[Aanbieding] Addertje... dit kan toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik zat de metro te lezen en toen kwam ik de volgende aanbieding tegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/aanbieding.jpg

Hier klopt toch geen kont van?

Een 256mb Radeon9600?

Ik heb toen even verder zitten neuzen op GoT en toen kwam ik er achter dat ze vorig jaar ook al van alles aan hardware zaten te verzinnen en dan iets totaal anders verkochten dan wat ze zeiden...
Heeft iemand ervaring met deze winkel of deze aanbieding?

Want als het een goeie computer is, dan heb ik er het geld graag voor over, maar als je in je kont genomen wordt in die winkel, dan ga ik toch verder neuzen...

Wat is het addertje onder het gras?

Verwijderd

Nou, deze winkel heeft ook maanden een Duron Pro 1400 verkocht.. Bij mijn weten heeft deze processor dus nooit bestaan en hebben ze die dus OF overklokt OF zelf bedacht...

Toen ik die advertentie las toen wist ik al 1 ding :

Koop hier NOOIT computers, want het zijn pure afzetters... Ze liegen gewoon !!

En om op jouw vraag terug te komen.. die 256MB Radeon 9600 bestaat wel, is net nieuw... maar geeft bijna geen performance winst tov een 128 MB versie...

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Die Radeon bestaat... (club 3d heeft een 256mb 9600) Daarnaast een noname kast zover ik zie, noname toetserbord en muis, geen monitor, sound en nic onboard... Ja, het kan weldegelijk... (al ken ik iemand met een completer-systeem en hij heeft continue problemen...)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Natuurlijk Excl. Monitor en besturingssysteem.

Het kan best voor deze prijs

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 10:22 ]

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 21:22
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 10:21:
Natuurlijk Excl. Monitor en besturingssysteem.
Dan nog...geloof geen zak van deze ad....ik ga liever naar iemand die ik vertrouw en waar ik wat meer moet betallen dan dat ze met m'n geld ervan doorgaan....

* Graham heeft 'die arme reclame rond brengde folder jongen' gezien op SBS6 ;)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Lol:

Linksboven: 16x DVD 52x CD-ROM
Rechts midden: 16x48x Lite-on DVD-ROM

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Er staat wel incl. software.
Als dat windows is, is het wel erg goedkoop.
Maar neem ff het volgende:
120GB Maxtor, Inspire 5.1 5100, Lite-On DVD-burner, 512MB PC333, Asus A7X8X-X, heb je bij elkaar al een kleine 500 euro te pakken. Er cheapo kastje er om, zit je op die 500.
150 voor de proc+cooler, zit je op 650, Windows XP er op, en je hebt een 750 te pakken.
Graka zit toch ook al snel op 150 euro, zo niet meer...
Kom ik ongeveer op die 899,-.
Het lijk in eerste instantie zo ontzettend goedkoop, maar als je een beetje doorzoekt, kan zoiets echt wel voor die prijs.
Bij Computerland hebben ze een 2500+ met 15"TFT, 80GB HDD, en een Rad 9200, incl. NEC ND1100A en DVD-speler, voor 999,-.
't Is dat ik net een andere PC voor mijn ouders had samengesteld, anders hadden ze die van me gekregen...

[ Voor 27% gewijzigd door Brede P op 09-09-2003 10:30 ]

Verwijderd

Deze winkel komt volgens mij erg slecht uit allerlei gebruikers ervaringen en verkopen ook telkens onder andere namen, je komt ze ook erg vaak tegen op beurzen trouwens.

Verwijderd

Ik heb hier twee jaar geleden een compleet systeem gekocht.... Niets dan problemen. Hele vage crashes, ontzettend onstabiel (zowel met windows 98, me en 2000). XP kon niet geinstalleerd worden op die computer (nooit geweten waarom niet, hij crashde gewoon tijdens de installatie.... Ik zou niet op de aanbieding ingaan.

