht dat die bewuste poort van de switch rot is?
ik zie namelijk niet dat je een andere poort in de switch gebruikt hebt

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

dus wellicht dat die bewuste poort van de switch rot is?
ik zie namelijk niet dat je een andere poort in de switch gebruikt hebt
euh.. ik geloof dat ik mijn netwerk-kabeltje al op diverse poorten geplugd heb gehad, zowiezo door al verschillende muur-outleds te gebruiken..
maar toch, even mijn huidige kabeltje in de switch omgezet...

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Op de zaak had ik dit ook. gebruikte daar een 3com hub.

wat niet hielp:

andere poorten in hub
hub uit/aan
andere kabel
netwerkkaartje in ander slot
nieuw netwerkkaartje
autosence uitgezet
en nog meer dingen....

uiteindelijk had ik de hub vervangen voor een switch 100bmps full duplex, dit was niet gedaan om het probleem op te lossen, maar gewoon nodig. ;-)

he, ik kom er na weken pas achter dat het probleem weg was.

dus misschien toch andere switch, ook op de zaak had enkel een pc er last van.

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

de aap is uit de mouw....

zeer hoogstwaarschijnlijk is de switch dood!! lang leve de switch!!

de sitecom switch flipt nu op alle poorten, ook als er geen pc op aangesloten staan... nu een nieuwe besteld.. een mooie 19" superstack 3 van 3com.. hebben we meteen weer wat ademruimte (want 24prts) en de mogelijkheid tot gigabit netwerk (en dat is bij een av bedrijfje misschien ook niet onhandig)

dank voor uw tips ende medeleven!!

Pagina: 1