• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Topicstarter
Ik ga over een paar maanden een half jaar naar het buitenland en dan gaat mijn computer dus uit. Ik wil echter wel als het noodzakelijk is op mijn PC kunnen. Al is het maar om af en toe iets via FTP te verplaatsen.
WOL is geen optie om mijn computer remote te booten omdat dat niet over Internet werkt maar met WOR (wake-up on ring) moet het wel kunnen. Ik heb echter geen vaste telefoonlijn. Mijn idee is om een zaktelefoon te gebruiken als een soort externe modem. Met een prepaid abo moet het betaalbaar zijn.

Wat ik zoek is: advies over welke telefoon ik moet gebruiken met welke kabel (bij voorkeur een niet al te nieuwe telefoon zoadat ik een tweedehandse op de kop kan tikken). Die telefoon blijft dan een half jaar aan de adapter hangen dus ik zoek er een die dat kan hebben.

Relevante specs: ASUS a7m266 die wor ondersteund via de seriele poort.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Er is een hele simpele manier om een oude 3310 aan een relais te koppelen die dan iets kan schakelen (zoals bijvoorbeeld je pc B))

Stond een keer een uitgebreid artikel in Elektuur over, ff bellen en nabestellen dus, of bij de bieb gaan zoeken. Hier is ook al genoeg over gepraat op GoT; via de search moet je een heel eind komen.

Dit hoort trouwens in C&E.

in dit topic:

[rml][ EL] pc starten met telefoon[/rml]

Heeft Exter blijkbaar een mooi schema gemaakt, het staat nu alleen niet meer online dus moet je em ff mailen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 10:28 ]

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Topicstarter
Het topic had ik al gezien maar dat is meer gericht op geknutsel. Het moet volgens mij ook gewoon werken met een datakabel. De reden dat ik het topic hier heb geplaatst is omdat ik hoop dat iemand iets zinnings wist te vertelen over hoe wake-up pulsen werken via de serieele poort. Als dat een eenvoudig signaal is wil ik eventueel zelf alsnog gaan knutselen. Het gaat mij er in ieder geval om om gewoon iets te hebben dat ik in elke PC kan pluggen die WOR ondersteund via de serieele poort.
Dan kan het ook werken op een volgende computer.

[ Voor 5% gewijzigd door rtgo op 09-09-2003 12:08 ]

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De reden dat ik het topic hier heb geplaatst is omdat ik hoop dat iemand iets zinnings wist te vertelen over hoe wake-up pulsen werken via de serieele poort.
Ik heb eerlijk nog nooit een seriele modem met wake-up-on-ring gezien. :?
Zover ik weet werkt dat alleen bij PCI versies.

Senile! Senile Oekaki

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt ook wake-up events over andere poorten (incl de COM poorten) als je mobo dat ondersteunt. Maar goed, ik ben bang dat de expertise hierover niet in PMG aanwezig is, maar elders:

Move PMG -> Internet & Telefonie

Oslik blyat! Oslik!