Toon posts:

CPU notebook loopt te langzaam?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Latitude C840 1,8GHz. Als ik met cpuspeed de snelheid test dan geeft hij maar 1,2GHz aan. Hier snap ik niets van. Ik de bios geeft hij gewoon 1,8GHz aan. Het is een Pentium4 mobile 1,8GHz.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
staat ie op de stroom of staat ie nu op de batterij..

test hem dan maar eens terwijl ie aan het stroom zit

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Staat gewoon op een 90W voeding

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Het ligt waarschijnlijk aan de SpeedStepping technologie. Als je CPU niet zwaar belast wordt schakelt hij terug naar een lagere frequentie. En zoals zwelgje al zegt, als je 'm op de adapter aansluit zal ie wel op full power (1,8Ghz) draaien.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

waarschijnlijk toch ergens speedstep instellingen. Moet je even in je config aanpassen

Verwijderd

Topicstarter
waarom geeft hij dan 1,2 aan? dit komt door de speedstep?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik inderdaad bijv. mediaplayer start gaat cpuspeed inderdaad omhoog?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
dat kan met dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif knopje :P

nee maar even serieus, staat dat niet in de manual van die pc? of zitten er geen tools bij die dat kunnen?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Kijk eens, er staat een edit-knopje... :(
Het is gewoon ingebouwde technologie en waarom zou je het moeten gaan tegenwerken?
Het is batterij besparend en als je de kracht echt nodig hebt schakelt hij toch naar 1,8ghz.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Speedstep kun je een progje van intel voor downloaden om hem in te stellen, maar waarom zou je dit willen? Zodra hij performance nodig heeft clocked speedstep hem vanzelf weer omhoog, scheelt weer wat warmte en accu tijd.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 10:14
Dan hoef je je dus nergens druk over te maken. Hij clockt em alleen omhoog als dat nodig is, meestal niet dus ;)
Overigens is het de bedoeling dat je je eigen reply edit als er geen andere replies bij zijn gekomen. Dit doe je met dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

edit:
Hoezo great minds think alike? :9

[ Voor 7% gewijzigd door cryforhelp op 08-09-2003 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 19:05 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.looy-jr.nl/images/laptop.jpg

Via deze instellingen kan ik "rommelen" met speedstep bv. (Heb een Acer TM800)

Staat tie bv. op laptop, dan schakeld hij terug naar iets van 700Mhz. en als ik dan iets opstart gaat tie omhoog. Staat tie op Thuis/Kantoor, dan staat tie op altijd 1,3Ghz.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt

Verwijderd

Start anders gewoon iets op wat processorkracht vraagt. Moet ie 'm automatisch op "full speed" zetten.

Werkt perfect deze technologie. AMD's PowerNow!2 IMO nog beter=dynamischer
M'n laptop (HP NX9005) is 95% van de tijd 100% stil :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 01:07 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Dit is dus gewoon een stroombesparende functie die erbij hoort, en je bent echt niet de eerste die dit tegenkomt 8)7

[search=laptop cpu langzaam]

Bekend en volstrekt normaal verschijnsel dus ;). Eenmaal via bovenstaande searchlink het woord "speedstep" gevonden kan je nog veel meer info vinden.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.