Ik heb het volgende probleem. Vanaf een form wordt een memo in de MySQL database geplaatst zodra er op "OK" geklikt wordt:
Dit gaat goed, de memo komt netjes in de DB te staan. Maar nu wil ik de opgeslagen text koppelen aan een QRMemo op een QuickReport, dit krijg ik niet voor elkaar. QRMemo heeft 2 properties die er volgens mij wat mee te maken kunnen hebben: "Caption" (Type : String) en "Lines" (Type : TStrings) Ik denk dat het voornamelijk om de laatste gaat.
Ik dacht het zo op te lossen:
Het wordt wel goed gecompiled maar ik krijg een access-violation zodra ik het report opvraag.
Kan iemand helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
| with data.QSave do //QSave is een query
begin
SQL.Clear;
SQL.Add('UPDATE ....<tabel>.... SET Memo = '+QuotedStr(memoOpmerking.Text)+' WHERE ..... = .....');
ExecSQL;
end; //with |
Dit gaat goed, de memo komt netjes in de DB te staan. Maar nu wil ik de opgeslagen text koppelen aan een QRMemo op een QuickReport, dit krijg ik niet voor elkaar. QRMemo heeft 2 properties die er volgens mij wat mee te maken kunnen hebben: "Caption" (Type : String) en "Lines" (Type : TStrings) Ik denk dat het voornamelijk om de laatste gaat.
Ik dacht het zo op te lossen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| var s : TStrings;
begin
s[1] := data.QTemp.FieldByName('Memo').AsString; //de query QTemp bevat de memo van het opgevraagde record.
with FormReport do
begin
QRMemo.Lines := s;
end;
end; |
Het wordt wel goed gecompiled maar ik krijg een access-violation zodra ik het report opvraag.
Kan iemand helpen?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 10:27 ]