Mag je SeM als kladblok gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik wil in de toekomst (kan vanavond zijn, kan volgende maand zijn) een groot topic maken, en bij het maken er van wil ik regelmatig op 'Bekijk bericht' klikken om te kijken hoe het er uit komt te zien. (ik wil met tabellen gaan werken en zo, geen ervaring mee dus ik zal heel vaak op 'Bekijk bericht' moeten klikken, uitleg over gebruik van tabellen in Tabellen op GoT, een totaal raadsel)

Ik weet zeker dat er een moment gaat komen dat ik per ongeluk op 'Verstuur bericht' ga klikken, ik hoop het niet, maar het kan.

Om te voorkomen dat er reacties komen dat het bericht niet af is wil ik het in SeM 'openen'. Het is dan in mijn ogen niet zo'n ramp, omdat ik verwacht dat de crew het topic wel met rust laat.
Als het af is vraag ik wel een move aan naar het forum waar ik het wil hebben.

Ik hoop niet dat mijn topic in SeM 'geplaatst' gaat worden, maar ik wil ieder risico uitsluiten dat er een topic dicht gaat terwijl ik er nog aan zit te werken.

Maar je kan toch ook offline in kladblok werken?
Ja, maar dan kan ik niet zien hoe de tabellen er uit komen te zien.

Mag ik weten waar het over gaat?
Ja, het gaat een topic worden in OH over de strategie bij de aanschaf van een computer, hoe het budget het beste verdeeld kan worden, een soort Best Buy Guide zonder merken te noemen, met als doel van de computer het zo lang mogelijk economisch verantwoord meegaan.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan toch gewoon goed kijken voor je klikt :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel eens vaker gedaan maar over het algemeen is even kortsluiten met de betreffende mod van het forum waar het over gaat afdoende om je vraag te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb er geen problemen mee :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

het lijkt me geen enkel probleem persoonlijk

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 10:42:
Het is wel eens vaker gedaan maar over het algemeen is even kortsluiten met de betreffende mod van het forum waar het over gaat afdoende om je vraag te beantwoorden.
Het gaat mij niet om de mod, maar om het topic, het zal wel niet gebeuren, maar als ik misklik wil ik geen gezeur in een topic waarin andere mensen kunnen reageren.

Officieel is mijn bedoeling een grote post samen te stellen en met ctrl-c ctrl-v op de goede plaats te zetten.

Ik ga het denk ik in OH posten omdat ik de hele computer behandel, van de kast tot de verbinding met de externe wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor: het gaat dus -wel- om de mod van een forum want als je zoiets maakt lijkt me verstandig dat dit uiteindelijk op de plek komt waar het hoort te komen. En dat zou dus T.net kunnen zijn en hoeft niet perse GoT te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je zoekt het wel ver vandaag he?
Je kan toch gewoon een SeM topic starten en duidelijk mken dat je wat aan het klooien bent met tabellen enzo en dat je je topic uiteindelijk met die en die titel in dit en dat forum wil hebben, dan kan iedereen 'm verplaatsen, of je opent als user zelf het topic met de inhoud die je net gemaakt hebt.

Voor het openen van topics heb je toch geen toestemming nodig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 22:03

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Of je pakt notepad:

Slaat het originele geklieder op,

replace [ with <
replace ] with >
replace URL= with A HREF=
replace IMG SCR with IMG
replace ... (andere dingen die je gaat gebruiken)

tabellen zijn in principe gewoon hetzelfde als in HTML.

save as ietsanders.html

Enig probleem is dat je mss over de toegalten grens van 64 kbs geparste data heen gaat, voor mij een bekend probleem. Als je echt heel veel data gaat aanbieden, dan is het verstandig om alvast ergens een splitsing (meerdere tabellen) te hanteren.

Heb ooit een 5-dubbelpost hier gecreeerd met dat "bekijk bericht": dus wees geduldig en laat die "warning: blahblah too much data"-achtige melding maar lekker verschijnen, zorg gewoon dat het hele zwikje onder je ctrl-v staat en gaan met een banaan. Overigens heb ik nu bepaalde posts die zo lang zijn, dat ik ze blijkbaar niet meer kan editen (maar dit ligt waarschijnlijk aan mn persoonlijke instellingen hier).

[ Voor 6% gewijzigd door the_Omniscient op 09-09-2003 11:15 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
@ JvS: dat is mooi, ik dacht dat SeM alleen voor meldingen waren voor misstanden.
Als jullie er geen problemen mee hebben als ik rustig mijn topic opbouw in SeM doe ik dat. Ik weet nog dat iemand ([Airwolf](?)) een faq heeft gemaakt voor W&L in SeM, verdeeld over een paar dagen.

@ the_Omniscient: Met HTML heb ik totaal geen ervaring, en je kan volgens mij het beste zien hoe het er uit komt te zien als je het bekijkt op GoT.
Lappen code kan je wel in kladblok maken, en dan hier plakken, maar tabellen is toch wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:21

Zoefff

❤ 

Resistor, het is heel simpel om gewoon niet op "Verstuur bericht" te drukken hoor ;)

Ik maak al mijn eMule topics ook gewoon in SA, en ram dan steeds op "Bekijk bericht". Als ik klaar ben, of nog niet klaar maar weg moet, dan zet ik m gewoon in kladblok en ga ik er de volgende keer mee verder... Niet zo lastig hoor :P

Het enige irritante is dat het invoerscherm voor een bericht wat aan de (erg) kleine kant is, zeker als je veel tabellen maakt, verlies je al snel het overzicht.

