Universal AGP kaart werkt niet in 1.5v slot?

Pagina: 1
Acties:

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:45
Ik heb een XFX GeForce 4 Ti4200. Die kaart is AGP 8x en heeft een universal AGP connector. Deze wil ik zetten in een IBM Netvista (Pentium 4, 845 chipset). De 845 chipset heeft een 1.5v only AGP slot, deze kaart zou daar toch in moeten werken?

Als ik de PC opstart dan krijg ik een lange en twee korte piepjes, volgens de IBM handleiding duidt dat op een video probleem...

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
Dit is geen compatibiliteitsprobleem, je kaart is ook gewoon een 1.5v kaart, en zou dus gewoon moeten werken. Heb je al geprobeerd de kaart eens goed aan te drukken? Misschien dat ie er niet helemaal goed in zit..

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48

The Third Man

The Third Jellyfish

Moet gewoon kunnen, dus aan de kaart ligt het niet (of hij is kapot). Zit hij er echt wel helemaal goed in? En ook de monitorkabel?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor kaart zat er eerst in?
of was het een o.b. wat er standaard in zat die mogelijk niet goed is uitgeschakeld.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Indien je onboard had eerst ff uitzetten in je bios. En daarna boot from AGP selecteren.

Indien niet zo idd beter aandrukken en zorgen dat je een klik hoort.

dikzak

• Obliterator
De kaart doet het wel in een ander systeem dus kapot is ie niet (heb nog een andere van de 60 geprobeerd ook :-) ). De IBM heeft inderdaad een onboard kaart, die kun je niet uitzetten in de BIOS, first device staat inderdaad op AGP.

Ik kan nog eens proberen hem aan te drukken, maar volgens mijn zat ie er prima in.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

had ik eerst met een asus 8460... Nieuw mobo gekocht (msi kt4...) met zo'n mooi lampje erop als de agp kaart het niet doet... En hoewel ik voordat ik een nieuw moederbord had, geen problemen had met mijn gfx kaart, ging dat lampje heel fijn branden... En dan krijg je dat ding dus ook met geen mogelijkheid gestart... Kaart laten testen bij informatique (hebben iets meer mobo's liggen dan ik hier...) en het bleek dat de kaart het in een paar mobo's wel deed en in andere niet... Kaart omgeruild, en meteen ook maar m'n mobo omgeruild voor een nforce2 ;)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Tja, het zou héél misschien kunnen dat XFX wat slordig is geweest met het implementeren van de voeding van deze kaart, en dat sommige mobo's gewoon wat strenger zijn en dus weigeren te werken. Ook ideetje: zit er niet toevallig zo'n extra voedingsaansluiting op de kaart (zo'n molex)?

• Heiden
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 21:38
Lekkere Kwal schreef op 08 September 2003 @ 18:13:
Moet gewoon kunnen, dus aan de kaart ligt het niet (of hij is kapot). Zit hij er echt wel helemaal goed in? En ook de monitorkabel?
Als je monitorkabel niet goed zit gaat je Bios echt geen foutcodes geven hoor 8)7

|Mijn systeem

• Obliterator
De kaart heeft geen externe voeding aansluiting.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Heiden schreef op 09 September 2003 @ 14:50:
[...]

Als je monitorkabel niet goed zit gaat je Bios echt geen foutcodes geven hoor 8)7
/weinig ervaring.

Ik heb talloze malen meegemaakt dat bij computers (vooral van OEM's) het mobo ging piepen als er geen monitorkabel in zat.
Pagina: 1