Toon posts:

Paar vragen over Kaspersky KAV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu enige dagen de trail versie van Kaspersky Anti-Virus (KAV) die ik heb gedownload van http://www.kasperskylab.nl
Ik heb de Nederlandse versie gedownload met versienummer 4.5.0.55

Nu heb ik een paar vragen die ik graag aan jullie zou willen stellen:

1. Ik heb versie 4.5.0.55 gedownload, maar alle onderdelen van het "Componenten" tabblad geven versie 4.5.0.48 aan. De taal (Nederlands) is wel goed. Is dit normaal?
2. In het tablad "Taken" staat bovenaan "Start Kaspersky Anti-Virus Monitor". Deze staat op "Altijd" en in de status staat ook "Wordt uitgevoerd". Tot zover is alles duidelijk. Maar in het "Componenten" tablad, staat als 3e onderdeel ook "kaspersky Anti-Virus Monitor" en als ik deze uitvoer, komt er een icoontje in mijn taakbalk bij.
Betekent dit dat ik altijd dit onderdeel altijd handmatig moet uitvoeren, of is het iccontje in mij taakbalk gewoon dubbel?

Ik heb Kaspersky Benelux al ge-emaild, maar die kunnen me niet helpen omdat ik nog geen klant ben.
Kunnen jullie mij misschien helpen met deze vragen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

-Laatste engelse versie is nog steeds 4.5.0.48(qua componenten dan).
Kan zijn dat ze een ander versienummer hebben gegeven aan downloadpackage, maar ze doen graag verwarrend als het daar over gaat..

-Monitor staat ook nog eens bij componenten omdat die ook aan te zetten moet zijn zonder het control center geïnstalleerd te hebben. Als hij in de control center op 'wordt uigevoerd' staat, is het ok.

Mja, mbt. e-mailen..
-beetje stom dat KAV benelux er niets aan doet..(moet ik het eens over hebben)
-je kunt het beste vragen stellen aan support@kaspersky.com , dat gaat naar Rusland en daar weten ze wel wat er aan de gang is mbt. Kaspersky.(Zelfs KAV UK is paniek..).

Mocht je nog andere vragen hebben, just ask.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het verhelderende antwoord!
Ik had al gedacht dat het versienummer van de nederlandse versie 4.5.0.48 was, maar ik begon te twijfelen omdat er wel een changelog bijzat die versienummer 4.5.0.55 bevat.
Blij dat dat is opgehelderd.

Nogmaals bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Schouw: sorry dat ik je weer lastig val, maar ik heb alweer 2 vraagjes ;):

- Ik gebruik nu de Nederlandse "Personal" editie omdat er geen nederlandse "Personal Pro" editie bestaat (volgens de man die ik bij Kaspersky heb gebeld). Volgens hem is het enige verschil tussen deze 2 versies de ondersteuning en bescherming van Microsoft Office; de Personal heeft dat niet, de Personal Pro heeft dat dus wel.
Zijn er volgens jou nog meer verschillen?
- Wordt Outlook Express 6.0 ook beschermd en ondersteund door de Personal editie?
Bij NAV 2003 zag ik bij elk verstuurd e-mailtje links onderin beeld een berichtje dat NAV dit bericht had gescand, bij KAV zie ik dit niet. Betekend dat er niets gebeurd, of gebeurd het scannen op de achtergrond.

Alvast bedankt!

Verwijderd

- Er zijn meer verschillen..Zo heeft Pro de zogenaamde Inspector, die alleen veranderde bestanden scant en zo een performancewinst bewerkstelligt.(Met 4.5 en hoger niet echt meer nodig imo, 4.0 was gewoonweg traag maar dat valt bij 4.5 reuze mee).

Ook kan er alleen bij Pro gebruikt worden gemaakt van bepaalde plug-ins..(zoals bij de e-mail client The Bat).
Het kan zijn dat Pro nog meer functionaliteiten heeft, dat is niet echt datgene waar ik me mee bezig hou.

Ik heb even www.kaspersky.com bekeken en daar staat de nederlandse versie van 4.5 nog niet eens gelist, alleen die van 4.0.. Ook niets op de Russische ftp..
Zal ze zo daar maar even op attenderen.
Ik zal ook even navraag doen of er stiekem niet toch een Nederlandse Pro is.

-KAV 4.x beschikt niet over een pop3 scanner, als je in de opties hebt ingeschakeld dat hij OE mail databases moet scannen dan wordt de inhoud van de verstuurde e-mail gecontroleerd. Het kan zijn dat dit niet 100% klopt, hou me er niet zo mee bezig, volgens mij(en velen met mij), is e-mail scanning een beetje nutteloos, het heeft alleen nut als iemand geen zin heeft om de rtm niet te draaien.

Toch zal KAV 5 een pop3 scanner hebben..(tja, marketing he).

Ik hoop dat dit je vragen een beetje beantwoord heeft.

