Nummerbehoud tijdens abbo

Pagina: 1
Acties:

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Misschien kunnen jullie me helpen.

Ik heb met een actie van de Rabobank sinds januari dit jaar een 2 jarig abbo afgesloten met een Toshiba T29i, een gratis i-mode abbo zonder belminuten, waar je alleen je tikken betaalt.
Nou bevalt het voor geen meter, en wil ik overstappen op een nieuw toestel, de 6610 oid, met een 2 jarig abbo met 100 minuten etc. Maar hoe zit dat met nummerbehoud? Ik stap dan over naar een andere provider, maar wat kost het als je je contract af wil kopen? Kan iemand daar meer over zeggen.

ik heb al gevonden dat het mogelijk is je abbo af te kopen, maar aangezien mijn abbo gratis is, moet ik dan niets betalen of zijn er toch standaardkosten aan verbonden?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 20:49
Je zal een afkoopsom moeten betalen, en die is denk ik nog vrij pittig (en terecht, je hebt een 2-jarig contract afgesloten en je wil er onderuit). Trouwens, abo is met 1 "b"...

Het hangt ook wel af van de provider dus die is de aangewezen persoon om je te helpen. Waarom vraag je dat trouwens hier eerst en niet aan hun? Eerst zelf actie ondernemen wordt je niet ziek van hoor :D :D :D

No production networks were harmed during this posting

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:21

slaay

Natuurbeleven.com

Je kunt per oktober je nummer meenemen terwijl je nog contractverplichtingen hebt bij een andere provider! Zie www.opta.nl

Dich bis echt unne foëzen haas

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je kunt je nummer inderdaad gewoon meenemen, zonder problemen, en wat de opta betreft : Jah, maar je moet altijd je eigenlijke contractstermijn nog wel uitzitten, en zoals de ander al zegt kost dat je een afkoopsom. In dit geval het astronomische bedrag van je resterende aantal contractsmaanden x 0€ voor je Gratis Flex. Eco. en je resterende aantal maanden voor i-Mode x 5€ (Uitgaande van i-Mode extra small) maar da's maar voor 1 jaar aangegaan... PAar tientjes hooguit dus...

Beste manier : Vraag je nieuwe provider aan met het nieuwe nummer, die vragen het nummer op bij KPN -> KPN : "Jah, dat kan niet, die heeft nog een contract". Daarna stuur je een fax naar KPN met al je gegevens + handtekening en legitimatie en de mededeling dat je net je nummer wilde laten porteren naar Provider Y en dat je graag dit per direct plaats wilt laten vinden en akoord gaat met de afkoopsom.

Suc24!

[ Voor 31% gewijzigd door Kippenijzer op 09-09-2003 10:59 ]