Toon posts:

Twinmos Dual Channel op Abit NF7-S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn Abit NF7-S moederboard een geheugensetje gekocht. Een Twinmos Dual Channel PC3200 2*256 MB Kit

Als ik 1 reepje op mijn moederbord prik dan wordt deze keurig herkent als DDR400 geheugen, maar als ik beide modules plaats dan draait het slechts als DDR333! Dual Channel is wel geactiveerd maar bij het opstarten staat er iets van: Dual Channel DDR333. Zou het niet gewoon als DDR400 moeten werken?

Ik heb de modules precies volgens de handleiding geplaatst, de modules zijn geprikt in slot 3 & 2.

Wie kent dit probleem, is het Twinmos geheugen niet compatable met mijn moederbord of ligt het probleem ergens anders?

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Er staat in de manual dat de NFII geheugencontroller twee latjes DDR400 ondersteunt. Het zal een ingeprogrammeerde BIOS-instelling zijn die je geheugen terugschakeld naar, wat ik hier vermoed, de FSB van je CPU.

Je zult in het Softmenu de divider opnieuw moeten instellen als je je FSB op 333 houd en je geheugen naar 400 wilt hebben.

Tip:

Meestal is slot 1 en 3 iets sneller.

Verwijderd

Het kan zijn dat agressive settings aanstaan in de bios. Dan wordt het geheugen gelijk gezet aan de FSB van de proc (en meestal worden de latencys scherper afgesteld). Dit is meestal sneller dan asynchroon draaien.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

De NF7-S heeft veel bios bugs helaas maar waar.
Heb je al gekeken in het Softmenu gedeelte daar staan namelijk ram dividers in deze staat standaard op auto maar als je die wijzigd naar de goede dan draait hij keurig op DDR400 :)

Dan Force je heb dus eigenlijk om dat te draaien maar werkt het wel :)

edit:

Een nieuwere bios zou ook geen kwaad kunnen dus probeer dat eens :)

[ Voor 28% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 09-09-2003 11:58 ]

Turn it off and on again.

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 10:43:
Ik heb voor mijn Abit NF7-S moederboard een geheugensetje gekocht. Een Twinmos Dual Channel PC3200 2*256 MB Kit

Ik heb de modules precies volgens de handleiding geplaatst, de modules zijn geprikt in slot 3 & 2.
Moet dual channel op dat bord niet Bank 1&3 zijn?

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem... ik heb winbond ch-5. De reepjes moeten wel degelijk in bank 2 en 3 dus dat doe je niet fout. ik denk dat je gewoon de dividers meot instellen. ik heb zelf namelijk nog nie echt wat geprobeert aangezien me pc net in elkaar zit.

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 10:43:

Als ik 1 reepje op mijn moederbord prik dan wordt deze keurig herkent als DDR400 geheugen, maar als ik beide modules plaats dan draait het slechts als DDR333! Dual Channel is wel geactiveerd maar bij het opstarten staat er iets van: Dual Channel DDR333. Zou het niet gewoon als DDR400 moeten werken?

Wie kent dit probleem, is het Twinmos geheugen niet compatable met mijn moederbord of ligt het probleem ergens anders?
Bij mij precies het zelfde toen ik mijn NF7-s i.c.m. met 2x256 mb kreeg, je moet in de bios de divider aan passen en dan boot gewoon met DDR400

.

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
MJ85 schreef op 09 september 2003 @ 22:32:
[...]

Bij mij precies het zelfde toen ik mijn NF7-s i.c.m. met 2x256 mb kreeg, je moet in de bios de divider aan passen en dan boot hij gewoon met DDR400
edit:

woord vergeten :P
En op en quote knopje gedrukt i.p.v. edit.... Tis al laat. Mijn excuses

[ Voor 11% gewijzigd door MJ85 op 09-09-2003 22:34 ]

.

Verwijderd

Je moet de BIOS instellen op "By SPD" ipv. Auto,
Met Auto zet ie de mem op de FSB van de CPU, by SPD gooit ie de module gewoon op de snelheid die die aankan.
By SPD staat helemaal als laatste aangeven in het rijtje

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
primemaximuz schreef op 09 september 2003 @ 12:27:
[...]

Moet dual channel op dat bord niet Bank 1&3 zijn?
Lees de draad voordat je blaat.

Ik had al als tip gegeven dat Slot 1 en 3 sneller zijn en dat dat Dual Channel is.

Bij nForce is slot 2 en 3 ook Dual Channel

Ennuh die BIOS-Update is geen slecht idee!
Pagina: 1