[PM] 09092003 kleine opwaardering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 23:48

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
In het Linksys WRT54G 1.30.9 draadje:

Niet het belangrijkste wat er bestaat, maar ik vond deze reactie behulpzaam bedoeld, en mag van mij wel boven het maaiveld uitkomen.

Van +1 gemodereerd naar +2 behulpzaam gezet.

Zelfde draadje: deze Van +1 gemodereerd naar +2 informatief, en deze ook van +1 gemodereerd naar +2 informatief.

In het draadje stonden nog meer te magere moderaties die ook wat opgewaardeerd zijn.
(ik vraag me af of ik ooit nogmaals 'zoveel' plusjes uit mag delen in ÊÊn enkel (kort) draadje)

update:
hiermee had ik beter kunnen wachten, te laat gezien dat deze reactie nog wel vers en regulier modbaar was :+
* botoo was iets te enthousiast :+

[ Voor 75% gewijzigd door botoo op 09-09-2003 08:30 . Reden: nog twee, en nog . . . ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
In het Copy2DVD 2.2.10 draadje is deze met +4 wat al te ruim gewaardeerd voor een cut&paste van het changelog dat iedereen zelf kan lezen bij installatie van het progsel.

Naar +2 gezet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Reactie die IMO een +1tje is van de +3.43 naar de +2 gezet in de GameBoy concurent draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Twee reacties van drie naar twee gezet in Windows XP 64-Bit Edition voor AMD64

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=847547
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=847567

en 1tje de weg terug (van 2 naar 3)

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=847505

en deze heb ik op vier gezet. Leek me ook wel gepast:

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=847556

[ Voor 8% gewijzigd door KeX op 09-09-2003 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Kan * botoo zich allemaal wel in vinden.

-1 overbodig, want dat kon je op je vingers natellen :)

Ik stel voor om de powermoderaties (indien mogelijk) per dag te bundelen in hetzelfde draadje, dan blijft het een beetje overzichtelijk.
Behalve als er over bepaalde reacties al een draadje loopt natuurlijk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op 09 September 2003 @ 09:50:

[..]
Ik stel voor om de powermoderaties (indien mogelijk) per dag te bundelen in hetzelfde draadje, dan blijft het een beetje overzichtelijk.
Behalve als er over bepaalde reacties al een draadje loopt natuurlijk.
Daarom was ik ook al achter je in de rij aangesloten. Ik vond het onuitgesproken aal een goed plan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Zonder afbreuk te willen doen aan de waardering voor de inspanningen van de PM's en op het gevaar af als een ouwe zeur over te komen wil ik toch enige kanttekeningen bij deze operatie plaatsen.

Powermoderatie is er om de scores te corrigeren die erg scheef staan, niet maar 1 of 2 puntjes zoals hier. Op deze manier kun je het gewone modden wel afschaffen, want het zijn toch de PM's die de scores bepalen. Natuurlijk is er niets op tegen dat jullie de reacties die ongemod zijn gebleven alsnog van een score voorzien, daarmee doe je immers geen afbreuk aan het democratisch modsysteem, want kennelijk had toch niemand er belangstelling voor.

Ik ben bang dat er nog heel wat moeilijke discussies nodig zullen zijn om de delicate verhouding tussen power- en gewone moderaties te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
polaris schreef op 09 September 2003 @ 10:43:
Zonder afbreuk te willen doen aan de waardering voor de inspanningen van de PM's en op het gevaar af als een ouwe zeur over te komen wil ik toch enige kanttekeningen bij deze operatie plaatsen.

Powermoderatie is er om de scores te corrigeren die erg scheef staan, niet maar 1 of 2 puntjes zoals hier. Op deze manier kun je het gewone modden wel afschaffen, want het zijn toch de PM's die de scores bepalen. Natuurlijk is er niets op tegen dat jullie de reacties die ongemod zijn gebleven alsnog van een score voorzien, daarmee doe je immers geen afbreuk aan het democratisch modsysteem, want kennelijk had toch niemand er belangstelling voor.

