Toon posts:

Problemen met Acer AL922

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In e-mail gevraagd aan helpdesk van ACER. Na 3 weken nog steeds geen antwoord.

ACER AL922 gekocht en aangesloten via de DVI-D kabel op de VGA kaart Sapphire RADEON 9700 PRO. De computer heeft Windows XP
Het menu van de LCD scherm geeft aan dat er een analog input is en dit kan niet veranderd worden in digital input. Ook vele andere instellingen van het menu zijn niet te bereiken of kunnen niet worden veranderd. Vervolgens heb ik gekeken of ik met de analoog aansluiting wel de normale menu opties kreeg. Dit gaf echter hetzelfde resultaat als bij digitaal.

Omdat ik dacht dat het scherm niet goed functioneerde, heb ik deze omgeruild voor een andere AL922. Na aansluiting via de DVI-D kabel geeft het menu echter dezelfde resultaten als bij het vorige apparaat.

De volgende instellingen van het menu zijn mogelijk met DVI-D aansluiting en 1280 x 1024 en 70 Hz (ACER drives geinstalleerd):
Brightness
Sharpness
OSD Tranparancy
OSD Horizontal Position
OSD Vertical Position
Graphic / Text (de instelling is bij mij niet te veranderen!!)
Recall
Language
Auto and Input Select (analog input bij mij niet te veranderen in digital input)
Exit
Andere instellingen van het menu zijn niet te bereiken, maar volgens het boekje wel aanwezig.

Bij het eerste scherm waren de andere opties van het menu ook niet bij de analoog aansluiting te bereiken. Bij het laatste scherm niet meer de analoog input geprobeerd.

Het scherm werkt goed en ik zou tevreden zijn als ook het menu normaal werkt.

Vraag aan lezers; ben ik de enige met dit probleem of zijn er mensen die dit ook ervaren. Ik hoor graag ervaring van anderen want ACER geeft geen reactie.
Olof

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 16:05
1 ding komt me zo snel op: Verkeerde DVI kabel?

Er zijn veel soorten DVI kabels: met en zonder analoog, dual vs single link

Edit: zie http://www.datapro.net/dvi.html voor meer info

Mijn Acer TFT (AL732) hangt via een DVI-D Dual Link kabel op een Nvidia Quaddro 2 MX kaart.
Geeft ook netjes aan: Digital RGB

[ Voor 50% gewijzigd door DJSmiley op 08-09-2003 21:52 . Reden: url toegevoegd ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
eentje is zat hoor:
Problemen met ACER AL922
crossposten mag niet

TheS4ndm4n#1919

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59

LopeZ

Too much is never enough