[DVD-writer]NEC ND-1300A of Pioneer A06?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Hoi, ik wil een DVD-brander kopen. Ik twijfel tussen een NEC ND-1300A en een Pioneer A06. (Ik heb dit ook al gevraagd in het topic "[NEC ND-1300A] Nieuwe firmware veel DVD-R's werken nu wel :) ", maar ik denk dat het daar eigenlijk niet thuis hoort) Waarom twijfel ik? Voor mezelf heb ik de volgende dingen op een rijtje gezet:
- NEC ND-1300A is goedkoper (30 euro)
- brandsnelheden zijn in praktijk ongeveer gelijk
- allbei zijn ze niet zo goed in kopiëren van beveiligde data/audio (niet belangrijk)
- Bij de NEC wordt de firmware snel aangepast aan nieuwe media (geen idee wat betreft de Pioneer)

Nu zijn dit voor mij geen doorslaggevende factoren om voor de NEC te kiezen; het belangrijkste vind ik de schrijfkwaliteit. Hoe goed kan de brander overweg met slechte media? Hoe goed zijn de gebrande DVD's te gebruiken in andere devices (maw: hoe hoog is de kwaliteit van de beschreven DVD)?
Heeft iemand hier ervaringen mee? Van het bovengenoemde topic over de NEC zie ik veel verschillende ervaringen met media (veroorzaakt door verschillende software, media, en firmwares), dus ik vraag het hier maar:
Welke brander moet ik hebben?

[ Voor 2% gewijzigd door ernstblaauw op 08-09-2003 19:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Duitse C'T schijnt een test gedaan te hebben met schrijfkwaliteit en daar won de NEC ruim. Heb helaas geen linkje of scan v/h artikel :'(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom niet voor de nieuwe plextor gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
waarom niet voor de nieuwe plextor gaan?
Als de neiuwe Plextor heel goed is en veel betere kwaliteit levert, dan ga ik zeker voor de Plextor. Maar dan moet die ook wel de beste zijn...
Heb jij ervaringen met de Plextor 708A?
Duitse C'T schijnt een test gedaan te hebben met schrijfkwaliteit en daar won de NEC ruim. Heb helaas geen linkje of scan v/h artikel
Weet iemand hoe ik daar aan zou kunnen komen? En deden aan die test ook andere neiuwe branders mee?

[ Voor 50% gewijzigd door ernstblaauw op 09-09-2003 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid:

de brander kan geen verschil zien tussen beveiligde dvd's ofzo hoor, het ligt er aan wat voor software je gebruikt om kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 08:55:
ff voor de duidelijkheid:

de brander kan geen verschil zien tussen beveiligde dvd's ofzo hoor, het ligt er aan wat voor software je gebruikt om kopieeren.
Welke brander je neemt maakt wel degelijk uit voor het kopiëren. Op dit moment heb ik bijvoorbeeld een Yamaha CRW-F1, die met alle goede wil geen SafeDisc 2.9 kan kopiëren. Ook kunnen oudere Lite-On absoluut geen audio rippen; Mijn oude Lite-On 24102B was erg goed in databeveiligingen, maar kon niks met beveiligde audio cd's. Deze twee dingen zal een Lite-On 52327S wel lukken! Maar het gaat mij niet om de beveiligingen bij de DVD-writer, juist omdat ik een Lite-On 52327S naast de DVD-writer ga kopen.

edit:
Ik zie dat jij het over beveiligde DVD's hebt.. Soory, ik heb niet goed gelezen. |:(
Dan heb je gelijk. Maar ik had het over CD's.

