Toon posts:

WinXP: Programma Opstarten EN uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ,

Ben pas net geregistreerd hiero, maar leuk forum en vooral (heeeel) veel info

Heb er al een hoop aan gehad maar ik heb 1 vraagje waar ik al een poosie mee zit en ook na uitgebreid gezocht te hebben(ook op deze site) heb ik geen nog altijd geschikt antwoord kunnen vinden, daarom probeer ik het op deze manier maar even:

Ik heb een programmaatje om mijn internetverbinding op te starten, dit programma moet ik uiteraard eerst opstarten/uitvoeren. Daarna moet ik nog op de 'maak verbinding'-knop in het venster wat na het opstarten van dit programma verschijnt drukken, om verbinding te maken.

Nu heb ik graag dat deze verbinding tot stand wordt gebracht zodra windows opgestart wordt.
Ik snap hoe het programma automatisch opgestart kan worden, maar hoe kan ik nou zorgen dat de verbinding ook tot stand wordt gebracht(de 'maak verbinding'-knop geactiveerd wordt o.i.d.)???

Ikzelf heb echt geen idee

Als je me kunt helpen; alvast grote thanx!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Hmm. ik heb het zelfde probleem...
(ik heb een USB Alcatel ADSL)
maar nou denk ik er nog eens over na, en als je die verbinding sla standaard insteld, en je start automatisch InternetExplorer op, dan krijg je meteen ook het aanmeld schermpje (zoals je al had) maar nou staat er ook automatich verbinding maken bij ;)

succes.
(enige nadeel is dat IE dan ook opgestart is...)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
KompjoeFriek schreef op 08 September 2003 @ 23:10:
(enige nadeel is dat IE dan ook opgestart is...)
mag ik informeren naar de redenen waarom je dit een nadeel vind? je zou elk ander programma dat automatisch inbelt ook kunnen laten opstarten hoor (icq oid, ik weet niet of die automatisch kan bellen)

Verwijderd

Topicstarter
Leuk bedacht! en inderdaad het werkt, Bedankt!

Het kan soms zo simpel zijn he.... Maar nou toch de vraag:

Kan dit ook met behulp van een scriptje o.i.d. (en hoe)?

Het lijkt me toch ontzettend handig om zoiets te kunnen fabriceren, er zijn talloze dingen te bedenken zijn die je dan automatisch kunt laten doen(winamp automatisch bij het opstarten film/liedje af laten spelen of automatisch een agendanotitie laten maken o.i.d.
(ik geef toe echt geweldige voordelen krijg ik op het moment niet bedacht maar ik weet zeker dat ze er zijn ; ) ))

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 23:28 ]

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 16:36

Res-q

Redder in nood?

"Macro" is the magic word :)

Download een macro-programma, hiermee kun je diverse handelingen "opnemen" en daarna met 1 druk weer oproepen (hetzelfde als macro's in office dus). :)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
En dat was dus precies waar ik naar zocht, thanx!
Pagina: 1