Toon posts:

Gaar vlekje op proc, krijg het niet weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn eerste amd'tje in elkaar te hebben gezet, en daarin te hebben gefaald (ECS K7S5A PRO gaar probleem
) want hij doet het voor geen meter, wou ik dus weer alles gaan deassembleren en opsturen naar alternate.nl.

Maar nu zie ik dus opeens een gaar vlekje op de proc wat er geloof ik eerst niet op zat. Pic included, het lijkt imo gewoon op artic silver maar het komt er gewoon niet af?

Afbeeldingslocatie: http://critical.doodvogeltje.nl/proc.jpg

Er zat dus een Volkano 9 bovenop maar dat kan toch niet zoiets op zo'n manier beschadigen/achterlaten :O

Iemand enig idee wat ik hiermee moet want ik denk niet dat de mensjes van alternate.nl het zo leuk vinden als ik dat ding zo terug stuur :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Je hebt geprobeerd om het er met wasbenzine af te halen? Ik denk dat ze het niet eens zullen zien, en volgens mij is het niks ernstigs oid, dat vlekje. Mijn core ziet er ook niet helemaal egaal uit, dus volgens mij maakt dat verder niet uit.

Verwijderd

Op processoren geeft Alternate zoiezo geen garantie volgens mij, ik heb al eens een keer geprobeerd een Athlon daarheen terug te sturen, die hoefde ze niet meer te hebben.

Er zijn maar weinig shops die garantie geven op procs omdat mensen bij het plaatsen van de koeler ze vaak mollen, vooral als die mensen niet weten wat ze doen.

Check eens de achterkant van je retourformulier, daar staan de garantiebepalingen.

Onder het kopje - mechanische beschadigde aan opslagmedia, moederborden, SIMM's, CPU's e.d.
CPU's, Controllers en SIMM-modules worden niet vervangen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Thorry, misschien doet de proc het nog wel? Ik wou alleen even weten wat dat vlekje was.
En trouwens, ik heb die gasten van alternate gisteren nog gebeld over het probleem dat de hele pc het gewoon niet deed en die adviseerde me gewoon de mobo en de proc terug te sturen dus sja... Die vent zei ook dat alles nog gewoon binnen de garantie termijn viel dus ik weet eerlijk gezegd niet waar je het over hebt :)

@Exodus, ik hoop maar dat je gelijk hebt, maar ik heb ff geen wasbenzine in huis :(

edit: thorry, daarmee bedoelen ze waarschijnlijk krassen en andere beschadigingen bijv met schroevendraaier niet? Let mij es uit hoe er sowieso meganisch een beschadiging als deze kan onstaan ;s

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 10:48 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07
volgens mij hoort dat vierkantje erop, een soort van identificatiecode, als ik wist hoe het heette zocht ik ff wat pics op

voila:
Afbeeldingslocatie: http://www.amdzone.com/articleimages/cpu/athlonmp1800/core.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door OnTracK op 09-09-2003 10:59 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Eergisteren nieuwe pasta op mijn AMD Athlon XP2100+ gedaan en bij mij zat dat vierkantje er ook. niks om je zorgen te maken.

Zoek voortaan gewoon ff op google:

http://images.google.nl/i...&hl=nl&btnG=Google+zoeken

hopla, meteen pics van de core met vierkantje

[ Voor 43% gewijzigd door vacuumcleaner op 09-09-2003 10:59 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• eX0duS
  • Laatst online: 12-08 10:19
Hij bedoelt toch niet dat vierkantje? :?

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

vacuumcleaner schreef op 09 September 2003 @ 10:56:
Eergisteren nieuwe pasta op mijn AMD Athlon XP2100+ gedaan en bij mij zat dat vierkantje er ook. niks om je zorgen te maken.

Zoek voortaan gewoon ff op google:

http://images.google.nl/i...&hl=nl&btnG=Google+zoeken

hopla, meteen pics van de core met vierkantje
hij heeft het over een pretvlek op ze cpu, jij over een vierkantje, wat klopt er niet?

Verwijderd

Volgens mij bedoelt hij die vingerafdruk.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Eeeuuhh, Toob? Over welk vlekje heb je het?

- vierkantje op de core?
- vingerafdruk?
- pretvlek?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Ik dacht dat ie het over die kras linksonder had :?

Waar praten we over 8)7

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:53
ja dat vierkantje hoort erop natuurlijk. Ik zou me 100x meer zorgen maken over de beschadigingen, vooral linksonder! :/

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Goeiendag wat wordt er hier een hoop onzin gepost |:( (Not talking about Thorry and others)

Maaruh die vlek is of een ingebrande vingerafdruk op de core. Maar zo al ik het zie is het een doorgefikte core omdat de cooler er niet goed op heeft gezetten. Daar krijg je namelijk dezelfde kleurverschillen van.

Heb je ook een pic van de achterkant.

En voordat je het terugstuurt. Haal wasbenzine en maak die core schoon!

Alternate test uitvoerig als je iets terugstuurt, maar het zijn wel mierenneukers, maar als je geluk hebt.

Verwijderd

hallo je hebt toch het probleem dat je systeen niet stabiel loopt
of begrijp ik het verkeerd
ik wil je even melden dat ik het zelfde probleem heb zelfde moederbord
en een amd 1800 xp proc
en is ook niet stabiel ik denk dat dit aan het moederbord light kan dit

greets jelle

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Dat is geen vlekje, dat is een afbrokkelende core... En dat is niet zo best, en ook geen garantie.

• mrb
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

|:( volgens mij gaat het hier over dat ronde vlekje ( donkere plekje net onder het vierkantje OP de core ( voor Ontrack : dat zilveren vierkante ding ).

Wat er nog linksonder zit ( dat witte streepje) lijkt mij meer een restje koelpasta...

Maar om ff ontopic te komen : Lijkt me niets om je zorgen over te maken, zoals ik het zie is dat een schoon stuk op je core en zit er op de rest van de core nog een heel dun laagje koelpasta... :)

[ Voor 4% gewijzigd door mrb op 09-09-2003 12:40 ]

Verwijderd

die is dus echt niet afgebrokkeld.

En het had handig geweest als je hem ff geresized zou hebben.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38

Exigence

dnkroz

Dat kleine vierkantje zit op elke core hoor :)
Het is een soort stempel ofzo. Ik weet niet wat voor nu het heeft, maar daar zullen ze bij AMD wel iets mee doen :P

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

De TS zegt dat de vlek 'lijkt op arctic silver' dus ik ben toch bang dat 'ie gewoon dat vierkantje bedoeld. :+

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

als ie nog werkt is er toch niets aan de hand :)

Signature

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07 20:37
Hmmmz ik heb dat ook mar bij mij is ie doorgebrand.
OFF-Topic hoe kan je zien of een Duron proc. dood is?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik zie alleen dat vierkantje en die vingerafdruk hoor op die core, am i blind?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Dat vierkantje is een herkennings matixje. Een scanner kan dit uitlezen en meteen bepalen welk product het is en vaak ook nog eens een serienummer erbij uitlezen. Het is GEEN beschadiging.

Meh ...

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32
erik9287nl schreef op 09 September 2003 @ 15:24:
Dat kleine vierkantje zit op elke core hoor :)
Het is een soort stempel ofzo. Ik weet niet wat voor nu het heeft, maar daar zullen ze bij AMD wel iets mee doen :P
offtopic:
het is een streepjescode ;)

de beschadiging lijkt mij vervelender dan het vlekje, maar het is altijd goed om even met wasbenzine te proberen :)
Pagina: 1