Cdromspeler niet herkend onder windows

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Hi,

Gister een paar uur bezig geweest met het installeren van windows 95 op een bak (voor testdoeleinden van die specifieke versie, dus upgraden is geen optie). Het lukt me echter maar niet om de cdromspeler (een gewone Boonstra 48 speed) door windows te laten herkennen. De BIOS ziet em netjes bij het opstarten, en als ik MSCDEX laad kan ik em gewoon zonder problemen gebruiken onder DOS (anders had ik windows ook niet kunnen installeren :)) maar als ik die disable verschijnt er simpelweg geen cdrom icoontje onder windows, en het system controlpanel laat geen cdrom controllers of cdromspelers zien. Wel kan ik natuurlijk MSCDEX aan laten staan, maar dan worden alle drives ook in 16bits mode aangesproken, wat nogal traag gaat. (Dit is overigens wel de oplossing die Philips zelf op de website aanbiedt :r).

Ik heb al geprobeerd om de PIO mode te verlagen, de cdrom op de secundary master ipv de primary slave te hangen etc etc, maar totnutoe zonder resultaat. Iemand het verlossende woord?

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dit is een bekend bugje in W95 in combinatie met een bepaalde Intel chip op je moederbord. Hier is een update'tje van beschikbaar bij Intel en M$.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

eeej Jeroen,

flikker eerst de busmaster drivers ff weg bij apparaatbeheer daarna opnieuw opstarten.

nu de juiste drivers installeren (hebben?) en klaar is case

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

zoek ff in j register naar "noide" als die op 1 staat ff veranderen naar 0

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..