Computer aan/uit op bepaalde tijd mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 23:42
Ik weet niet of het mogelijk is. Maar kun je je computer (winxp) ergens zo instellen dat dat hij bv zaterdag 5 voor 6 aanspringt en om 5 over 8 weer afsluit?
De bedoeling is namelijk via scheduler een taak starten, maar om de computer daarvoor het hele weekend aan te laten staan is zonde van de stroom.

Dus niet met een stroomschakelaar, maar mbv een klokje in je bios uitlezen

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ErikRo schreef op 08 September 2003 @ 23:02:
Dus niet met een stroomschakelaar, maar mbv een klokje in je bios uitlezen
waarom niet een tijdschakelaar in combinatie met de scheduler van windows :?

hoewel sommige biossen het ook wel kunnen, moet je even kijken, Windows zelf kan NOOIT de pc aanzetten, simpel weg omdat windows dan niet draait ;)

edit:
overigens zou het wel kunnen met een extra pc ofzo en WOL

[ Voor 9% gewijzigd door Erkens op 08-09-2003 23:05 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Erkens schreef op 08 september 2003 @ 23:04:
[...]

....
edit:
overigens zou het wel kunnen met een extra pc ofzo en WOL
dan kan hij net zogoed zijn eigen pc aan laten staan :+

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 12:33
aan:
Powerup in je bios
Uit: zou je kunnen googlen naar zo een programma of je doet met de taakstarter een .bat starten die een shutdown comando geeft!

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

aan: bios of schakelklok. Zorg dan wel dat de pc helemaal automatisch doorstart.
uit: probeer eens shutdown now! Erg handig tooltje, en als je dat gewoon om 20:05 scheduled, moet het perfect werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Quasi uitschakelen kan ook heel eenvoudig met de hibernate functie. Zoals al opgemerkt, de meeste biossen kun je een opstart datum en tijd instellen, dus alles is in principe aan boord.

• ErikRo
He te gek jongens, het eerste deel werkt :)
Idd via de bios een dag/tijd instellen en hij start netjes op. Nooit van deze truuk gehoord, bedankt!!
Alleen hiervoor dank ik jullie al op mijn blote knieen.

Nu heb ik nog een ander probleem, heb ik ontdekt. Vroeger had ik in mijn balk de scheduler/taakplanner staan. Die heb ik ooit uitgeschakeld net als een hoop andere services :-)

Natuurlijk heb die service (taskscheduler) weer op automatisch opstarten gezet (hij staat aan). Maar ik zie nog steeds geen ikoontje rechts onderin mijn taakbalk. Dus ik denk dat er nog iets aanmoet.

Het opneemprogramma (met zijn eigen scheduler) zegt namelijk dat er iets niet goed is ingesteld als ik het opstart. Hij vraagt dan om het te herstellen en dan werkt het.
Maar dat moet ik dus elke keer doen nadat ik de pc heb uitgezet.
Iemand een suggestie?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-04 13:15

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Dit gaf mij de kracht om weer door te gaan met mijn leven, de bio-stabiel200, uhnee, Switchoff hielp mij met het terugkrijgen van mijn nachtrust ! ;)

(nogmaals de link)

[ Voor 17% gewijzigd door De_Koele_Man op 09-09-2003 00:45 ]

Meh!

• ErikRo
Thanks bekijk ik meteen ook even, shit ik probeer al sinds 10.00 uur mijn rondje van 5 km te hardlopen, maar ik ben weer eens vastgelijmd aan mijn pc.

Verwijderd

De_Koele_Man schreef op 09 September 2003 @ 00:45:
Dit gaf mij de kracht om weer door te gaan met mijn leven, de bio-stabiel200, uhnee, Switchoff hielp mij met het terugkrijgen van mijn nachtrust ! ;)

(nogmaals de link)
http://sleepy.sashazur.com/ Dat is ook zo'n programma.
Ik zou dat eigenlijk ook moeten beginnen gebruiken.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Je kan toch ook gewoon via de scheduler een comando "shutdown -s" geven? het is toch WinXP?

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zoeken naar: auto shutdown tijd XP

Hier staat genoeg om mee verder te kunnen... Zoals je ziet is dit al heel vaak behandeld. Het is wel de bedoeling dat je eerst zelf even zoekt voordat je een topic opent. Ook zien we graag het OS in de titel vermeld als je een topic opent in Windows Operated Systems. Zie ook:
Windows Operated Systems - Policy

Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.