[ Voor 14% gewijzigd door ernstblaauw op 09-09-2003 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er loopt hier een topic (2 zelfs) over de plextor 708A. de meesten zijn er zeer tevreden over. ik heb hier nog een dvr-a04 en heb geen problemen met het ding, en de dvd-r's zijn bij iedereen waar ik geweest ben uit te lezen. het ligt hoofdzakelijk aan de gebruiker op dit moment. je moet er wat tijd insteken wat de beste manier van branden is. je ziet veel problemen bij n00bs die net zo'n brander kopen en verwachten dat het net zo makkelijk gaat als cd branden nu. het is eerder het cd branden van toen de cd brander net uit was. een hoop geknoei aan het begin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 10:52:
er loopt hier een topic (2 zelfs) over de plextor 708A. de meesten zijn er zeer tevreden over. ik heb hier nog een dvr-a04 en heb geen problemen met het ding, en de dvd-r's zijn bij iedereen waar ik geweest ben uit te lezen. het ligt hoofdzakelijk aan de gebruiker op dit moment. je moet er wat tijd insteken wat de beste manier van branden is. je ziet veel problemen bij n00bs die net zo'n brander kopen en verwachten dat het net zo makkelijk gaat als cd branden nu. het is eerder het cd branden van toen de cd brander net uit was. een hoop geknoei aan het begin dus.
Ik dacht dat het vaak ook lag aan de media... Zoveel kan je toch niet instellen als je gaat branden? Hoewel Nero wel vaak problemen oplevert, las ik.
Maar als je bv media van merk A, B, C en D hebt, dan wil ik graag de brander die ze allemaal foutloos kan schrijven, en niet bv alleen A, B en D. Ik ga eens ff kijken naar de Plextor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zelf heb ik een Plextor PX708A en het is een heerlijke brander die sommige media zelf op DUBBELE snelheid brandt.

En ja zoals al gezegd, het is niet zoals cd's schrijven vandaag de dag....de media is nog niet helemaal volwassen, de branders en software zijn nog niet volledig volwassen. Het werkt allemaal wel maar er kunnen kleine problemen zijn.

Maar je zou geen tweaker zijn als je om de problemen heen komt....

De PX708A is een heerlijke stabiele brander die naar mijn mening zeer goed brandt. Heb nog maar 1 coaster gehad op mijn 8 brand projecten ..dus valt het wel mee! De brander heeft wel een probleem met Nero 6.0.15 maar....welke brander niet, zitten wat bugjes in die versie. Zelf gebruik ik nog versie 6.0.11 en hij doet het goed daarop :-)

Het is een aanrader, heb wel een weekje of twee geduld want de eerste batches DVD-branders was al uitverkocht voordat het in de winkels kwam. Maar voorbestellen doet wonderen!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ik heb een Pioneer A06 (hiervoor de A05) en ik moet zeggen dat hij het goed doet alle dvd's (en cd's) die ik erin doe schrijft hij zonder problemen, ik gebruik nero 5 voor het branden
(niet nero 6 want die heeft 2 dvd's (-) verneukt bij me, nog wat kinderziektes denk ik)
en qua firmware updates : valt wel mee ja maar wel altijd die firmware update voor meer media en dat de begrenzing eraf is van de lees snelheid

[ Voor 24% gewijzigd door geforce666 op 09-09-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
geforce666 schreef op 09 september 2003 @ 14:41:
ik heb een Pioneer A06 (hiervoor de A05) en ik moet zeggen dat hij het goed doet alle dvd's (en cd's) die ik erin doe schrijft hij zonder problemen, ik gebruik nero 5 voor het branden
(niet nero 6 want die heeft 2 dvd's (-) verneukt bij me, nog wat kinderziektes denk ik)
en qua firmware updates : valt wel mee ja maar wel altijd die firmware update voor meer media en dat de begrenzing eraf is van de lees snelheid
Welk merk DVD(-R(W) en -R(W)) gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik heb zelf de NEC ND-1300A en gebruik als medium Platinum DVD+R/W. En dat gaat net zo makkelijk als een CD branden. Zowel met DVD+R als DVD+RW geen problemen, heb -R/W nog niet geprobeerd. CopyToDVD en Nero 5.5.10.35 werken er gewoon goed mee.
Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan, in dit geval is dat dus de NEC.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Deze review kwam ik tegen: Review Pioneer A06 bij CDRInfo.com. Ze zijn hier erg positief over de schrijfkwaliteit van de Pioneer A06. Ik denk dus dat ik voor die drive ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde "probleem". Ga je voor de goedkope NEC welke problemen heeft met bepaalde Nashua schijven, of de Pioneer welke erg bekend is en geen bekende problemen heeft maar net iets duurder is, of ga je voor de Plextor welke nog duurder is en nog niet zo lang op de markt maar wel sneller?!

Mijn eerste keuze was de Pioneer, maar nu ik zie dat de NEC wel heel erg goedkoop is (scheelt voor mij 55 euro), twijfel ik toch weer. Of dan maar gelijk de snelste en een Plextor?

Overigens, zijn er al veel verschillende 8speed dvd schijfjes te koop? Ik lees dat 4speed schijfjes ook op 8 speed gaan?

