Oke ik werk nu al zo'n half jaar met Linux (debian) bevalt me prima!
Maar nu zal ik starten met een cursus MCSA 2000/3 en nu zal ik toch Windows 2003 of XP er naast moeten hebben draaien.
Ik heb gezocht hier op het forum, maar het enigste wat ik tegen kwam zijn de volgende combinaties:
1. Windows staat erop en iemand wil met dualboot Linux erop
2. Linux eraf en Windows er weer op
Maar niet Linux staaterop en er moet Windows bij (dat is natuurlijk ook bijna een
gedachte goed)
Het volgende staat klaar:
1 Primary Linux Partitie
1 Swap partitie
1 fat 32 partitie waar van mijn oude Windows installatie nog wat bestanden op staan, maar deze partitie is 20 gig groot.. Dus het liefst installeer ik hier windows op.
Moet ik nu meteen booten vanaf de Win2k cd en installeer het maar, met het gedoe dat ie mijn MBR overschrijft... of moet ik via een andere weg dit doen?
(Een ideetje om dit aan te pakken)
Ik denk dat ik gewoon mijn LILO die nu wel actief staat uit het MBR moet schrijven en dan Windows installeren en dan de boot.ini moet aanpassen?
Mijn vraag klopt dit of is dit gewoon via een andere progje te doen?
Uiteindelijke wat eruit moet komen is:
Bootmanager van Windows 2000 of XP
en dus een dualboot
En please begin niet over lees de FAQ.. want deze staat er nog niet in.. trust me
Maar nu zal ik starten met een cursus MCSA 2000/3 en nu zal ik toch Windows 2003 of XP er naast moeten hebben draaien.
Ik heb gezocht hier op het forum, maar het enigste wat ik tegen kwam zijn de volgende combinaties:
1. Windows staat erop en iemand wil met dualboot Linux erop
2. Linux eraf en Windows er weer op
Maar niet Linux staaterop en er moet Windows bij (dat is natuurlijk ook bijna een
Het volgende staat klaar:
1 Primary Linux Partitie
1 Swap partitie
1 fat 32 partitie waar van mijn oude Windows installatie nog wat bestanden op staan, maar deze partitie is 20 gig groot.. Dus het liefst installeer ik hier windows op.
Moet ik nu meteen booten vanaf de Win2k cd en installeer het maar, met het gedoe dat ie mijn MBR overschrijft... of moet ik via een andere weg dit doen?
(Een ideetje om dit aan te pakken)
Ik denk dat ik gewoon mijn LILO die nu wel actief staat uit het MBR moet schrijven en dan Windows installeren en dan de boot.ini moet aanpassen?
Mijn vraag klopt dit of is dit gewoon via een andere progje te doen?
Uiteindelijke wat eruit moet komen is:
Bootmanager van Windows 2000 of XP
en dus een dualboot
En please begin niet over lees de FAQ.. want deze staat er nog niet in.. trust me
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"