Toon posts:

2 monitoren onder W98/ 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met meerdere monitoren met behulp van meerdere VGA kaarten onder W98/ 2000? Ik heb zelf wel eens een S3 kaartje naast een TNT kaartje aan de praat gehad. Gaat dit ook met een Matrox G200 PCI naast een TNT?

Verwijderd

Ik kijk op dit moment naar 2 monitoren tegelijk (nou ja, je weet wat ik bedoel...)

1x TNT AGP met 19"
1x S3 trio v2 PCI (superkutkaart) met 14"

echt superrelaxt: altijd mail, mp3 cd speler en stickynotes open op die 14"

moet geen probleem zijn 1 pci kaart en een AGP kaart...

Verwijderd

Tja... Matrox videokaarten werken in ieder geval altijd naast elkaar... hoe dat zit met matrox naast TNT weet ik niet. Ik draai zelf een Matrox G200 AGP naast een Matrox G100 PCI MMS 4 head. 1 21" z/w en 1 17" kleur.

Als iemand trouwens een oude monitor "wegdoet" voor weinig (>17") dan houd ik me aanbevolen. Ik wil er graag nog een monitor bijhebben namelijk, 2 is wel errug weinig ;)

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 23:28

PanMan

Spun!

Ik heb 2 monitoren.
Kon dat namenlijk bij mijn laptop, met 1 videokaart. Heb dus het interne laptop scherm, en een 17'' (en dit dus allemaal op 1 2.5 mb videokaartje..) Alleen met filmpjes gaat het soms gaar, verder doet alles het goed, en vind ik het ERG handig, om tijdens het browsen mIRC open te kunnen houden...
Mzl,
PanMan.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Werkt een gewone shitkaart+voodoo2wicked ook met een asus tnt2 ultra??

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:00

jw

Als je 2 videokaarten in je peecee gebouwd hebt, kun je dan bijv. op de een mail-proggie open hebben en op de ander bijv. internetten, zoja met welk programma of moet je dit zelf configureren?

Verwijderd

Topicstarter
Ja shapie zo werkt het en je hoeft er niets voor te configureren. Je instellingen voor video worden automatisch aangepast. Wel moet je aangeven waar de verschillende monitoren zich bevinden (mogen dus meer dan 2 zijn). Meestal zal dit naast elkaar zijn. Je desktop is nu een stuk groter geworden.

Verwijderd

Tweede monitor is een eitje. Gewoon 2de vga kaart er in en klaar. Eén van beide is "master", dus waar je je login scherm op krijgt en waarop je DOS spellen speelt. Bij pci/agp combi kun je meestal in BIOS instellen welke eerste moet zijn, bij pci is Žt onderste (of was Žt nou bovenste?
Beide schermen kun je afzonderlijk instellen op resolutie/kleur/refreshrate etc.
Žk Heb nu een dualhead G400 met als primary een 21" en als tweede een TV en nog een extra S3 kaart er in met een 17". Is wel een beetje overkill. Ik maak nu kilometers met mŽn muis....ziet er wel errug cool uit!
Pagina: 1