Toon posts:

overklokken met clockgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn mb asus p4p800-VM alleen overklokken met een programma als ClockGen. Maar het Clockgen programma werkt maar half:
Als ik de kloksnelheden opvoer wordt de PC sneller en laat dit ook zien in div. benchmarks.
Als ik de PC opnieuw opstart blijven de hogere snelheden behouden, maar als ik hem uitschakel en ook de stroomvoorziening onderbreek (dmv de schaelaar op de stekkerdoos die ik gebruik), en hem weer opnieuw opstart, zijn alle instellingen weer terug naar 2400 mHz.

Is overklokken met zo'n programma iets puur softwarematigs, en verander je niets in de bios?

Grt hans

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36

Epsilon

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 21:21:
Ik kan mijn mb asus p4p800-VM alleen overklokken met een programma als ClockGen. Maar het Clockgen programma werkt maar half:
Als ik de kloksnelheden opvoer wordt de PC sneller en laat dit ook zien in div. benchmarks.
Als ik de PC opnieuw opstart blijven de hogere snelheden behouden, maar als ik hem uitschakel en ook de stroomvoorziening onderbreek (dmv de schaelaar op de stekkerdoos die ik gebruik), en hem weer opnieuw opstart, zijn alle instellingen weer terug naar 2400 mHz.

Is overklokken met zo'n programma iets puur softwarematigs, en verander je niets in de bios?

Grt hans
dat laatste heb je totaal goed begrepen. De instellingen worden pas ingesteld in windows.
Maar ik zie niet in waarom dat je niet kan overclocken in de bios (volgens mij kan dat nl wel gewoon met dat moederbord, al weet ik dit niet zeker omdat ik geen p4 bord kenner ben).

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49
Dat heb je nou goed gezien, ik vind het alleen al raar dat het bij rebooten wel behouden blijft.
Maar waarom kun je niet in je bios overclocken, okey met zo'n proggie is veel makkelijker als je nog moet uitproberen, maar in je bios blijft het wel behouden

Offtopic: Net te laat

[ Voor 6% gewijzigd door heintjeput op 08-09-2003 21:25 ]

Verwijderd

zolang er spanning op het ram staat kan daarin toch ook iets worden opgeslagen
waneer jij dan de stekker uittrekt wordt die data gewist

denk ik ...

Verwijderd

Inderdaad. Je CPU boot gewoon op normale snelheid. Zodra je ClockGen start verhoogd deze realtime je FSB.

De P4P800-VM heeft geen overklok optie's in het BIOS dus dit soort software is dan een ideale oplossing. Alleen jammer dat je je Vcore niet kan verhogen. Is trouwens ook wel op te lossen met een wire-mod.

Zelf heb ik dit bordje al eens succesvol overclocked met CPUCool.(http://www.podien.onlinehome.de)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 21:29 ]

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:05
Dit had ik vroeger met SoftFSB van H.Oda ook, het leek er wel op dat bij een soft boot de programmering in de PPL behouden bleef doordat het moederbord deze niet opnieuw instelde (of iets dergelijks, ben niet zo'n hardware kenner). De PPL chip genereert het kloksignaal naar de CPU en bepaalt dus mede hoe snel hij loopt.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 21:26:
zolang er spanning op het ram staat kan daarin toch ook iets worden opgeslagen
waneer jij dan de stekker uittrekt wordt die data gewist

denk ik ...
Ram slaat niets op wanneer de pc wordt afgesloten. Het is maar vluchtig geheugen itt rom geheugen dat wel nog vanalles kan opslaan terwijl de pc uit staat ;)

Verwijderd

Topicstarter
Daarom moet ik een snelkoppeling maken en die in het menu 'Opstarten"zeten zodat die bij elke opstart wordt uitgevoerd.

Nou moet ik dus het volgende doen:

CG-xxxxxx.exe -file=filename.ckg

In order to do this, just create a shorcut on CG-xxxxxx.exe, and add the parameter in the "target" field.

Bij mij ziet dat pad er zo uit (het save bestand staat in dezelfde dir als het exe):

"C:\Program Files\CPuid\CG-ICS952607\CG-ICS952607.exe -file=save.ckg"

Maar als ik dat doe, geeft XP aan dat het geen geldig pad is. Herkent XP dit soort parameters niet?

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 22:39:
Daarom moet ik een snelkoppeling maken en die in het menu 'Opstarten"zeten zodat die bij elke opstart wordt uitgevoerd.

Nou moet ik dus het volgende doen:

CG-xxxxxx.exe -file=filename.ckg

In order to do this, just create a shorcut on CG-xxxxxx.exe, and add the parameter in the "target" field.

