[netwerk] ineens erg traag

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
Ik heb hier een XP-Pro werkcomputer en een win2kPro download/archief bakkie

- XPpro> zie sig, XP Sp1 met alles nieuwste drivers
- win2kPro> C333 met 256mb, 120Gb HD, Sp3 + de rest van de patches, nieuwste drivers

In beide computers zit een 100Mbit netwerkkaart, en voorheen (+/- 2 maanden gelden) haalde ik zo rond de 8-9mb per seconde als ik met smartFTP een bestand over het netwerk haalde, wat voor 100Mbit de goede snelheid wel zon beetje is.

Nu ongeveer een maand geleden heb ik een Maxtor 120Gb schijf in de win2k bak gezet (was Maxtor 80Gb eerst) en win2k opnieuw geinstalleerd, en ook op de winXP bak staat inmiddels windows weer eens opnieuw geinstalleerd.
Ik heb beide computers geinstalleerd volgens hoe ik dat altijd doe, zelfde progs, zelfde instellingen.

Nu het probleem:

1: als ik van de XP bak op de shares van de win2k bak wil komen duurt het meestal 15-20 seconden voordat de browser dat scherm opent. Zeer irritant is dat want als ik effe snel een progje nodig heb zit ik eerst een halve minuut te wachten voordat ik iets op mn scherm krijg. Met een win2k laptop heb ik hetzelfde

2: als ik met smartFTP van de win2k bak een film download haal ik nog maar 2,5Mb per seconde. Deze snelheden meet DUmeter ook

Iemand die iets weet, ik heb geen idee waar ik moet zoeken ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 09-09-2003 00:50 ]

Verwijderd

Zet in de c:\windows\system32\drivers\etc\host het ip adres en de computernaam van je w2k bak

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:37

The Third Man

The Third Jellyfish

Weet je zeker dat DMA goed aanstaat op beide pc's? Drivers geupdate? Is de kabel nog in orde? Wat zijn de cpu-loads op beide pc's tijdens transferen vica-versa? Heb je misschien een te nieuwe Nforce driver gebruikt (de allernieuwste had wat probs met de IDE geloof ik, zie meuktracker).

• Stefke
Alles is gelijk aan toen het wel goed werkte, heb alleen op dat moment mijn win2k servertje opnieuw geinstalleerd, maar voor zover ik weet met dezeflde opties en instellingen, alles wat ik normaal ook doe.

Heb de nforce drivers gedowngrade maar dat maakt niets uit. Verder zijn alle drivers en software het laatste zo'n beetje (XP en win2k met SP1 en 3 en de rest van de updates).

De computers doen beide "niets" op dat moment

Waar ik het vooral bijzonder in merk is als ik in Access in een database werk die linked naar een backend database op de server, dan is echt elke handeling gigantisch traag (3-5sec voor alleen al het openen van een klein tabelletje)

Het probleem heeft natuurlijk niets met Access op zich te maken, maar dat is maar een voorbeeld. Verder heb ik er bijzonder veel last van als ik dus vanaf de XP comp via mn netwerk naar de server browse, dan blokkeert heel de explorer voor zo'n 15-20 sec, daarna is er niks aan de hand, totdat ik na een tijdje niet op het netwerk te zijn geweest wederom op de server wil.

Het begint me vreselijk te irriteren, zeker omdat ik op het moment veel met access werk :(

Inmiddels zijn overigens de win2k bak en de winXP bak beide al weer een keer opnieuw installed.

Als ik bijv via Remote Administrator of FTP oid contact maak met de win2k heb ik nooit ergens last van
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 08:53:
Zet in de c:\windows\system32\drivers\etc\host het ip adres en de computernaam van je w2k bak
Wat bedoel je daar precies mee? Wat moet ik doen?

[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 05-10-2003 22:23 ]

• Stefke
Probleem bestaat nog steeds, elke 5 minuten dat ik op mijn fileserver wil browsen - en dat doe ik nogal eens - zit ik 15-20 sec te wachten omdat explorer blokkeert, niemand nog tips waar ik naar kan kijken? Ik heb geen enkel id zelf, alleen als ik er net ben geweest wil ie meestal wel snel reageren

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 29-10-2003 22:40 ]

Verwijderd

Er zit één of andere leuke optie in je "Folder Options" als ik me niet vergis. Iets met Network Browsing.

Hmm, heb in ieder geval dit gevonden:
[rml][ W2K] Browsen netwerkcomputer traag...[/rml]

Probeer dat eens :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 23:45 ]

• Stefke
ik had goede hoop, maar helaas, dat maakt niets uit ;(

• Stefke
:D Ik heb de oplossing gevonden!

Ik had blijkbaar bij het plaatsen van een nieuwe 120gb HD in de FILESERVER een 40-aderige kabel gebruikt. Ik heb er nu een nieuwe 80-aderige kabel opgezet, en alle problemen zijn opgelost:

- supersnel netwerkbrowsen, dus zonder dat explorer 15-20 sec vasthangt
- SmartFTP haalt 12Mb/s! :D Explorer haalt 8,5Mb/s
- mijn FTP server is ook weer stabiel. Ik kon van buitenaf zo goed als niet bestanden downloaden zonder dat de conn. verbroken wordt bij 400k-1mb, dat kan nu ook.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:37

The Third Man

The Third Jellyfish

Waarschuwde hij jou niet met 'Primary IDE no 80 conductor cable installed' ofzo?

• Stefke
In de bios, bij het opstarten? Tis een compaq, daar komen weinig berichten in beeld of er moet 1 of andere instelling voor zijn

[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 15-01-2004 12:31 ]

• Stefke
wtf, het probleem lijkt weer terug te zijn :( :( :( :( :(

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 16-01-2004 17:15 ]

Pagina: 1