• Bor
  • Laatst online: 23:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

"zet en druk fouten voorbehouden" zeker?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:10
512MB PC2700 DDR SDRAM € 85,-
AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB) € 102,-
Spire SocketA Wisper Rock iv 2.8 XP € 9,-
Asus A7V8X-X € 66,-
Club3D Radeon 9600 256MB DDR € 165,-
Creative Labs Inspire 5.1 5100 € 55,-
Lite-on LDW-401S 4x 40x24x40 IDE € 117,-
Maxtor 120GB (D740X, 7200rpm, Liquid Bearing)€ 101,-
OEM keyboard US layout € 3,-
Sweex 3D muis 3-Knops + scroll € 1,-
Teac DV-516E 16x48 bulk € 25,-
Sweex Middle Tower ATX 300W € 27,-

Totaal: € 756,-
Incl verzenden: € 818,- , maar dat kan nog goedkoper als je meer bij 1 winkel koopt.

geloof je het niet, klik hier voor dit alles in de pricewatch. (je oude winkelmand wordt overschreven

EDIT:
wat nou 20 EUR derbij voor liquid bearing, 1 euro, maar dan heb je een d740x ipv een plus 9. maar ja, we wisten toch niet wat het was.
oh ja, kast en voeding vergeten, nu ook derbij
geheugenprijs foutje, totaal was wel correct
jaha, een muis voor 1 euro, niet zeiken, je krijgt daar echt geen betere kwaliteit

[ Voor 43% gewijzigd door OnTracK op 09-09-2003 10:48 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Mja die radeon 9600 van 256 mb, is waarschijnlijk die van Club 3d, waar je nog geen 100 euro voor betaald ... Zal dus niet echt een geweldig kaartje zijn :) En die case... ook nie aan beginnen :S heb ik ook gedaan, het voorfrontje zit VAST GEKLINKNAGELD aan het metaal binnenin :O Nou kan het aan de winkel liggen waar ik het heb gekocht, maar ik denk dat ´t aan de case zelf ligt... BAggerding =) Me hamsterkooi werkte nog beter :P

edit: OnTrack, de HDD was nog eens geen HDD Maar een Liquid Drive = ongeveer 20 euro er bij op :D

[ Voor 11% gewijzigd door Wussie op 09-09-2003 10:34 ]

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik heb goede ervaring met die winkel ( ook qua service) heb een kapotte HD gehad en netjes een nieuwe. er zit geen OS bijgeleverd ( bijgeleverde software zijn de drivers)
kijk maar eens op hun site zou ik zeggen.

Van klussen krijg je grijze haren

• Brede P
Ontrack, die 512 MB DDR zal waarschijnlijk een foutje zijn, voor 5 euro?!?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
Die winkel zit hier in schiedam, ze hebben dan op de site een jaar lang staan dat ze de nieuwe video kaart binnen krijgen was toen de geforce fx. Zelfs toen die al een half jaar uit was. Stond deze daar nog op pre-order. Hmmm... sorry, maar denk dat het een oplichter winkel is. Ga zelf wel naar Mycom. Zoveel duurder is die nou ook weer niet. :)

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Haha idd, lolz , had ik nog nie eens gezien... Doe mij ook 2 van die setjes??? :P

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

Part

Helemaal niets.....

Foto van de winkel:
Afbeeldingslocatie: http://www.completer.nl/hoofdmenu/pandfoto.jpg

Ik kan het mis hebben maar die tekst op de winkel zier er wel een beetje fotosoeperig uit.

