[RH9] systeem crasht als ik dma aanzet

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Topicstarter
ik heb hier een nf7-s met een WD raptor op de s-ata controller en nu heb ik het probleem dat me systeem crasht als ik met hdparm dma aanzet.

ik hoef alleen maar "hdparm -d1 /dev/hde" te doen en dan hangt me systeem zo en daarbij krijg ik foutmeldingen dat R/W acties een timeout hebben :(

iemand een idee hoe het komt/wat ik fout doe? ;)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Linux herkent misschien de S-ata controller niet (goed)? Wat voor een is het en heb je al gezocht op internet naar proberen daarmee?

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Topicstarter
de controller is een si3112 en nee ik kan niet ech gelijke problemen vinden.
trouwens het is de enigste hdd in deze machine klopt het dan wel dat ie hde aangeeft ? ipv hda

ik heb verder dit nu nog gevonden:
http://linux-kernel.skylab.org/20030406/msg01711.html

dat is het zelfde probleem maarjah ook geen oplossing.

iemand nog een idee ?

[ Voor 34% gewijzigd door connected op 08-09-2003 21:06 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Dat kan wel kloppen (die /dev/hde) omdat je vast ook nog een 'gewone' IDE-controller hebt, en die heeft dan /dev/hda t/m /dev/hdd al....

Verder zou ik je met betrekking tot die chipset willen wijzen op deze post: Grimreaper in "SATA en Linux"

Het lijkt me slim als we de discussie ook maar gewoon in dat topic voortzetten, anders gaan er - blijkt nu - gewoon 2 topics over precies hetzelfde.

Het zou dus volgens die posting kunnen werken als je de HD op UDMA2 mode zet (hoe je dat doet: zie 'man hdparm'). Het is al beter dan helemaal geen DMA (dus PIO), maar echt geweldig is het natuurlijk niet.

Hoe dan ook: deze dicht, verder in andere draad :)

Dit topic is gesloten.