R9700 met 'lange' polygons/models.. :(

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Hallo,

Ik heb een probleem dat ik wil voorleggen. de videokaart waar het gaat is een radeon 9700, en hier zijn wat screenshots van waar t precies om gaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/wesselingh31/bf1942sw1.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/wesselingh31/bf1942sw2.jpg
screenies uit BF1942 secret weapons

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/wesselingh31/republic1.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/wesselingh31/republic2.jpg
screenies uit Republic

vooral op t derde plaatje is goed te zien waar t om gaat. sommige (of misschien wel alle) polygons zijn uitgerekt.
Ik dacht eerst dat t door windows kwam (tja, zou nie de eerste gekke fout van windows zijn), maar na een herinstallatie veranderde er niks. ook service pack 1, dx 9.0b, een driver update en oude drivers terug zetten hielpen niks. daarna alle updates voor windows is geprobeerd en ook alle overige drivers geupdate -> weer niks.
ik heb ook geprobeerd om bij [eigenschappen voor beeldscherm/instellingen/geavanceerd/probleem oplossen] dat hardware versnelling balkje terug te zetten. dat ging zonder problemen, maar in republic bleef ik de zelfde lange modellen houden. ik heb t niet getest bij bf1942 trouwens.
daarna bij smartgart (zelfde locatie, ander tabblad) snel schrijven uitgezet, agp of 4x in plaats van 8x gezet (anders kan nie) en ook in de bios fastwrite uitgezet maar niks heeft tot nu toe geholpen.
ik heb zelfs met powerstrip mn (niet/nooit overgeklokte) lager geklokt op zo laag t kon, geen effect. ook met een progje dat meegeleverd werd zon beetje alle functies die uit te zetten waren (hyperZ, ...) uitgezet, niets!

maar toen ik een gf4 ti4200 uit een andere computer in mn eigen computer zette veranderde er wel iets. geen 'lange' polygon of model meer te zien in republic!
toen ik mijn radeon 9700 in die andere computer zette, toen kreeg ik wel problemen. in 3dmark03 deed de eerste demo het een seconde of 5, daarna kreeg ik een zwart scherm. daarna in totaal 1 blauw scherm gezien en 4 keer wilde windows niet normaal opstarten. maar ik denk zelf dat dit door de (mindere) voeding kwam die in die pc zit.
nadat ik die gf4 er weer in had gezet deed alles het weer normaal op die comp.

het probleem lijkt mij dus te zitten in de videokaart OF de drivers, maar ik ga er zelf vanuit dat t aan de videokaart ligt.

even voor de duidelijkheid: in 2d (windows, internetten, ...) daar werkt alles gewoon goed, nooit geen rare dingen. bij sommige spellen merk ik nooit wat van die 'lange' dingen en ook bij de eerste test van 3dmark03 is er niets te zien. bij test 2 zie ik haast niets anders dan lange dingen en ik heb eigenlijk nooit andere tests afgewacht, altijd meteen maar gestopt met esc.

de specs van mn systeem:
Sapphire Radeon 9700 Atlantis (dus geen pro)
MSI KT4V mobo
Athlon XP 2600+
PC2700 3x256mb
Windows XP

de rest lijkt me niet relevant. ik heb nog NOOIT iets overgeklokt aan mn systeem.

en nog effe als laatst: ja ik heb gezocht maar omdat ik niet echt een omschrijving weet voor t probleem heb ik ook niet echt iets bruikbaars gevonden. tenminste, zoeken op bv 'lange polygon' levert weinig bruikbaars op, en met 'problemen radeon 9700' krijg ik allemaal andere problemen te zien...

[ Voor 5% gewijzigd door brute51 op 08-09-2003 20:03 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

dit zijn artifacts........heb ik ook als ik mijn geheugen(video kaart) te ver overclock.....probeer je mem eens terug te clocken?

edit:
argh volgende keer moet ik beter lezen 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:42 . Reden: lees edit :P ]

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Heb ik ook es gehad, maar dan met mn 8500.
Die was ook overgeklokt en het was op een lan party. Terwijl ie het thuis nooit had. Nadat ik mn case coolers een tijdje op volle toeren liet draaien was het weer over.
Dus bij mij was het de temperatuur, misschien bij jou ook.
Heb je een goede airflow?
Voelt de core en het geheugen warm of heet aan?

Suc6 iig

• brute51
ja t geheugen is idd wel aardig heet. veel heter dan ik gedacht had, en mn computer stond nog wel een uurtje ofzo niks te doen!
dat koel ding op de core is ook wel aardig warm, maar niet heet ofzo.

ik zal t geheugen is onder kloken, kijken of dat werkt. maar... alles is standaard aan mijn computer, wat frequenties betreft. de kast staat eigenlijk ook al een tijd open, ook toen ik die screenshots maakte. het is ook niet abnormaal heet in mn kamer, net warm genoeg om zonder mauwen in een bloes te zitten.
is er niet gewoon iets hardware matigs kapot? nou, eerst maar is alles een lange tijd onder klokken..

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Lijken mij eerder render fouten en geen artefats tgv het geheugen, heb je fastwrites aanstaan? zo ja zet die eens uit.

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 08-09-2003 21:33 ]

Niet op voorraad.

