[XP] Blijft rebooten na terugzetten image andere PC *

Pagina: 1
Acties:

• Raptor34
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 22:10

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

Topicstarter
Ik heb ff aan het stoeien geweest met een ghost file.
Ik heb een ghost gemaakt van mijn server een PII 333mhz met als systeem win2000 server er op.
En het geplaast op een PIII 500 mhz.
Dat was niet echt een probleem alleen maar wat kleine aanpassingen.
Maar nu heb ik ook een ghost van een een PIII 550 mhz met XP er op.
Die wou ik op een 1.4 ghz AMD pc plaatsen.
Maar dat ging niet lukken de pc start steeds opnieuwe op.
En de veilige werkt ook al niet.
Wie weet een oplossing.

In verband met de gemanipuleerde lever worst

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dit gaat misschien toch niet lukken, omdat die PIII 550 geen VIA chipset heeft, en de AMD waarschijnlijk wel.. Ik ben bang dat windows daar niet mee overweg kan oid.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 08-09-2003 19:34 ]

Hier staat tekst

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Mja, het is bekend dat XP niet zo blij is met nieuwe hardware, en zeker niet met volledig nieuwe hardware.

Overigens, dat heeft niets met Ghost te maken (je titel doet vermoeden dat er iets met Ghost is) maar komt gewoon door windows.

1 simpele oplossing: reïnstall. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Windows Operated Systems
Lijkt mij dat hij wat problemen ondervindt met hardware-detectie. Probeer eens te booten met de XP-cd, en dan de repair-functie? Zie ook dit topic: Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.

• Klippy
  • Laatst online: 20:42

Klippy

Still Game

XanderH schreef op 08 September 2003 @ 19:35:
Mja, het is bekend dat XP niet zo blij is met nieuwe hardware, en zeker niet met volledig nieuwe hardware.

Overigens, dat heeft niets met Ghost te maken (je titel doet vermoeden dat er iets met Ghost is) maar komt gewoon door windows.

1 simpele oplossing: reïnstall. :P
Je oplossing klopt, maar alles wat ervoor niet eigenlijk ;)

Ghost image kan je idd niet op een compleet andere PC gaan gebruiken, zie Sjaak, is heel andere hardware natuurlijk en dus andere drivers. Vooral chipset en videokaart is meestal het grootste probleem.

Reinstall XP duurt niet zo lang hoor, is iig stuk minder werk dan prutsen aan die image en heeft beter resultaat denk ik ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Xander
LiquidSilver schreef op 08 September 2003 @ 19:38:
[...]

Je oplossing klopt, maar alles wat ervoor niet eigenlijk ;)
offtopic:
:?
Ik zeg toch precies hetzelfde? Dat Windows niet blij is met een compleet andere PC? En dit is dan toch geen Ghost probleem?
Ghost image kan je idd niet op een compleet andere PC gaan gebruiken, zie Sjaak, is heel andere hardware natuurlijk en dus andere drivers. Vooral chipset en videokaart is meestal het grootste probleem.

Reinstall XP duurt niet zo lang hoor, is iig stuk minder werk dan prutsen aan die image en heeft beter resultaat denk ik ;)

Verwijderd

Heb 't ooit met een Windows ME gedaan maar was best veel werk. Gaat met XP definitief niet lukken omdat de product activatie al verlopen is en ie meteen ziet dat ie andere hardware heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 19:44 ]

• Klippy
  • Laatst online: 20:42

Klippy

Still Game

XanderH schreef op 08 September 2003 @ 19:41:
[...]

offtopic:
:?
Ik zeg toch precies hetzelfde? Dat Windows niet blij is met een compleet andere PC? En dit is dan toch geen Ghost probleem?

[...]
Nou.. Windows kan prima op andere systemen, maar een image is wat lastiger, dus heeft tocgh met Ghost te maken :P
Maar is eigenlijk geen ghost probleem, snap wat je bedoelt nu, maar keek er anders tegenaan ;)
Laten we het een image probleem noemen ;)

Titel is toch al aangepast zie ik :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
De image is wel goed lijkt me... maar welke moederborden (en nog belangrijker: welke chipsets) hebben de PCs in kwestie?
Een 2000 of XP installatie kunnen wel in een compleet ander systeem worden gezet (XP moet je dan wel telefonisch heractiveren), zolang 2000/XP maar de hardeschijfcontroller kan aanspreken.
Als je op de oude installatie de drivers voor een Intel HDcontroller heb staan, en je plaatst die installatie op een PC met een VIA mobo (en chipset), dan geeft XP (als ik het me goed herinner) een BSOD.
Standaard staat XP ingesteld om te herstarten op een BSOD, dus dat zou dit wel kunnen verklaren :)

• Xander
Hmm, ok, kennelijk werd mijn tekst een beetje verkeerd opgevat :P

iig, wat ik wilde zeggen, is dat een bestaande XP installatie niet echt goed om kan gaan met nieuwe hardware :+

De simpelste oplossing is dus een reïnstall doen, of je probeerd het met een repair.

@Rafe: Hmm, maar het is nu dus redelijk lastig om die HD-controler drivers te deïnstallen :P

Verwijderd

Ik heb onlangs ergens iets gelezen over een mogelijkheid om XP/2000 dusdanig op te starten dat hij zijn default IDE driver blijft gebruiken, zo doorstart, en dan een rescan zou doen van de chipset. Alleen weet ik niet meer de details.

Iemand hier die daar al van gehoord heeft ?
Pagina: 1