Toon posts:

Aansluiting stroom-sw en led op moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een pentium 3 500 Mhz van de Aldi. Nu heb er laatst het moederbord uitgehaald voor een paar condensators te vervangen, maar ben ik vergeten te kijken hoe de stroom-sw, reset-sw,de leds op het moederbord moeten aangesloten worden. Ik weet wel waar en ik heb een idee van de vorm nl zo:
X0000X
XXXXXX
(0 is openplaats)
Alleen ik weet de volgorde niet. Heb al op het gsc forum gepost maar nog geen reply gekregen, ook al op google gezocht maar nix bruikbaars gevonden. De handleiding vind ik niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 19:23 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je hebt gegoogled dan weet je dus hoe je mobo heet. Als je die naam nou ff in je startpost zet, heb je nog een kans dat iemand reageert met de goede info.

Dit is glazenbol werk zo.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Volgens gsc is het een medion moederbord, maar hier kan ik niet echt veel informatie over vinden dus had ik de chipset naam(nl intel 440 BX) bij google ingetikt en dan de layouts van elk van moederbord afgegaan maar nix gevonden

• Voutloos
  • Niet online
Medion is niet de info die je moet hebben.
Nummers in google rammen dat moet je doen.

En anders wordt het testen met een schroevendraaier. Dan doe je schroevendraaier steeds tegen een paar van pinnen en dan kijken of hij gaat booten, etc. (ik ben niet aansprakelijk, maar dit kan best...)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist nog een beetje gegoogld en een site gevonden die het hadden over de "Medion 9901" aka MSI W6190ZXM7 deze heeft wel als chipset intel 440 ZX maar heeft voor de rest de zelfde specs.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Als je je stroom aansluiting echt verkeerd probeert aan te doen met schroevendraaier kun je wel vonkjes krijgen, heb ik al eens gehad op oud pentium mobo. Verder gewoon ff goed zoeken... Grote kans dat je power connector 2 pinnen is van van X-en verticaal. Misschien de 4 middelste X-en van de onderste rij voor je pc speaker.. maar zoek nou maar gewoon dat mobo type op :P

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de website van msi de layout gevonden, maar deze is helemaal anders dan dat ik mij herinnerde. Kan er iets verkeerd gaan als ik de layout van msi zou proberen of kan ik best eerst met een schroeven draaier proberen?

• Voutloos
  • Niet online
Als verder het hele plaatje van MSI klopt is dat het mooist.
Prutsen op eigen risico. (risico is zeer laag imo)

{signature}

Verwijderd

zo een bord kan best wat hebben.

en anders mail medion, en er staat echt wel een nr op ke plank. dat moet wel
Pagina: 1