Bij mij ziet dat pad er zo uit (het save bestand staat in dezelfde dir als het exe):

"C:\Program Files\CPuid\CG-ICS952607\CG-ICS952607.exe -file=save.ckg"

Maar als ik dat doe, geeft XP aan dat het geen geldig pad is. Herkent XP dit soort parameters niet?
Het bestandje "save.ckg" moet wel in de directory staan waar je Clockgen heb geinstalleerd.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:18
zet die -file=save.ckg es buiten de haakjes dan werkt et mischien wel

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
het buiten haakjes zetten lijkt de truuk te doen!
tanx!

Verwijderd

Dit proggy stelt de clockgenerator opnieuw in, bij een zachte reset wordt die niet opnieuw geinitialiseerd (je kan toch niet van CPU wisselen tussen een zachte reset). Verander je iets in de bios dan wordt ie wel gereset.

De vraag is waarom je precies wil dat de CPU constant overgeclocked wordt? Het is veel beter als je bijvoorbeeld op GoT zit of met Word bezig bent je CPU wat langzamer loopt en als je dan een DVD gaat rippen of een spelletje spelen em even te overclocken.

@Epsilon

Het vm board is micro-atx en kan in principe wel overclocken, maar die functionaliteit hebben ze om onbekende reden eruit gelaten. De clockgenerator is hetzelfde als bij z'n grote broer dus een goede bios-hacker zou zonder problemen fsb settings opnieuw erin moeten kunnen zetten.

Het board is wel super, alles wat z'n grote broer kan, zelfde snelheid alleen een heel stuk kleiner.

Verwijderd

Topicstarter
Met ClockGen kan ik hem inderdaad overklokken, door de instelling te saven en als file parameter toe te voegen aan de snelkoppeling naar het exe file, wordt de instelling bij opstarten ingeladen, ook nadar de strom eraf is geweest.
Door verschillende instellingen te saven, kan ik inderdaad verschillende toepassingen op verschillende snelheden draaien.

Nu is het een kwestie van uitproberen hoe ver ik kan gaan.

Vraagje: er zit een mogelijkheid in om ook de agp te versnellen. Aan wat voor verhogingen moet je dan denken? Ik heb een 9600 pro Ult ed die al sneller geklokt is. De agp is nu 66,3 mHz

Verwijderd

De AGP hoef je niet te verhogen hoor, die heeft al meer als zat bandbreedte. Het meeste heb je aan het overclocken van je videogeheugen en daarbij het overclocken van je core zodat de bandbreedte 100% gebruikt wordt maar er niet teveel gebruikt wordt.

Als je alleen je core overclockt krijg je iedere 10 mhz ongeveer 100 oude 3dmarks erbij, niet echt spectaculair dus, als je je video geheugen overclockt krijg je iedere 10 mhz ongeveer 1000 oude 3dmarks erbij (als je je core rustig mee laat komen, kwestie van uitproberen)

Verwijderd

Topicstarter
tot hoever zou ik mijn pentium 4 2,4 800 fsb zonder extra koeling kunnen overklokken? Hij is nu 2,7 mHz. Zou ik hem ook op 2,8 kunnen zetten? In wat voor stappen moet ik opklokken?

Verwijderd

Try it, dat is de enigste manier om erachter te komen, je zal met een wiremod ook het voltage omhoog moeten gooien.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
intronic van vyw draait 2.4 @ 3.4 met standaard cooling , je moet gewoon alleen en goed mobo bezitten en goede mem sticks en uiteraard goed kenen ocen:P

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
pisart schreef op 08 September 2003 @ 21:30:
[...]

Ram slaat niets op wanneer de pc wordt afgesloten. Het is maar vluchtig geheugen itt rom geheugen dat wel nog vanalles kan opslaan terwijl de pc uit staat ;)
Maar waar je zelfs als de PC aan staat verder weinig aan hebt. Rom dient aleen voor het opstarten van je bak...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar ik heb hem nu via ClockGen op 2700 met originele koeling en 2 x 512 mb pc 3200 geheugen, kan dit kwaad voor de cpu?

Verwijderd

Heb je goed gedaan, kan iemand me een schematje geven voor zo'n wiremod???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 22:46:
ok, maar ik heb hem nu via ClockGen op 2700 met originele koeling en 2 x 512 mb pc 3200 geheugen, kan dit kwaad voor de cpu?
Lees de FAQ, daar staan al je antwoorden in.

FAQ: Kan mijn processor kapot als ik overklok, en zo ja, waardoor gaat het ding kapot?
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 13:26:
Heb je goed gedaan, kan iemand me een schematje geven voor zo'n wiremod???
Zoekt en gij zult vinden...

1e hit op Google:

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Dan kom je uit op:

http://www.tweakers.net/nieuws/20524

en dan op

http://server39.hypermart.net/xoverclocker/wire1.html

Ik heb deze mod ook gedaan, door het bij elkaar binden van de buitenste 2 pinnen krijg je een goed voltage namelijk 1.7 volt (hoger zou ik niet gaan met standaard koeling)

De 2e hit op Google is ook een goede trouwens, die heb ik gebruikt.

Voor luie mensen:
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/northwood/image003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/northwood/image005.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 13:39 ]

Pagina: 1