• Arunia
Ja, aangezien de foto van de andere kant helemaal geen naam op de winkel heeft staan. Rechts onder. :P Heb je dus ook niets aan.
Heb net met fotosoep geopent en achter de O staat een kruisje. Het bord bestaat wel, alleen de tekst hoort er niet op. Als het goed is zit het gebouw bij mij achter. Als het straks pauze is dan gaat ik wel ffies kijken. Heb alleen me digi camera niet bij me anders had ik ff foto kunnen maken 8)

[ Voor 55% gewijzigd door Arunia op 09-09-2003 10:42 ]

• Fubaruba
dit vind ik dan weer raar, als ik al die dingen hoor:

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1739

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

voordat iedereen hier gaat blaten:
De ShopSurvey
over het algemeen goede ervaringen.
[daFubar was me net voor zie ik)
ze zijn niet zo lang geleden verhuist, foto's kunnen dus van het nieuwe pand zijn voordat ze alles ingericht hadden/hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door fenrir op 09-09-2003 10:44 ]

Van klussen krijg je grijze haren

• Bor
  • Laatst online: 23:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

fenrir schreef op 09 September 2003 @ 10:42:
De ShopSurvey
Klopt maar het is al vaker voorgekomen dat bedrijven die dingen zelf invulden (zeg absoluut niet dat het hier ook zo is). Wat mij opvalt is dat er weinig middelmoot tussen zit. Veel 9's etc.

Ze staan ook op V8 teletekst pagina 393 zie ik op de site staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 09-09-2003 10:46 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 10:38

Cis

BredeP schreef op 09 September 2003 @ 10:36:
Ontrack, die 512 MB DDR zal waarschijnlijk een foutje zijn, voor 5 euro?!?
TYpfoutje, kijk maar als je op de link drukt

Overigens vind ik die ene euro voor die muis wel errug cheap, maarja.. :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

fenrir schreef op 09 September 2003 @ 10:42:
De ShopSurvey
Het kan aan mij liggen, maar de schrijfstijl van die latere surveys lijken af en toe wel verdacht veel op elkaar. Wat vinden jullie daarvan?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Er zou idd meer toezicht moeten zijn op de invullingen van de shopsurvey, zodat men weet of de invullingen waarheidsgetrouw zijn.
Je ziet wel regelmatig 9's en 10en bij sommige surveys, hoe kan je in hemelsnaam op 1 aankoop terwijl je nooit probs hebt gehad met je product oid of de winkel een 9 of 10 waardig is :?

• Arunia
Daar heb je helemaal gelijk in. Als je een keer slecht wordt behandeld dan betekent het niet dat de winkel slecht is. Kan altijd keer gebeuren, maar andersom ook. Meeste mensen reageren daar op een winkel terwijl ze nog maar 1 item hebben gekocht.

• Brede P
Cis schreef op 09 September 2003 @ 10:46:
[...]

TYpfoutje, kijk maar als je op de link drukt

Overigens vind ik die ene euro voor die muis wel errug cheap, maarja.. :)
Je hebt dan ook een Sweex (voorheen Safeway), dus je krijgt ook helemaal niets.. :P

Verwijderd

Lees de reacties hier en beoordeel het en maak de rekensom.

betaal 899 met kans dat het dus kut loopt wat paar mensen blijkbaar hebben gehad.
Of betaal wat meer bij een zaak die bekender is. Ben je misschien wel meer kwijt maar als je voor 899 systeem koopt dat niet goed doet is altijd te duur.

De asus borden met -x erachter is de nieuwe goedkope versie van asus. Heeft dacht ik geen dual channel. Waarschuw maar even dat je daarmee rekening houd.

• Fubaruba
nou, ik ga er zaterdag wel ff heen. misschien hebben ze een systeempje operationeel staan.
en anders doe ik het waarschijnlijk niet.

• Cis
  • Laatst online: 20-05 10:38

Cis

BredeP schreef op 09 september 2003 @ 10:57:
[...]

Je hebt dan ook een Sweex (voorheen Safeway), dus je krijgt ook helemaal niets.. :P
Jawel, maar op de site is de adviesprijs 3 euro. Nu weet ik dat Sweex heel erg laag zit met de adviesprijzen, dus als je een muis van sweex voor 1 euro kan aanbieden, dan maak je volgens mij geen winst meer. Op de beurzen zijn de prijzen zelfs hoger!!