[ Voor 9% gewijzigd door BounceMeister op 09-09-2003 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

BounceMeister schreef op 09 September 2003 @ 21:04:
Ik heb precies hetzelfde "probleem". Ga je voor de goedkope NEC welke problemen heeft met bepaalde Nashua schijven, of de Pioneer welke erg bekend is en geen bekende problemen heeft maar net iets duurder is, of ga je voor de Plextor welke nog duurder is en nog niet zo lang op de markt maar wel sneller?!

Mijn eerste keuze was de Pioneer, maar nu ik zie dat de NEC wel heel erg goedkoop is (scheelt voor mij 55 euro), twijfel ik toch weer. Of dan maar gelijk de snelste en een Plextor?

Overigens, zijn er al veel verschillende 8speed dvd schijfjes te koop? Ik lees dat 4speed schijfjes ook op 8 speed gaan?
De plextor kan sommige 4x media op 8x schrijven...ja !

En ja, de plextor is duur...net zoals hun CD-branders altijd duur zijn maar ik hoef toch niet te beginnen over de technieken die plextor in hun branders stopt.....die technieken zijn DUUR!

Onderzoek is altijd al duur geweest en zoiets als PoweRec .....dat een zeer grote impact maakt op de betrouwbaarheid...moet zichzelf wel terugbetalen.

Daartegen, kijk naar je budget, koop een Plextor alleen als je budget het toelaat. Anders is de pioneer zeker een goede keus...

De NEC, goedkoop en doet zijn werk...verwacht alleen geen wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
swampy schreef op 09 September 2003 @ 21:38:
[...]

De plextor kan sommige 4x media op 8x schrijven...ja !

En ja, de plextor is duur...net zoals hun CD-branders altijd duur zijn maar ik hoef toch niet te beginnen over de technieken die plextor in hun branders stopt.....die technieken zijn DUUR!

Onderzoek is altijd al duur geweest en zoiets als PoweRec .....dat een zeer grote impact maakt op de betrouwbaarheid...moet zichzelf wel terugbetalen.

Daartegen, kijk naar je budget, koop een Plextor alleen als je budget het toelaat. Anders is de pioneer zeker een goede keus...

De NEC, goedkoop en doet zijn werk...verwacht alleen geen wonderen!
Jij zegt dat technieken als PoweRec geld kosten. Heb jij ergens gelezen/weet jij een test waaruit blijkt dat die Plextor zo goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ernstblaauw schreef op 09 september 2003 @ 21:49:
[...]

Jij zegt dat technieken als PoweRec geld kosten. Heb jij ergens gelezen/weet jij een test waaruit blijkt dat die Plextor zo goed is?
Elke techniek kost geld om te ontwikkelen en te licenseren ( zodat anderen het niet zomaar van je kunnen afjatten )

Het bedenken, ontwerpen, testen, en verbeteren kost bakken met geld. Een beetje hardware bedrijf heeft een research afdeling..waar permanent mensen werken aan de techniek die zo later in hun producten zetten.

Tuurlijk is dat goed, en handig...en makkelijk....maar dat geld moet je wel terugverdienen.

Fabrikanten zonder zulke afdelingen kunnen vaak via een licentie de techniek op hun hardware krijgen en dus goedkoper verkopen dan de maker van de techniek. Plextor is een maken van technieken...een onderzoeker....en het grootste deel van de technieken blijven binnen het bedrijf en worden nooit ge-licenseerd aan anderen. Voor het simpele feit dat het bedrijf juist een voorsprong heeft door die technieken.

Plextor branders zijn duur..door het onderzoek...door de kwaliteit van de branders.

En op je vraag of PoweRec werkt......vraag het maar aan iedereen die een Plextor heeft en je zal horen dat ze bijna nooit foute cd's hebben of last hebben dat hun media niet werkt.

En hoewel DVD media nog niet super goed is zal je met een plextor brander het minste problemen krijgen!

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 09-09-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

swampy schreef op 09 September 2003 @ 22:23:
[...]

Elke techniek kost geld om te ontwikkelen en te licenseren ( zodat anderen het niet zomaar van je kunnen afjatten )

Het bedenken, ontwerpen, testen, en verbeteren kost bakken met geld. Een beetje hardware bedrijf heeft een research afdeling..waar permanent mensen werken aan de techniek die zo later in hun producten zetten.

