Toon posts:

Kleuren zijn in windows goed maar in games en foto's slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja de titel zegt denk ik al genoeg.
Ik heb dus in windows xp pro behoorlijk donkere kleuren in games en foto's ik heb een GVC monitor maar geen drivers mijn resolutie is 800X600 en op 75Hz en ik heb een geforce 2mx400 64mb PCI ik heb mijn monitor eens omgewissled met een andere maar geen dat was ook geen succes. ik ben al lang naar het antwoord op zoek. wat ik ook al geprobeert heb is Adobe Gamma wat standaart wordt geinstalleerd bij adobe fotoshop dit leverede resultaat maar tot het gevolg dat windows veel te licht was en games zagen er niet zuiver uit (niet als normaal de kleuren er uit moeten zien) wat normaal dus wit is is dan grijs.

Help me ;(

Verwijderd

Kijk eens bij je overlay instelingen van je video kaart.

Bij de geforce 2 kan ik zelfs de gamma apart instelling voor direcxt 3d kijk even bij de optie's.
Of activeer de osd van je video kaart driver en stel daar de contrast, enz in. (Of was dat alleen bij de asus gefroce 2 drivers dat die osd hebbe ?)

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 12:52

Alaksandus

Vae puto deus fio

op hoeveel bit heb je je desktop staan??

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Topicstarter
32bit en ik denk dat je gelijkt hebt(JC Ken) met games betreft maar hoe zit dat dan met foto's?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
Je monitor is oud, en gaat een beetje dood.

Laat me raden, zowel Contrast als Brightness staan op max?
In windows ziet dat er prima uit, maar foto's en spellen zijn vaak donkerder, waardoor ze voorbij een punt komen waarbij alles er zwart uitziet.

Je zou eigenlijk je contrast omlaag moeten zetten en je brightness nog verder omhoog, dit kan bij de meeste monitoren door hem open te maken (terwijl hij aan staat, anders weet je niet wat je doet) en aan een potmeter te draaien. Alleen zit er in een monitor hoogspanning en raad ik je aan dit door een professional te laten doen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
óf je download PowerStrip (ff zoeken op google), hiermee kan je met een snelkoppeling (bijvoorbeeld ctrl+alt+2) je brightness optimaal instellen voor gamen :) Ik heb / had hetzelfde probleem namelijk :D, CTRL+ALT+F1 is dan weer windows optimized :)

Maar ik heb met CS nml wel FPS drops (tot de helft van m´n normale fps) Maar ik weet dus niet of dat door dat programma komt... En nog een ding, als je Quake 3 draait... Moet je als je je powerstrip dan nog aan heb staan, in Quake 3 ff je brightness veranderen, gewoon een tikje omhoog / omlaag...
Pagina: 1