Pinnacle PCTV Rave --> TV-out

Pagina: 1
Acties:

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb sinds kort de Pinnacle PCTV Rave. Deze gebruik ik als een tuner voor mijn projector. Nu gaat het beeld alleen door mijn compu en wordt daardoor eerst gedeinterlaced om vervolgens weer via mijn TV-out 'geinterlaced' te worden. Kan ik de TV-in op de TV-kaart niet zo tweaken dat het een TV-out wordt?

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op een TV kaart zit een TV tuner waar in principe een CVBS signaal (composite video) uitkomt. Dit signaal wordt als ingangssignaal voor de video decoder gebruikt. Op mijn PCTV Pro kaart zit volgens de handleiding een interne connector genaamd "interner TV ausgang", maar deze wordt niet naar buiten gebracht.

Een handige knutselaar kan hier wel een TV uitgang van maken. Bedenk wel dat de uitgang een uitgangsweerstand van 75 Ohm moet hebben, en ik weet niet of dit voor deze interne uitgang wel het geval is. Bij belasting met de 75 Ohm ingangweerstand van de TV moet de amplitude van het CVBS signaal 1V top-top (0.3V sync amplitude + 0.7V zwart-wit amplitude).

Een beetje elektronikus kan het kaartje dus wel tweaken, maar enige kennis van zaken is wel vereist.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

CornelisJ schreef op 08 September 2003 @ 21:48:
Op een TV kaart zit een TV tuner waar in principe een CVBS signaal (composite video) uitkomt. Dit signaal wordt als ingangssignaal voor de video decoder gebruikt. Op mijn PCTV Pro kaart zit volgens de handleiding een interne connector genaamd "interner TV ausgang", maar deze wordt niet naar buiten gebracht.

Een handige knutselaar kan hier wel een TV uitgang van maken. Bedenk wel dat de uitgang een uitgangsweerstand van 75 Ohm moet hebben, en ik weet niet of dit voor deze interne uitgang wel het geval is. Bij belasting met de 75 Ohm ingangweerstand van de TV moet de amplitude van het CVBS signaal 1V top-top (0.3V sync amplitude + 0.7V zwart-wit amplitude).

Een beetje elektronikus kan het kaartje dus wel tweaken, maar enige kennis van zaken is wel vereist.
Op de Rave zit die aansluiting ook, maar het lijkt mij dat je daar zonder problemen een tulpkabeltje aan kan zetten.

Verwijderd

Ik heb al een half jaar een Pinnacle PCTV Pro kaart, alleen sinds kort heb ik er een probleem mee. Als ik namelijk een minuutje of 1,5 naar een zender zit te kijken valt m'n geluid weg. Als ik dan naar een andere zender zap en weer terug naar de zender waar ik zat te kijken krijg ik m'n geluid wel weer terug, maar het is hoogst irritant. De help tool van pinnacle heeft geen goed antwoord op deze vraag dus misschien weet iemand van jullie hier wat van en kan het probleem oplossen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 15:39:
Ik heb al een half jaar een Pinnacle PCTV Pro kaart, alleen sinds kort heb ik er een probleem mee. Als ik namelijk een minuutje of 1,5 naar een zender zit te kijken valt m'n geluid weg. Als ik dan naar een andere zender zap en weer terug naar de zender waar ik zat te kijken krijg ik m'n geluid wel weer terug, maar het is hoogst irritant. De help tool van pinnacle heeft geen goed antwoord op deze vraag dus misschien weet iemand van jullie hier wat van en kan het probleem oplossen.
Misschien gewoon even een nieuwe topic openen in het forum? :)

[on-topic]
Als je wat verstand van electornica hebt dan moet het allemaal wel mogelijk zijn.
Je zou ook kunnen kijken naar de datasheets van de decoderchips, daar gaat het videosignaal ook direct in.

[ Voor 17% gewijzigd door -=bas=- op 09-09-2003 15:48 ]

Senile! Senile Oekaki

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
bedankt. ik zal binnenkort eens goed naar het kaartje kijken en eventueel wat gaan modden

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 15:39:
Waarschijnlijk heb je NIS of NAV 2003 geinstalleerd.
Daarin zit de optie om MSN Messenger te scannen, en daardoor valt het geluid weg.
Even die optie uitzetten, en het probleem is opgelost.
Als het goed is valt na het opstarten van Outlook Express het geluid ook weg, toch?
Dit komt wederom door de MSN integratie.
Pagina: 1