[XP] Toetsenbord laat pc "stotteren"

Pagina: 1
Acties:

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 21:31
Regelmatig heb ik last van een stotterende pc (met name te merken in spellen en wanneer WinAmp draait); ik heb nu eindelijk het probleem gevonden, maar de oplossing helaas nog niet :'(. Het probleem heeft te maken met m'n toetsenbord. Wanneer ik een toets indruk stottert de pc. Ik heb een PS/2 toetsenbord; wanneer ik een USB toetsenbord aansluit werkt alles perfect.

Ik heb de Gate A20 optie in m'n BIOS al op normal en fast gezet, de toetsenbord-driver in windows veranderd in een andere (default) driver, en de typematic rate-setting in de BIOS aangepast; het helpt helaas niet. Ik heb Windows XP Professional met SP1.

Iemand een idee? Bij voorbaat dank :).

edit:
Ik weet niet of dit in dit forum hoort, omdat ik niet precies weet waar het probleem ligt; maar ik hoop dat het een software-probleem is, vandaar dat ik 'm hier zet :)

[ Voor 16% gewijzigd door Glival op 08-09-2003 20:07 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Zit de IRQ van je ps/2 poort niet in de knoop met andere hardware in je systeem?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik denk dat het een hardware probleem omdat je het bij een usb-toetsenbord niet hebt. Misschien dat je ps2-poort wel kapot is. Misschien iets te vaak je tobo eruit getrokken met de pc nog aan? Als je een ander tobo uitproberen.

• Glival
momania schreef op 08 september 2003 @ 20:09:
Zit de IRQ van je ps/2 poort niet in de knoop met andere hardware in je systeem?
Nee, m'n toetsenbord zit in z'n eentje op IRQ 1.

• Glival
thejoker80 schreef op 08 September 2003 @ 20:10:
Ik denk dat het een hardware probleem omdat je het bij een usb-toetsenbord niet hebt. Misschien dat je ps2-poort wel kapot is. Misschien iets te vaak je tobo eruit getrokken met de pc nog aan? Als je een ander tobo uitproberen.
Na lang zoeken toch nog ergens een ander toetsenbord gevonden. En deze doet het tot nu toe nog goed :). Dus ik denk dat het probleem hiermee is opgelost. Wel vaag dat een "kapot" toetsenbord je pc kan laten stotteren :?

Bedankt voor de reacties.