• BlueInk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 15:58
[quote]Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 20:39:
[--]

Ook kan er alleen bij Pro gebruikt worden gemaakt van bepaalde plug-ins..(zoals bij de e-mail client The Bat).
[quote]

Enig idee of er gewerkt wordt aan ondersteuning van Pegasus mail?

Verwijderd

Real time scanning van pegasus mail databases wordt ondersteund, heb even gekeken of er een plug-in voor is, maar kon zo 1,2,3 niets vinden..(Ben wel niet zo'n goede zoeker :P).

Maar wat bedoel je precies? ondersteuning dmv. database scanning of dmv. een plug-in oid?

• BlueInk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 15:58
Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 23:14:
Real time scanning van pegasus mail databases wordt ondersteund, heb even gekeken of er een plug-in voor is, maar kon zo 1,2,3 niets vinden..(Ben wel niet zo'n goede zoeker :P).

Maar wat bedoel je precies? ondersteuning dmv. database scanning of dmv. een plug-in oid?
Inderdaad kan e-mail worden gescand met de optie "Mail databases" en "Plain text". Alleen werkt dat v e r s c h r i k k e l i j k t r a a g!
:( Daarom staat KAV hier altijd op "Pause" als Pegasus aan het werk is.
(Voorbeeld: Peg opstarten duurt 18 min (!) als KAV actief is...)
Misschien dat met een Plug-In het mogelijk maakt on-the-fly te scannen en eventueel de nodige actie te ondernemen, zonder dat het systeem op de knieën gaat? [Win 98SE, PIII - 800 MHz, 256 MB RAM]

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Werkt de kaspersky anti virus engine anex bescherming ook zonder dat je het control center elke keer pstart met het Booten? Scheelt weer wat :)

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Verwijderd

GuidoHuis schreef op 16 September 2003 @ 19:40:
Werkt de kaspersky anti virus engine anex bescherming ook zonder dat je het control center elke keer pstart met het Booten? Scheelt weer wat :)
Moet je de monitor in je startup list gooien..

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Die date ook automatisch up?

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Verwijderd

Ja kan geloof ik instellen dat hij om de zoveel dagen moet kijken naar updates, maar zoals je bij CC ziet wordt daar met een andere task gedaan..

Verwijderd

@schouw

Heb nu sinds kort Kaspersky 4.5.0 draaien, maar ik heb de volgende vraag;

Op deze pc, windows xp, zijn meerdere accountants aangemaakt. Maar als 1 account opstart, je doet daarna switch user en je logt op ander account in. Krijg je een foutmelding van Kaspersky dat Kaspersky Control Center al draait onder de andere user.

Kent iemand dit? Of moet je Control Center uitzetten en alleen monitoring aanzetten?

//ok ok geen kaspersky voor mij dus

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 17:46 ]

Verwijderd

Bekende issue bij 4.5, KAV blijft wel draaien onder de eerste account dus pc is wel beschermd.
Issue is gefixt in KAV 5, maar die is momenteel nog beta.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
ik lees dit topic nu net omdat ik nu dit probleem ook heb. Ik wil onder mijn eigen account virus database bestanden updaten. Hij geeft aan dat kvp als gestart is onder een andere user dus ik kan niet bij het cc. bij die andere user geeft hij echter ook aan dat de virus database beschadigd is. Ik heb echter geen flauw idee hoe het kan. Als ik het goed begrjip is de pc nog wel gewoon beschermd tijdens het gebruik onder een andere account doordat hij gestart is bij een vorige aanmelding van 1 van de accounts?

Wat betreft het automatisch updaten van virus bestanden: Ik heb het idee dat hij dat niet doet, ondanks dat ik hem ingesteld heb op: iedere dag automatisch updaten, om de 3 uur. Volgens mij update hij pas als ik handmatig de bestanden update via KVP.
De volgende vraag betreft windows xp sp2: blocked deze de toegang naar het internet van KVP? Zodat deze niet automatisch kan updaten?

Daarnaast, ik had kvp geinstalleerd maar toen kon ik met OE niet meer checken op mail. De servers bleken goed te zijn (als kvp email protection uitstond, deed hij het wel). Is hier een verklaring voor? Hij gaf aan dat hij de servers niet kon vinden. En heb ik de email scanning functie van kvp nodig?

[edit] ik krijg personal 5.0 ook niet gedeinstalleerd. ik krijg de melding dat ik hem eerst moet afsluiten maar als ik dat via taakbeheer probeer krijg ik een error en via de aangemelde users kvp afsluiten ("exit") is niet mogelijk. Ik wil kvp opnieuw installeren om hem er dan opnieuw op te zetten...

Daarnaast: in welke map komen de anti virus database bestanden te staan?

Zo nu voorlopig genoeg denk ik...

alvast hartelijk dank

[ Voor 14% gewijzigd door DeRooney op 05-11-2004 21:19 ]

Pagina: 1