Tuurlijk is dat goed, en handig...en makkelijk....maar dat geld moet je wel terugverdienen.

Fabrikanten zonder zulke afdelingen kunnen vaak via een licentie de techniek op hun hardware krijgen en dus goedkoper verkopen dan de maker van de techniek. Plextor is een maken van technieken...een onderzoeker....en het grootste deel van de technieken blijven binnen het bedrijf en worden nooit ge-licenseerd aan anderen. Voor het simpele feit dat het bedrijf juist een voorsprong heeft door die technieken.

Plextor branders zijn duur..door het onderzoek...door de kwaliteit van de branders.

En op je vraag of PoweRec werkt......vraag het maar aan iedereen die een Plextor heeft en je zal horen dat ze bijna nooit foute cd's hebben of last hebben dat hun media niet werkt.

En hoewel DVD media nog niet super goed is zal je met een plextor brander het minste problemen krijgen!
Dit verhaal ging dus echt niet op voor de 504! Was 100% identiek aan de NEC 1100A, maar kost(te) wel 2x zo duur!

webOS all the way!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hermanvh schreef op 09 september 2003 @ 23:55:
[...]

Dit verhaal ging dus echt niet op voor de 504! Was 100% identiek aan de NEC 1100A, maar kost(te) wel 2x zo duur!
Dat is waar... de 708A daartegen is GEEN nec cloon!

Tja.....

Check de specificaties van de 708A maar.....vindt jij maar een NEC brander met die specificaties :-)

[ Voor 16% gewijzigd door swampy op 10-09-2003 00:43 ]

• Hermanvh

Hermanvh

swampy schreef op 10 september 2003 @ 00:37:
[...]

Dat is waar... de 708A daartegen is GEEN nec cloon!

Tja.....

Check de specificaties van de 708A maar.....vindt jij maar een NEC brander met die specificaties :-)
Sanyo based voor zover ik weet ;)

webOS all the way!

• ernstblaauw
Hermanvh schreef op 10 September 2003 @ 00:53:
[...]

Sanyo based voor zover ik weet ;)
Wie maken er nog meer DVD-branders gebaseerd op Sanyo-chipsets? Die moeten natuurlijk de zelfde features hebben (niet dezelfde kwaliteit, want ze kunnen natuurlijk andere componenten gebruiken).
En kan je nu met Plextools wel weer de optie selecteren om alleen de eerste sessie te lezen? Dat kon niet bij de PX-504, volgens mij omdat het een NEC was.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ernstblaauw schreef op 10 September 2003 @ 11:56:
[...]

Wie maken er nog meer DVD-branders gebaseerd op Sanyo-chipsets? Die moeten natuurlijk de zelfde features hebben (niet dezelfde kwaliteit, want ze kunnen natuurlijk andere componenten gebruiken).
En kan je nu met Plextools wel weer de optie selecteren om alleen de eerste sessie te lezen? Dat kon niet bij de PX-504, volgens mij omdat het een NEC was.
Lite-on maakt ook gebruikt van Sanyo....maar dan zonder plextors PoweRec en dat soort geintjes.

En ja hoor, de PX708A is volledig een plextor drive dus alle truukjes zijn weer terug :-)

Het enige dat gelockt is, is speedread dus het inlezen van DVD-video's met de 708A is een lange langzame job...jammer...maar het is om jitter te voorkomen :-)

• ernstblaauw
swampy schreef op 10 September 2003 @ 12:23:
[...]

Lite-on maakt ook gebruikt van Sanyo....maar dan zonder plextors PoweRec en dat soort geintjes.

En ja hoor, de PX708A is volledig een plextor drive dus alle truukjes zijn weer terug :-)

Het enige dat gelockt is, is speedread dus het inlezen van DVD-video's met de 708A is een lange langzame job...jammer...maar het is om jitter te voorkomen :-)
Voor het inlezen van video's kan ik toch gewoon mijn Lite-On DVD 166S gebruiken?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ernstblaauw schreef op 10 September 2003 @ 12:26:
[...]

Voor het inlezen van video's kan ik toch gewoon mijn Lite-On DVD 166S gebruiken?
Tuurlijk, daar gebruik ik gewoon mijn PX116A voor ( Plextor's eigen DVD-rom ) en dat kan dus zelf op 6x speed rippen...lekker..met 13 Mb per seconde!

Pagina: 1