KR7A 6 IDE devices?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kun je nu op een abit KR7A 6 ide devices aansluiten? krijg er eentje 2dehand aangeboden en wil naast mijn Maxtor 60gb 7200rpm nog een 60gb 5400 rpm pluggen, maar heb geen IDE poorten meer.

is het dan mogelijk om de 2 schijven (elk één) op de RAID connectors, die allebei iig 133 mb/s zijn aan te sluiten, en zo nog 4 connectors over te hebben voor overige devices (zip, brander, lezer, dvd)

of MOET ik dan die schijven in raid draaien?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dan kan je ze als IDE schijven gebruiken. Echter zal je dit wel aan moeten geven aan je raid controller... Maar kan volgensmij wel.. (In iedergeval bij een Asus A7A met een los raid controller kaartje....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ja dat kan :)
bij de ene bord moet je op het mobo een jumper verzetten om geen raid te gebruiken, heb je die niet dan kan je ze gewoon eraan hangen en zo gebruiken.

de raid bios heb je alleen nodig als je ze in raid wil zetten ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dus ik krijg het mobo (2de hands) hang elke schijf aan één RAID poort en de rest aan de 'reguliere' IDE poorten en ik kan blazen, ook zonder dat ik de RAID drivers hoef te installeeren... TOP!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is dat je in het verkeerde subforum aan het posten bent, anders had je het antwoord allang in de FAQ kunnen terugvinden ...

Opslagmedia & I/O Controllers, zie de FAQ aldaar dus B)

Dit topic is gesloten.