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Fubaruba
ik vind het trouwens erg raar dat ik de enige ben die het over deze aanbieding heeft. aldi pc's zijn altijd hot op het forum, maar deze helemaaal niet..?

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Vaag winkeltje inderdaad. Ik zou er niet kopen, denk dat de advertentie bedoeld was voor mensen zonder enig benul van computers.

Signature

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb hier net een pctje gehaald (had nog een testbak nodig) voor 544 euro, en tot dusver werkt hij goed (heb er nu een dagje mee gespeeld).

Ik heb een systeem met een XP 2400, 512 MB DDR RAM, 80 GB Maxtor 8MB cache, 128 MB Chaintech FX 5200 videokaart bij ze gehaald.
Stond even te kijken van de prijs, en voor die prijs meteen meegenomen.

Ze lieten het systeem even draaien (wordt zonder OS geleverd) om te laten zien wat voor videokaart / mem / proc erin zit. Personeel en pand maakte een redelijk nette en bekwame indruk.

Toen ik win2k installeerde kwam ik erachter dat het ding USB 2.0, onboard sound + LAN heeft, dat was al helemaal top.

Maar goed, het is mijn testbak (had nog geen AMD), dus als het niets is is dat geen ramp. Wat bekenden van me in Rotterdam gaven aan dat ze goede ervaringen hebben met completer. Dit was mijn eerste ervaring met de zaak.
Wat al gezegd werd: ze stoppen niet enkel A-spul in hun pc's. Zo zitten er Syntax mobo's in (www.syntaxusa.com zag ik op een boekje), en no-name geheugen.
Maar daarnaast dan wel weer Maxtor schijven (LFB motoren), een Chaintech videocard (niet echt een B-merk, toch?).

Mocht het tegenvallen, dan post ik hier nog wel over.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hmmm, wat te verwachtten was, blijkt ook zo te zijn ;)
Een vriend van me kocht er ook een systeem, en die is binnen een week al tweemaal terug geweest: tikkende hardeschijf, instabiel. Ze vervangen overigens wel snel en goed. Zo werd de eerste maal (tikkende schijf) direct geheugen en schijf vervangen. Systeem nog steeds instabiel, dus niet heeft hij een geheel nieuw systeem meegekregen.

De schijf in de pc die ik er gekocht heb tikte gisteren ook een keer, ik houd het in de gaten...

Gelukkig is het voor mij maar een testbak, ben er niet van afhankelijk.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De oplossing voor hun problemen is vrij simpel imho .... ze gebruiken allemaal goede hardware, op de miditowers na. Dat is gewoon 100% troep.

Zit je met je mooie hardware in een stuk pisbakkenijzer met een voedinkje die haast uit z'n voegen barst.

Mijn advies: Koop er gelijk een goede voeding bij of een goede kast en plaats alle hardware daarin.

Verder lijkt het mij geen verkeerde winkel en het is een leuk systeem voor die prijs.
Cis schreef op 09 September 2003 @ 11:20:
[...]

Jawel, maar op de site is de adviesprijs 3 euro. Nu weet ik dat Sweex heel erg laag zit met de adviesprijzen, dus als je een muis van sweex voor 1 euro kan aanbieden, dan maak je volgens mij geen winst meer. Op de beurzen zijn de prijzen zelfs hoger!!
Neuh. In de winkel waar ik werk kosten die muizen 2 Euro, inkoop zullen ze ook wel 1 Euro of 75 cent zijn ofzo.
Die dingen zie je in heel Nederland :) Er staat ook nog steeds Safeway op terwijl ze allang Sweex heten.

edit: in de goedkopere systemen ook B-merk geheugen zo te zien .... en Chaintech is geen A-merk volgens mij, valt tussen de reeks Shuttle/Jetway/DFI etc.
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 11:04:
Lees de reacties hier en beoordeel het en maak de rekensom.

betaal 899 met kans dat het dus kut loopt wat paar mensen blijkbaar hebben gehad.
Of betaal wat meer bij een zaak die bekender is. Ben je misschien wel meer kwijt maar als je voor 899 systeem koopt dat niet goed doet is altijd te duur.