Ik ben bang dat er nog heel wat moeilijke discussies nodig zullen zijn om de delicate verhouding tussen power- en gewone moderaties te bepalen.
Natuurlijk is de powermoderatie voor de erg scheve reacties, maar zeker in den beginne kan je ook de reacties van een punt omhoog en naar beneden zetten. als een reactie op 2 hoort ipv 1 waarom hem er dan niet opzetten. daarnaast wordt juist openheid gegeven door de betreffende reacties hier te melden waardoor er over een reactie alsnog discussie gevoerd kan worden. juist deze discussies zijn goed om het verdere beleid te bepalen.

botoo was even erg snel met een reactie modden welk net neergezet was. juist om dit soort dingen op te vangen is het handig om deze beta te doen (en gelukkig zag hij het zelf al snel) zelf vermoed ik dat binnen 3 dagen dit snel even een reactie wat hoger of lager zetten ook weer weg is. de tools zijn er net, het is uitproberen.

Wat ik dus ook wil zeggen is kom maar op met de discussies, de powermod is er voor iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43

Jaymz

Keep on moving !

Kort door de bocht zou ik zeggen dat de PM er is voor reacties die plainmods (vrijwel) onmogelijk meer in de buurt kunnen krijgen van de juiste score, of dat de kans dat dit gebeurd erg klein is :)

En zoals Teckna al half aangeeft: Dit is uitproberen van de tools, ik denk dat het zich uiteindelijk wel redelijk gaat uitkristaliseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter

Je maakt een duidelijk punt Polaris.

Toch een kanttekening:
Als ik een post zie die imo niet goed genoeg staat, dan neig ik nog het meest naar een gematigde ingreep, dat houd automatisch in dat ik niet snel met grote correcties uit ga pakken. Dat betekent juist dat het gewone modden van doorslaggevende invloed is. :)

Indien ik tegen doodgemodde of niet meer modbare post aanloop (niet zoek!) waar het legioen imho een steekje heeft laten vallen, dan vind ik ingrijpen verdedigbaar.
N.a.v. de bovenstaande url's kan (en ik hoop ook dat dit gaat gebeuren) iedere /16 bezoeker zijn mening geven of het terecht, correct en/of nuttig is geweest.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Eigenlijk wandel ik alleen door draadjes van tussen de 36 en 60 uur oud heen. Dus eindmodtijd +/- 12 uur en dus onmodbaar voor regular mods. Dat vind ik persoonlijk een mooi begin om de tools te testen. Nog geen hele scherpe correcties. Redelijk actuele reacties en op plaatsen waar regular modders eignelijk uitgemod zijn. Als er dan ook nog consensus is over de score dan lijkt het me geen probleem, zeker niet als je de mods redelijk mild houdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
als een reactie op 2 hoort ipv 1 waarom hem er dan niet opzetten.
Probleem is natuurlijk dat met geen mogelijkheid objectief te bepalen valt op welke score een reactie "hoort". Je bedoelt hier dat je een reactie ziet die op 1 staat terwijl jij vindt dat hij op 2 hoort en hem daar dan ook maar op zet. De bedoeling van het modsysteem is nu juist dat een reactie kennelijk hoort op het niveau waar hij na twee dagen op staat omdat iedereen die dat wilde er dat zijn zegje over heeft kunnen doen.

Wat jullie hier nu doen betekent in feite weer een terugkeer naar het oude systeem, waarbij slechts een select groepje mocht modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
polaris schreef op 09 september 2003 @ 11:24:
[...]

Probleem is natuurlijk dat met geen mogelijkheid objectief te bepalen valt op welke score een reactie "hoort". Je bedoelt hier dat je een reactie ziet die op 1 staat terwijl jij vindt dat hij op 2 hoort en hem daar dan ook maar op zet. De bedoeling van het modsysteem is nu juist dat een reactie kennelijk hoort op het niveau waar hij na twee dagen op staat omdat iedereen die dat wilde er dat zijn zegje over heeft kunnen doen.

Wat jullie hier nu doen betekent in feite weer een terugkeer naar het oude systeem, waarbij slechts een select groepje mocht modden.
Iedere reactie die gemod wordt door een Powermod dient verantwoord te worden, in de orginele plannen stond dat dit gedaan werdt middels een tag aan de moderatie. nu gebeurt dat via een topic in TMF, waarschijnlijk gaat dat straks wel via een tag, de powermod is nog niet af namelijk.
Uiteindelijk blijft dus de moderatie bediscuseerbaar en kan aangepast worden als dit nodig blijkt uit de van daar uit gevoerde dialogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

polaris schreef op 09 september 2003 @ 11:24:
[...]

