[WinXP] Lijst met LAN verbindingen

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 07:31

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik word de laatste tijd een beetje geirriteerd van de manier waarop WinXP omgaat met mijn lan verbindingen. Bijvoorbeeld, als ik de netwerkkaart even in een ander PCI slot steek, dan ziet winxp dit aan als een nieuwe verbinding... heel leuk en aardig, maar dan moet ik wel steeds de IP adressen enz. invullen.. maar dat is het probleem niet. Als ik dan de ip adressen voor DNS enz. heb ingevuld, krijg ik het bericht, dat een bepaalde inactieve lan-adapter / verbinding het IP adres al gebruikt. Blijkbaar houdt WinXP een lijst bij met lan verbindingen die er ooit eens zijn geweest. (ik heb intussen lanverbinding 5, 6 en 7 bereikt).

En nu de echte vraag:
Is er een lijst die ik kan bewerken met een teksteditor of een tooltje, waarin deze IP / Lan gegevens staan? Want ik hoop dat ik die zooi eindelijk eens een keer kan verwijderen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je kan ze toch gewoon renamen :?
verder zullen die dingen vast wel ergens in het register staan, moet je eens op zoeken :)

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
t gaat niet om het renamen, maar meer dat windowsXP een beetje in de war raakt door al die settings van non-existent nicjes :S

in de zin van: WinXP ziet spoken (win2k had t ook trouwes)

Verwijderd

Moet je in apparaatbeheer bij beeld even "verborgen apparaten weergeven" aanvinken. Als het goed is kan je ze dan dumpen

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Je moet ook eerst de driver er af gooien voordat je een kaartje er uit trekt, dan verwijdert windows als het goed is al die rommel.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja hij waarchuwd alleen .. je kan die adressen wel gebruiken
maar hoezo "in de war" ? dan waar concludeer je dat uit.

of raak jij in de war ;)

Iperf

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dude, laat die nic dan gewoon zitten.. Heb je er ook geen last van. Waarvoor moet dat ding veranderen dan ?

Ey!! Macarena \o/

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
ik heb zeg maar een tijdelijk netwerkje aangelegd, en de internet share software weet niet meer wat ie met al die ip adressen aan moet.. maar ik hoop dat ik het nu opgelost heb.. ik heb mn register ff doorgeplozen...

goed idee van Dhr. Erkens! :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie ziet het punt ook niet.
Gewoon op F2 rammen, en renamen.
En anders gewoon netjes verwijderen voor je de NIC eruit ramt.
Verder behoort dit meer in WOS, maar daar zal het topic ongetwijfeld ook op slot gaan.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.