De asus borden met -x erachter is de nieuwe goedkope versie van asus. Heeft dacht ik geen dual channel. Waarschuw maar even dat je daarmee rekening houd.
Een A7V8X-X is inderdaad geen Dual Channel. Maar de mobo's van Asus met een X erachter zijn verder gewoon goed spul. De A7N8X-X ondersteunt overigens wel Dual Channel DDR.

[ Voor 72% gewijzigd door dreeke op 28-09-2003 23:46 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dreeke, maar denk eens na..

Je krijgt als bonus ook nog eens die speakerset.

Dus ik geloof er echt helemaal nix van :Y)

Tweakers Discord

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Tja ik ken die winkel niet, maar aan de hand van de website kan ik zo wel zien wie (Waarschijnlijk) hun leverancier is, en de prijzen die ze hanteren lijken op die van de winkel waar ik zelf werk.

Dus ik zie niet in waarom hun aanbieding niet zou kunnen, of niet goed zou zijn. Op de behuizing na dan :p

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Laurent
  • Niet online
De A7N8X-X heeft geen dual channel DDR controller, vandaar is deze ook net wat goedkoper dan de a7n8x. Verder is het bordje wel helemaal indentiek aan de a7n8x.
Het verschil met de A7V8X en de A7V8X-X lijkt nog minder; de A7V8X heeft alleen wat extra optionele opties zoals het er zo naar uit ziet; S-ATA, RAID en/of FireWire b.v.. De -X series zijn dus meestal wel iets minder luxe uitgerust, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het prima spul is. Asus is geen onbekende en het spul wat ze maken staat vaak goed aangeschreven.
[/offtopic]

Ik zou overigens niet zo snel een PC kopen via 't net... als ik dan een hele PC koop doe ik dat liever bij een winkel in de buurt; vaak moet je dan bij een enkel defect product al met je hele bak terug; dan lijkt het me handiger om gewoon even 20 minuten te rijden i.p.v. iedere keer te stoeien met de TPG post.
Maar goed, ik zou in dit geval wel de zaak vertrouwen hoor. Ze staan niet zo slecht aangeschreven in de Shop Survey, en opzich lijkt er niet zoveel mis te zijn met de zaak. Die gratis speakerset is trouwens ook vrijwel niks waard hoor... ik heb voor wat minder (100 gulden in die tijd) ook wat leuks mogen uitzoeken bij m'n laptop, en de daarvoor gekochte kant-en-klare PC.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat ze aanbieden is perfect. Gewoon een standaard machine met niks bijzonders. Qua marge haal je het perfect. Je hoeft niet veel erin te zetten. Op het moederbord zit al een 5.1 geluidskaart en LAN. Voor de rest nog een goede videokaart. De frontbox is niet echt duur en de DVD Writer en speler zijn gewoon goedkoop. Ik bied deze machine ook aan maar dan met een ander moederbord(liefst een Asus A7N8X-x) en met andere boxen(Creative Inspire P380), want 5.1 gebruik je niet altijd.

Ik bouw ook best veel met die kasten maar ik verkoop liever de Enlight 3100. Ik heb weinig problemen qua configuratie dus je kan het best doen als je een leuke machine wil.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Absoluut geen problemen met dit bedrijf gehad. Inmiddels 3 complete systemen daar gekocht (nee niet allemaal voor mezelf :)) en zou er zo nog een kopen. Toen ze nog op de Schiedamse Weg zaten kreeg je netjes wat te drinken terwijl ze het door je bestelde systeem demonstreerden, ik weet niet hoe het nu is, aangezien ze een volledige winkel hebben.

Ze hadden ook stapels dozen staan met bestelde systemen, had de indruk dat ze best veel verkochten (daarom zullen ze nu ook wel een echte winkel hebben).

Niet alles zal high-end zijn, maar dat heeft ook lang niet iedereen nodig.
Pagina: 1