Waarom ben je dan LM geworden? Volgens jou redenatie staat elke reactie na 48 uur goed. Het lijkt me dat we het er over eens zijn dat dat niet het geval is. Verder staan er genoeg hoe's en waarom's in de bovenstaande verhalen en is de geschiedenis van TMF rijk aan onderbouwende PM waarom's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
KeX schreef op 09 september 2003 @ 11:44:
[...]

Waarom ben je dan LM geworden? Volgens jou redenatie staat elke reactie na 48 uur goed. Het lijkt me dat we het er over eens zijn dat dat niet het geval is. Verder staan er genoeg hoe's en waarom's in de bovenstaande verhalen en is de geschiedenis van TMF rijk aan onderbouwende PM waarom's.
Verschil is natuurlijk dat (althans dat is de bedoeling) de LM pas aan het werk gaat nadat de zaak in TMF is bediscussieerd, terwijl jullie geheel uit jezelf aan het werk gaan.
Iedere reactie die gemod wordt door een Powermod dient verantwoord te worden, in de orginele plannen stond dat dit gedaan werdt middels een tag aan de moderatie. nu gebeurt dat via een topic in TMF, waarschijnlijk gaat dat straks wel via een tag, de powermod is nog niet af namelijk.
Uiteindelijk blijft dus de moderatie bediscuseerbaar en kan aangepast worden als dit nodig blijkt uit de van daar uit gevoerde dialogen.
Met enig cynisme kan ik constateren dat Femme zich veel moeite had kunnen besparen, door het PM-project geheel achterwege te laten. Gewoon alleen modrechten voor een klein groepje. Wie een bepaalde moderatie niet goed vindt, komt maar klagen in TMF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
polaris schreef op 09 September 2003 @ 11:24:
Niet mee eens.
Met het oude systeem werd er slechts gemod door dat selecte groepje, in het nieuwe (nieuwste) systeem word er nog steeds door iedereen gemod en alleen correcties toegepast door een select groepje.
Dat lijkt slechts een marginaal verschil maar waarschijnlijk kan * Renegade middels de database doorgeven hoeveel moderaties er dagelijks plaatsvinden, en dan zul je ongetwijfeld zien dat het aantal powermods te verwaarlozen zal zijn op het totale aantal.

[ Voor 1% gewijzigd door botoo op 09-09-2003 12:55 . Reden: S typo :o ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
botoo schreef op 09 September 2003 @ 12:09:
[...]
Niet mee eens.
Met het oude systeem werd er slecht gemod door dat selecte groepje, in het nieuwe (nieuwste) systeem word er nog steeds door iedereen gemod en alleen correcties toegepast door een select groepje.
Dat lijkt slechts een marginaal verschil maar waarschijnlijk kan * Renegade middels de database doorgeven hoeveel moderaties er dagelijks plaatsvinden, en dan zul je ongetwijfeld zien dat het aantal powermods te verwaarlozen zal zijn op het totale aantal.
dat zit in de DSP meende ik. :) misschien handig om de resultaten na een week te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Met het oude systeem werd er slecht gemod door dat selecte groepje,
Typo, naar ik mag hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beÃĢindigd

polaris schreef op 09 september 2003 @ 11:52:
[...]
Met enig cynisme kan ik constateren dat Femme zich veel moeite had kunnen besparen, door het PM-project geheel achterwege te laten. Gewoon alleen modrechten voor een klein groepje. Wie een bepaalde moderatie niet goed vindt, komt maar klagen in TMF.
Hier ben ik het niet geheel met je eens polaris. De punten van kritiek die je hiervoor uite zijn waardevol, echter de conclusie die jij nu trekt gaat mij in ieder geval te ver.

Ten eerste, is het PM-schap nog steeds in een Beta fase.
Ten tweede, wanneer er een Power-mod plaats vindt, word dat in deze testfase hier, in /16, gemeld. Zou nu blijken, dat de Tweaker, van de reactie, bezwaar zou hebben tegen de Power-modderatie, dan kan hij dat hier in /16 aangeven. Ook wanneer een ander bezwaar heeft tegen de Power-modderatie kan hij bezwaar aan tekenen.
Ten derde, wanneer het na een discussie blijkt dat een bepaalde Power-modderatie niet klopt, dan kan deze modderatie ongedaan gemaakt worden, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
polaris schreef op 09 september 2003 @ 12:31:
[...]

