Toon posts:

Redirect port 400 naar 80

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is mogelijk om port 4000 over port 80 te laten gaan?

alvast bedankt,
Phyrax

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 16:16
als je een router gebruikt in iedergeval wel.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou beginnen met lezen ipv schrijven van topics.

Als ik je vraag goed begrijp is het mogelijk; maar als je bedoeld of je poort 192.168.13.14:4000 van de buurman via de DSL van je ouders naar poort 80 van je webserver te laten verwijzen kon het wel eens lastig worden. 'portforwarding' is je search key.

Veel plezier op GoT!

[ Voor 3% gewijzigd door twixx op 09-09-2003 09:46 ]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad is port forwarding wat je zoekt. Daar is in Network Troubleshooting bovenaan zelfs een hele FAQ voor geschreven :)

Of je bedoelt lokaal en dan kan je natuurlijk ook meteen indien mogelijk je programma anders instellen, maar dat spreekt voor zich :P
Als je het andersom bedoelt (een server ergens anders draait op poort 4000 maar jij kan alleen via poort 80 naar buiten) kan dat ook, daar is ook veel over te vinden maar aangezien je dan bezig bent met het omzeilen van beveiliging kan je beter met de netwerkbeheerder gaan praten ;)

Trouwens geeft bijvoorbeeld [search=poort redirect] je ook al veel info, de search is genoeg voor bijna alle vragen :Y)

En inderdaad welkom op GoT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ik denk niet dat mijn netwerkbeheerder het toestemt om mij via poort 4000 naar buiten te gaan, is er niet een programma dat automatisch poort 4000 redirect naar poort 80?

ik heb wel een programm gevonden, maar die is alleen voor linux en unix edg.

alvast bedankt,
Phyrax

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Als ik het goed begrijp wil hij

Client -> Proxy (Welke alleen port 80 toelaat) -> Connect to server op port 4000

Als het zoals ik het beschrijf dan is het niet mogelijk. Praat eens met je systeembeheerder.

Als het anders is dan.... ??? gaarne meer input want ik snap het niet...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Phyrax, zoals ik het nu lees, wil jij zelf een portnummer (4000) toekennen aan jouw webbrowser, en daarmee connecten naar een webserver (welke op 80 zit).

Waarom ?

Verwijderd

Topicstarter
ik hen een programma, die connect naar een server en die staat op poort 4000, aangezien poort 4000 geblockt is op me werk, (net zoals alle andere poorten behalve 80 en smtp en pop3) wou ik hem via poort 80 laten gaan zodat ik alsnog kon connecten. Daar heb ik nu een http-tunnel iets voor, maar die gaat niet verder dan "retrieving HTTP-TUNNEL server IP"

ik heb de proxy wel goed ingevoerd in het programma.

Phyrax
Pagina: 1