[ADSL] van KPNADSL via ISDN naar bbned via Analoog

Pagina: 1
Acties:

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:26
Ik heb de search gebruikt, en een aantal interessante topics gevonden, waaronder deze: [rml][ adsl] sneller switchen[/rml] maar alle topics die ik vind gaan over het nemen van een extra telefoonlijn. Nu zit het bij mij zo:

Ik heb al langer dan 2,5 jaar een ADSL van KPN abo met Planet Internet als ISP. Dit loopt nu over een ISDN lijn. In de jaren is de ISDN lijn eigenlijk overbodig geworden. Het was toen ik nog geen ADSL had nog wel interessant, anders zou de telefoon constant in gesprek zijn.

Nu wil ik dus graag van Planet Internet en ADSL van KPN af, en ook van mijn ISDN lijn. Ik wil graag Demon (bbned) via een analoge telefoonlijn, omdat ik anders met extra kosten zit voor het isdn terwijl ik het toch niet gebruik.

Nu heb ik meerdere oplossingen gevonden, het nemen van een extra telefoonlijn lijkt mij noodzakelijk omdat je dan zo min mogelijk downtime hebt. Ik zou dus een belbudget analoog abo kunnen nemen, maar ik weet niet of dat wel naast een isdn lijn kan. Als dat niet kan dan is er dus geen andere mogelijkheid dan de lange weg bewandelen en alles op te zeggen, en analoog weer opnieuw aan te laten sluiten, en daar weer adsl over nemen.

Als het wel kan, dan neem ik gewoon een extra telefoonlijn, vraag daar demon op aan, als ik het heb dan zeg ik mijn oude adsl op, en ook mijn isdn, maar dan ben ik helaas mijn oude telefoonnummer kwijt. En volgens de site van demon kan je niet achteraf van telefoonnummer wisselen. Daar kunnen mijn ouders niet mee leven denk ik.

Ook heb ik topics gelezen over het nemen van een 2e lijn, daarover adsl aanvragen, en na een jaar de voice dienst (belbudget) opzeggen. Maar bij Demon word dit afgeraden, en wel om het volgende:
Kan ik mijn KPN abonnement opzeggen nadat mijn DSL verbinding is opgeleverd?
Dit raden wij af. DSL Express wordt met linesharing geleverd. Onze DSL partner betaalt aan KPN om de lijn te mogen 'delen'. Als u het KPN contract op de lijn opzegt berekent KPN hogere kosten aan onze DSL partner voor het gebruik van de lijn. Deze extra kosten ter hoogte van Euro 9,40 (inclusief BTW) per maand zullen via Demon aan u worden doorberekend. Indien u weinig gebruik maakt van de telefoonlijn voor normale telefonie kunt u wel voor de abonnementsvorm Belbudget kiezen.
Dus als ik na een jaar het belbudget abo zou opzeggen, moet Demon dus meer voor de lijn betalen, en dat word weer doorgerekend aan mij. Of zie ik het nu verkeerd?

Wie kan mij meer duidelijkheid over deze situatie geven, of heeft betere ideeen om mijn probleem op te lossen? _/-\o_

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan gewoon een extra telefoonlijn nemen, isdn gaat maar over twee adertjes (alle 2 de kanalen) en het andere aderpaar kan je gebruiken voor analoge telefonie en anders graaft kpn een geultje naar je huis, zonder extra kosten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sperenvanger
Ik heb een beetje verder zitten lezen, en nu ben ik er dus achter gekomen dat Planet Internet steeds het contract met een jaar :r verlengd. Ik heb ADSL gekregen op 23 Maart 2001 en toen dacht ik te lezen dat de minimale contractduur 1 jaar was/is en daarna per maand opzegbaar was. Dat blijkt dus nu niet zo te zijn, of lees ik het nu verkeerd? Ik zie trouwens maar al te veel mensen die problemen hebben met Planet op www.adslforum.nl en ik denk dat ik een van de volgende slachtoffers ga worden :(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
SilverMaster schreef op 09 September 2003 @ 14:27:
Ik heb een beetje verder zitten lezen, en nu ben ik er dus achter gekomen dat Planet Internet steeds het contract met een jaar :r verlengd. Ik heb ADSL gekregen op 23 Maart 2001 en toen dacht ik te lezen dat de minimale contractduur 1 jaar was/is en daarna per maand opzegbaar was. Dat blijkt dus nu niet zo te zijn, of lees ik het nu verkeerd? Ik zie trouwens maar al te veel mensen die problemen hebben met Planet op www.adslforum.nl en ik denk dat ik een van de volgende slachtoffers ga worden :(
Dit is inderdaad het geval, waar helaas weinig aan te doen is. Je heb dat contract nou eenmaal ondertekent en dus ben je ook accoord ermee gegaan, hoe kl*te het ook is.

Echter je plan van een extra analoge lijn naast je isdn dat kan wel gewoon. Dat ben ik ook van plan, maar ik wacht nog even het hele bbned upgrade gebeuren af. Jij zou dus helaas moeten wachten tot volgend jaar februari om je account op te zeggen.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

ik zou m wel nu al opzeggen, want er zal wel een termijn van x-maanden aan vast zitten wat betreft opzegtijd. Dan weet je in ieder geval zeker dat je op tijd van die K*T planet af bent.

[ Voor 7% gewijzigd door IvoB op 09-09-2003 15:06 ]

• Sperenvanger
Is het dan misschien verstandig om gewoon de hele isdn lijn op te zeggen? We willen toch terug naar analoog omdat we toch geen gebruik maken van de extra functies van isdn. Dat zou dus betekenen volgens de kpnadsl website dat het adsl abbonoment word gestopt, omdat er geen werkende lijn meer is. Bij kpn heb ik een opzegtermijn van een maand, maar bij planet niet. Betekend dit dan ook dat planet ook stopt met factureren of stopt alleen kpn? Hoedanook, ik moet van isdn af, en van planet af. Dit zou misschien een manier kunnen zijn. Maar werkt het ook? En trapt kpn er wel in dan? Valt wel een beetje op dat ik een isdn lijn laat cancellen, en niet veel later neem ik een analoge lijn. Is planet dan ook niet zo slim om te zeggen, he je hebt nu een lijn, daar moet je dus adsl over nemen omdat je bij ons nog een contract hebt, vervolgens meld planet je ervoor aan en zit je vervolgens weer een jaar vast, ivm de kpn kant. Of zit ik nu (alweer) uit mijn nek te kletsen?

offtopic:
Damn, waarom moet ik nou altijd zulke lange verhalen typen 8)7

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heel leuk gedacht, maar ik weet niet of het kan.

Je heb namelijk bij mijn weten 2 losse abbo's. Eentje bij kpn en 1 bij planet en je kan natuurlijk (lijkt mij) gewoon die van kpn opzeggen. Alleen dan moet je nog wel de kosten betalen van planet totdat je contractperiode over is.
Pagina: 1