• brute51
zoals ik al zei maakte fastwrites aan of uit niks uit.

wat wel uitmaakte was de boel terug klokken! :) ik heb het geheugen helemaal naar beneden gezet, zover als powerstrip toe laat, en na een tijdje wachten (langer dan ik eerder deed) werkte het dan toch uiteindelijk zonder artifacts. die geheugen ics worden nu nog steeds bloed heet trouwens, dus daar moet ik dan maar heat sinks opzetten ofzo. maar dat zoek ik nog wel uit wat er percies op zou moeten.

bedankt voor die suggest iig! :)

[ Voor 8% gewijzigd door brute51 op 09-09-2003 20:43 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 13:16
ik heb hetzlefde gehad, terug gestuurd conclusie: kapot

ik heb ook alles geprobeerd totaan een tafel fan toe nix hielp, als het goed is krijg ik deze week een nieuwe terug (exact dezelfde vidkaart )

zeker ook in de 3dmark03 test 4 lange bladeren in de bomen?

[ Voor 6% gewijzigd door Puc van S. op 08-09-2003 22:23 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
Nee, als dat je probleem is wordt het tijd om naar de winkel te stappen voor garantie.
(of iets aan de airflow in je kast te doen)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook.

Ik krijg het in de call of duty demo sinds ik de catalist 3.7 drivers heb geinst. Met de vorige (3.4) had ik hier geen last van.
3Dmark 2001 en CS werken wel gewoon met catalist 3.7

Ik zou zeggen, probeer eens oudere drivers.

Ik gebruik een Club3D ATI Radeon 9500 NP 64MB niet overgeklokt.

Edit:
Kep de catalist 3.4 er nu weer op staan en het probleem is weg.

[ Voor 24% gewijzigd door jhead22 op 08-09-2003 23:59 ]

Verwijderd

YAHOO eindelijk een post van mij die iemand helpt :P

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Je core wordt te warm, dit zijn render fouten van de GPU. Als het geheugen te warm wordt, krijg je spikkels op het scherm. Dus of je kaart is overclocked (misschien onbewust) of je kaart is kapot.

• brute51
M1lamb3r schreef op 08 September 2003 @ 22:22:
ik heb hetzlefde gehad, terug gestuurd conclusie: kapot

ik heb ook alles geprobeerd totaan een tafel fan toe nix hielp, als het goed is krijg ik deze week een nieuwe terug (exact dezelfde vidkaart )

zeker ook in de 3dmark03 test 4 lange bladeren in de bomen?
ja idd, ik heb al vanaf dat ik deze kaart had in de nature demo van 3dmark 03 gras gehad dat zeg maar beeld vullend was, maar dat was toen het enige. als ik nou t geheugen op normaal zet dan kan ik geneens die 2e demo meer draaien, tenminste, alleen meet 3-5 fps door de lange dingen overal. jammer dat ik dr geen screenshot van ken maken... :(
hiostu schreef op 09 September 2003 @ 16:00:
Je core wordt te warm, dit zijn render fouten van de GPU. Als het geheugen te warm wordt, krijg je spikkels op het scherm. Dus of je kaart is overclocked (misschien onbewust) of je kaart is kapot.
das toch raar dan, dat als ik t geheugen lager zet (dus t wordt minder warm) dat het er wel normaal uitziet. maar misschien heb ik iets verkeerd gedaan of misschien was de core nog niet op temperatuur ofzo...
en nee ik heb m echt nooit overgeklokt. ik heb ook net windows er opnieuw op dus dan ken het hooguit hardware matig zijn... maar ik zal zo meteen nog is kijken waar het nou precies aan ligt.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 11:20
Ik heb m'n hercules 9700 nonpro ook overgeclocked. Van 277/270 of zo naar 361/351 met een andere bios. Ook ik heb last van deze rare artifacts. Maar bij mij is het alleen bij de ati screensaver van de 9800 met die klok en dat beest. Daar verschijnen ze na een minuut of 10 soms 20. Het rare is dat ik wel uren UT2003, en America's Army kan spelen zonder deze artifacts. Misschien ligt het ook wel aan de bios, ik zal hem eens terugflashen. Hij is nu naar een PRo geflashed.

Verwijderd

Volgensmij komt dat door die bagger koelers van Saphire :r . Ik heb namelijk die zelfde kaart ( maar dan wel PRO). Ik had altijd veel artifacts, in de vorm van foute textures (lag aan mem) in UT2003, toen heb ik maar een 120mm Enermax fan pal boven m'n kaart gemod en nu loopt ie lekker :)

Altijd bedrijven die denken beter te kunnen koelen dan stock koelers :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 19:21 ]

• brute51
maar ze zullen zon kaart toch wel testen voordat ze m op de markt doen oftie het goed blijft doen alstie wat langer draait?

bij mij staatie gewoon nog op de normale waardes: 277/270. ik ben er achter gekomen dat als ik in powerstrip het geheugen lager clock datie het dan wel doet. het is ook gelukt om (met powerstrip aan) de klok op normaal te houden en dat het er dan goed uitzag.
ik heb ook die suggestie hierboven gevolgd en de 3.4 drivers geinstalleerd. nou, 3dmark deed meteen helemaal niks meer, alleen een zwart scherm. ik heb dus die drivers die er op stonden maar weer geinstalleerd...
ik heb ook powerstrip is niet met windows mee laten starten (zo was het eerst ook, aan het begin van deze post) en ja hoor... artifacts of lange polygonen, hoe je t ook noemen wilt.

ik denk dat ik informatique maar is ga emailen want daar komtie vandaan. is kijken wat zij er van denken...

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
MMM... dan begint het idd erg veel te lijken op een hardware defect.

Je kan idd nog even proberen of hij het wel doet met een fan erboven. Maar mijn mening is dat deze kaart ook gewoon goed moet functioneren zonder mod.

Sterkte !

• brute51
ja dat ben ik dus met je eens! :)

Pagina: 1