Typo, naar ik mag hopen?
Idd typo (en een storende ook), moet slechtS zijn. :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Hier ben ik het niet geheel met je eens polaris. De punten van kritiek die je hiervoor uite zijn waardevol, echter de conclusie die jij nu trekt gaat mij in ieder geval te ver.
Dit was echt geen serieuze conclusie, ik geloof heus wel dat de PM erg nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ik geloof inderdaad wel dat je ervoor op moet passen om de PM tÊ veel in te willen zetten. Ik ben met polaris toch enigszins eens, dat je niet elke reactie aan moet willen pakken, zeker niet om 'm van 2 naar 1 te zetten.

Het moet dus gaan om gevallen die apert onjuist gemodereerd zijn. Gevallen die naar redelijkheid niet op 4 thuishoren, maar minimaal 2 punten lager... Dat soort dingen. (Overigens ben ik me er van bewust, de geschiedenis van TMF in ogenschouw nemend, dat ik hier niets nieuws ontdek. ;) )

Ook moet je je afvragen wat de waarde is die je aan de moderaties door gewone gebruikers moet hechten. Als je het namelijk zo stelt als hier door * botoo :
Met het oude systeem werd er slechts gemod door dat selecte groepje, in het nieuwe (nieuwste) systeem word er nog steeds door iedereen gemod en alleen correcties toegepast door een select groepje.
... dan krijg ik daar een beetje een raar idee bij. Het lijkt er zo een beetje op alsof iedereen mag modden, omdat het selecte groepje dat nu weer herrezen is anders te veel te doen heeft. Ik weet dat het waarschijnlijk niet zo bedoeld is, maar je moet er wel voor oppassen dat die indruk niet gaat ontstaan bij de FP-gebruikers. Ze moeten niet het gevoel krijgen van: we mogen wel modden, maar bij het minste of geringste worden we met ÊÊn druk op de knop door die PM overruled.

Democratie moet het uitgangspunt zijn en blijven... Dat is de hoofdregel. De uitzondering volgt uit het gegeven dat elke democratie z'n tekortkomingen heeft. Ook de mod-democratie op de FP. De hoofdzaak is daarin gelegen dat mensen soms door emoties gedreven worden, en dat kan een vertekend beeld geven. In dÃĄt soort gevallen, waar het excessief de mist in gaat, dÃĄÃĄr moet de PM z'n werk doen.

Terughoudendheid is dus wat mij betreft het devies voor de toekomst. Voor nu kan ik me levendig indenken dat de heren eerst eens even uit willen proberen hoe alles werkt en waar al die l33te knopjes voor dienen. Zoals ik in het draadje van het bètatestersprotocol al gezegd heb, vind ik dat we niet te zeikerig moeten zijn in de bètafase. 't Is proberen en alle begin is moeilijk. Testen houdt ook in dat de testers niet overmatig op hun vingers gekeken worden. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Super, ik heb in een van de crewfora een sticky staan waar een aantal basiszaken vermeld staan en waar wat richtlijnen staan. Er wordt in principe ook terughoudend gebruik gemaakt van de mogelijkheden van de PM, maar ik hoop dat jullie er wel begrip voor kunnen opbrengen dat je in het begin zult moeten wennen aan de tools en de mogelijkheden, laat staan dat je dan nog barst van het enthousiasme. Dat zal na een aantal dagen hoogstwaarschijnlijk al een stuk minder zijn. Tevens gaat er tegen het einde van de maand een evaluatie komen over het hoe en wat. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Het ideaalbeeld dat ik op het moment zie is het volgende:
  • * KeX modt gewoon zoals hij dat altijd al deed op de regular way in regular draden.
  • * KeX kijkt in het TMF of er nog voor regular mods onmodbare reacties in een centraal topic zijn gemeld waar hij in de bevoorrechte positie als PM de users mee kan helpen deze reacties alsnog recht te trekken.
  • En * KeX doet op eigen initiatief PM's maar niet zonder deze te vermelden in ons Mod forum.
  • Daarnaast loopt * KeX nog tegen reacties aan die in strijd zijn met de policy van GoT en die trapt hij naar in overleg naar -2 met vermelding in PMO en met attendering van een adje
  • [/me]
:)
Pagina: 1