Toon posts:

internet en intranet achter proxy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'lo ik ben nieuw hier dus als de topic niet op de juiste plaats staat sorry

op mijn stage is mij gevraagd om te kijken hoe het zit met intranet en internet. via een autoscript (proxy.pac) op een andere locatie kunnen wij beide (inter/intranet) bereiken. alleen het geval is dat het internet heel langzaam gaat door dat script.

deze dus:
function FindProxyForURL(url, host)
{

if (isPlainHostName(host)) {
// assume in local domain, so no proxy needed
return "DIRECT";

//langzaammakend gedeelte
} else if (isInNet(host, "88.88.0.0", "255.255.0.0") ||
isInNet(host, "77.77.0.0", "255.255.0.0") ||
isInNet(host, "66.66.0.0", "255.255.0.0")) {
return "DIRECT";
}
//
}
return "PROXY 122.188.255.3";
}

volgens mij gaat hij zo langzaam door het controleren van ipadressen. ik heb dan ook een nieuwe geschreven met alleen isplainhostname gedeelte, maar nu kan ik intranet adressen die eindigen op .nl (voorbeeld (trefbal.spel.nl) niet bereiken. wat moet ik dan in mijn script toevoegen zodat het wel lukt... I'm desperate, please help!

ps via internet explorer aangeven op welke adressen de proxy niet moet worden aangesproken werkt niet......

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan geloof ik iets doen als:

if (host == "trefbal.spel.nl") { return "DIRECT"; }

Verwijderd

Topicstarter
mja we zijn maar gekapt met dat project maar tnx anywayz

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Verwijderd schreef op 16 september 2003 @ 09:26:
mja we zijn maar gekapt met dat project maar tnx anywayz
Zonde, namelijk best de moeite om dit soort dingen op orde te hebben. Kan je proxy veranderen zonder dat je alle PC's opnieuw in moet stellen bijvoorbeeld. Ook als je meerdere intra/extranet achtige netwerken krijgt waarvan sommige wel geproxied moeten worden (en anderen niet) is dit heel handig.

Maar mijn vraag was of browsen via de proxy ook traag is als je deze hard instelt als proxy (in IE ofzo) ? Zo ja, dan zou de resolving op de proxy wel eens traag kunnen zijn.