Audio op tv slecht

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:38
ik heb mijn pc op mijn tv aangesloten met een kabel van 10 meter, Svideo en audio in 1.
beeld kwaliteit is ok, maar het geluid is erg zacht en er zit een zoem doorheen op de tv. mijn geluidskaart betrefd een soundblaster live 5.1 non digital van creative, en de kabel was slechts 14,95, niet duur dus :/ .

hoe krijg ik de ruis weg?

Greetz Sven

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat het zacht is, kan komen omdat je geluidskaart gewoon een lager uitgangsniveau heeft dan je tv zelf doet of dat je TV ongevoelig is. Check je geluidsniveau-instellingen in de creative en de windows mixer even. Dat ligt iig niet aan de lengte of kwaliteit van de kabel ofzo.

Die zoem is waarschijnlijk een aardlus. Trek de antennekabel eens los van de TV als je het aangesloten hebt? Als dat het oplost, moet je het even galvanisch scheiden (mooi woord he? :P). Lees hier voor meer info: Info over het fenomeen "aardlus" in de AV-FAQ

:)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• HKS-Skyline
jep precies wat je zei, ik ga vanmiddag kijken voor een filtertje =)

thnx

greetz Sven

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dat ligt iig niet aan de lengte of kwaliteit van de kabel ofzo.
Wacht maar totdat je een kennis tegenkomt die een el-cheapo kabel op een PC-Beurs voor een prikkie gekocht heeft. Sommige kabels zijn zo slecht dat ze al kabelbreuken bevatten en nauwelijks of niet afgeschermd zijn.

Meet je kabel eens door om te kijken of misschien de aardedraad als gebroken is.

Je kan ook het volume (via het luidsprekertje op de taakbalk) op de PC een flink een stuk omhoog gooien. Dan is veel ruis ook al verdwenen. :)

Senile! Senile Oekaki

• HKS-Skyline
alles staat al op zn hoogst dat is het vervelende juist =S
ik denk dat ik er een versterkertje tussen moet zetten ofzo...