Ik had een oud Pc-Partner
LX bord met een PII-233 erop. Nu prikte ik daar met behulp van een converterboard een celeron 700 op (zou moeten kunnen volgens technische dienst van moederbordenmaker) dat functioneerde niet goed, herkende het als een pentium 120
en wilde windows niet opstarten. Dus ik dacht: even bios update. Ik stak die PII er terug op, maar nu gebeurt er dus niks meer: harde schijven spinnen wel op maar monitor detecteert geen signaal....:( Wat is er mis/dood???????? Nu werkt
dus ook niet meer......
Verwijderd
heb je wel het voltage aangepast v/d proc...
een P2-233 heeft 'm op 2.0Volt staan geloof ik, dit is niet zo fijn voor een Celly!
een P2-233 heeft 'm op 2.0Volt staan geloof ik, dit is niet zo fijn voor een Celly!
Moederbord veranderde zelf voltage, naar 1,65 V. Hij gaf wel de foutmelding bij booten van bios dat dat niet overeenkwam met de normale waaarde van een PII (2.05) maar veranderde het wel.......
Verwijderd
Volgens mij kan het gewoon niet... de meeste LX-bordjes zijn berekend op maximaal een Petntium-II/Celeron 333 (5.0x66). Als je geluk hebt, en het voltage kan inderdaad omlaag naar 1.5 of 1.65, dan zou het moeten kunnen. Er zijn hier mensen op het forum die beweren dat bij (multiplier-locked) Celerons het niet uitmaakt op welk bord je ze plaatst, en dat ze automatisch hun eigen multiplier kiezen (10.5x). Persoonlijk geloof ik daar niet in. Dat zou betekenen dat ik op een oud LX-bordje wat max. tot 333 gaat nog een Celly 733 zou kunnen plaatsen??? Of niet he! Ik ben bang dat het gewoon niet wil.
Verwijderd
Ja, dan weet ik het verder ook niet...
Het lijkt erop dat hij niet stuk is maar dat het moederbord de processor toch niet ondersteunt, ik heb dat ooit eens gehad met een AMD K6-2, die gaf alleen maar zwart beeld al stond alles perfect ingesteld (met de K6-2 was niets mis) maar ook na een BIOS upgrade herkende hij de proc niet en startte zelfs niet eens op.
Het lijkt erop dat hij niet stuk is maar dat het moederbord de processor toch niet ondersteunt, ik heb dat ooit eens gehad met een AMD K6-2, die gaf alleen maar zwart beeld al stond alles perfect ingesteld (met de K6-2 was niets mis) maar ook na een BIOS upgrade herkende hij de proc niet en startte zelfs niet eens op.
Hmm fijn......dat wordt dus een nieuw moederbord kopen
én dus ook een nieuwe kast.....|:( Daar gaan de zuurverdiende centjes weer.....
Verwijderd
Ik neem aan dat de stekker van je beeldscherm erin zit en de kabel van videokaart naar beeldscherm ook erin zit. De multiplier zou geen probleem moeten zijn. Het voltage kan wel een probleem zijn, een celeron2 zou er theoretisch op moeten kunnen. Maar een Pentium 3 niet, of je wil hem onderclocken naar een 66Mhz bus.
ik hoop dat het eraan ligt dat de monitorkabel er gewoon niet goed inzit (ijdele hoop) of dat ik gewoon de p2 (die het nu dus ook niet meer doet) niet ver genoeg erin geduwd heb........maar dit is het waarschijnlijk niet:'(
Verwijderd
Celly 2, loopt-ie ook niet op 100mhz fsb?Op vrijdag 01 december 2000 18:50 schreef nare man het volgende:
Volgens mij kan het gewoon niet... de meeste LX-bordjes zijn berekend op maximaal een Petntium-II/Celeron 333 (5.0x66). Als je geluk hebt, en het voltage kan inderdaad omlaag naar 1.5 of 1.65, dan zou het moeten kunnen. Er zijn hier mensen op het forum die beweren dat bij (multiplier-locked) Celerons het niet uitmaakt op welk bord je ze plaatst, en dat ze automatisch hun eigen multiplier kiezen (10.5x). Persoonlijk geloof ik daar niet in. Dat zou betekenen dat ik op een oud LX-bordje wat max. tot 333 gaat nog een Celly 733 zou kunnen plaatsen??? Of niet he! Ik ben bang dat het gewoon niet wil.
Heb zelf een PC-partner BX-bord geflashed van oorspronkelijk p2(2V) naar p3(coppermine 1,6V).
Om terug te kunnen naar je oorspronkelijke p2 233 die op 66mhz fsb loopt, moet je wel eerst in je bios weer de fsb op 66 mhz zetten. Ook de slot1/fc-pga converterkaart zou je in kunnen stellen(dipswitches voor de fsb-speed).
IDD zou je de celly 2 ook moeten onderklokken met een fsb van 66mhz, celly 2 is namelijk een uitgekleedde p3 coppermine.
Ik zal dat eens proberen, dan nieuwe bios erop gooien, en dan maar hopen dat het werkt
Laat het resultaat wel weten maandag ofzo
Laat het resultaat wel weten maandag ofzo
Weet je zeker dat je LX bord 1,6Volt kan geven? Volgens mij kan een LX helemaal niet zo weinig Volt geven; dat viel destijds buiten (lees: onder) de PII specs als ik het goed heb.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Celly2 loopt nog steeds standaard op 66Mhz FSB. Alleen de meeste mensen overklokken hem door hem op een 100Mhz FSB te laten draaien. Dat kan nu zowiezo niet.
Volgens mij doet die P2 het nog wel hoor!!!
Als je mobo de voltage naar de 1.65 heeft gedaan, dan is dat niet genoeg voor je P2. Misschien dat het ergens nog kan veranderen....dmv jumpertjes ofzo!!
Als je mobo de voltage naar de 1.65 heeft gedaan, dan is dat niet genoeg voor je P2. Misschien dat het ergens nog kan veranderen....dmv jumpertjes ofzo!!
reserveringshouder Tesla Model 3
ehm
is het niet gewoon zo dat dat oude LX bord niet de P3 Coppermine ondersteund ?
ik heb een Abit BX6 ( Rev 1 ) en die zou makkelijk mijn celeron 2 600mhz aan moeten kunnen
maar hij ondersteund gewoon geen P3 Coppermine en daarom doet ie het niet
toch ?
is het niet gewoon zo dat dat oude LX bord niet de P3 Coppermine ondersteund ?
ik heb een Abit BX6 ( Rev 1 ) en die zou makkelijk mijn celeron 2 600mhz aan moeten kunnen
maar hij ondersteund gewoon geen P3 Coppermine en daarom doet ie het niet
toch ?
Reset je bios eens, dan moet hij naar fail-safe mode gaan en zou hij het weer moeten doen.
Hij doet het wel, maar is ongelooflijk traag. Opstarten duurt 10 min. Bios is geflashed maar het enige dat hij nu herkent is een pentium 133 ipv een 120 wathij eerst zei. Nog steeds geen Celeron dus.
Wat kan ik nog doen? Kan het aan Windows (95C) liggen dat het zo lang duurt??? Dat die geen Celeron kan ondersteunen of zoiets?
Wat kan ik nog doen? Kan het aan Windows (95C) liggen dat het zo lang duurt??? Dat die geen Celeron kan ondersteunen of zoiets?
Pagina: 1