Ik raad je dan ook aan om je bericht in Notepad te maken, dat werkt namelijk veel prettiger. Wel om de zoveel tijd natuurlijk even testen he ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Zoefff op 09-09-2003 12:32 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun
  • Laatst online: 30-09 21:20

Teun

Was YoMaN

misschien is het een idee om geen topictitel in te vullen, ik neem aan dat je het topic dan niet kan posten. :)

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoMaN schreef op 09 September 2003 @ 13:25:
misschien is het een idee om geen topictitel in te vullen, ik neem aan dat je het topic dan niet kan posten. :)
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

Input missing (Content or Name)
(Interne identificatie: forum::new_topic::input_missing)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:31
Misschien kan het kladblok wel opgetoverd worden in een soort van bekijk bericht optie, zou dat niet wat zijn? Als je het kladblok dan bekijkt dat je gewoon een soort post krijgt zegmaar, die je dan weer kunt bewerken. Zo kun je ook overzichtelijk een boel links e.d. in het kladblok zetten, waar ik 'm voornamelijk voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Resistor schreef op 09 September 2003 @ 11:27:
Ik weet nog dat iemand ([Airwolf](?)) een faq heeft gemaakt voor W&L in SeM, verdeeld over een paar dagen.
Ikke :?
Owjah. :P

Ik heb voor die faq ook html rechten toendertijd gekregen. Omdat dit zeer handig was, maar je ziet dat het verder volgens mij niet echt een probleem is (lijkt mij :+). Ik bedoel niemand heeft er last van en jij heb last van niemand daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je kan ook nog off-line aan de gang.
Met de manier van the_Omniscient kun je de HTML enzo doen en om ervoor te zorgen dat je alles in de stijl van GoT houdt kun je een willekeurig topic van GoT opslaan als HTML-pagina en alle text eruit gooien totdat je alleen nog maar de tabellen hebt. :)

Vervolgens kun je een reactie faken zodat je precies weet hoe het eruit komt te zien, zo heb ik het ooit met een FAQ-verzameling gedaan en het werkt perfect. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als ik niet zeker weet hoe een post eruitkomt te zien, dan pak ik een oude post van me en ga die editten, en als de post klaar is zet ik de originele post weer terug en c/p de nieuwe tekst.

ook makkelijk zat ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 13:57
Kees schreef op 09 September 2003 @ 16:24:
Als ik niet zeker weet hoe een post eruitkomt te zien, dan pak ik een oude post van me en ga die editten, en als de post klaar is zet ik de originele post weer terug en c/p de nieuwe tekst.

ook makkelijk zat ;)
^^ I'm with stupid on this one ^^
aaargh, nee, niet zo hard. Auwauwauw... :+

Als je een flink oude post neemt is de kans dat iemand er naar gaat zitten kijken nogal klein dus kun je naar hartelust op verzend bericht drukken, als je em daarna maar weer wel ff terugedit, voor de begrijpelijkheid ;)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vogel dan altijd lekker in een crewforum, SeM lijkt me een alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ik verwacht dat de crew het topic wel met rust laat.
silly boy }>

j/k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spammer >:)

j/k :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoMaN schreef op 09 September 2003 @ 13:25:
Leest iedereen erover? Dit lijkt me een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 21:35:
[...]

Leest iedereen erover? Dit lijkt me een prima oplossing.
Zoals al eerder aangegeven ben je dan je post kwijt.... beetje zonde he :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun
  • Laatst online: 30-09 21:20

Teun

Was YoMaN

Alfredt schreef op 09 September 2003 @ 21:38:
[...]

Mja, al die andere opties zorgen er ook voor dat je eerst moet kopieren voordat je iets doet. In dit geval hoef je alleen te plakken als je verkeerd klikt. het 'bekijk bericht'-voorbeeld kun je gewoon zien.
Maar dat het een beetje een zooi word omdat het vakje niet zo groot is kan ik me ook voorstellen.
edit:
alleen bij lange posts, niet van die korte zoals deze :D

[ Voor 8% gewijzigd door Teun op 09-09-2003 21:52 ]

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 13:57
Alfredt schreef op 09 September 2003 @ 21:38:
[...]

[norml]
[user die denkt dat ie er ook bij hoort als hij Open Source trollt modus]Als je mozilla gebruikt heb je daar geen last van :)[/][/]

>:) O-)

[ Voor 6% gewijzigd door cryforhelp op 09-09-2003 22:18 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak gewoon een checkbox (@ admins) als je die checked, dat als je op verstuur bericht klikt, dat ie bekijk bericht doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 23:43 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 23:43:
maak gewoon een checkbox (@ admins) als je die checked, dat als je op verstuur bericht klikt, dat ie bekijk bericht doet.
Wat is het verschil met dan gelijk gewoon op de goede knop drukken, behalve dat het nog meer inspanning kost om een boxje te gaan aanvinken? :P
Pagina: 1