Probleem met KMail in Suse 8.2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen even een vraagje. Ik heb net Suse 8.2 op mijn pc gezet, maar nou probeerde ik om in het mail programma KMail mijn mail op te halen maar nu krijg ik de volgende fout met het verzenden van mijn mail. : The server responded: "5.1.8 invalid/host-not-in-DNS return address not allowed"
Weet iemand wat het probleem is? Ik heb de smtp gegevens en ww etc goed ingevuld. Ook mijn computernaam is anders dan Linux met een ander domein als Local. Please help me!! Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Welkom op GoT!

Heb je al met google gezocht wat er aan de hand zou kunnen zijn? Blijkbaar wel, want je hebt gecheckt of dit aan de hand was maak ik uit je post op.

Wat staat er dan wel ingesteld als return-adres? Kun je dat opzoeken, want zonder meer info komen we er denk ik niet echt uit...als hij het mailtje niet kan versturen, staat het nog in je outbox. Doe daar eens 'view source' en post dat eens hier (uiteraard zonder de tekst van het mailtje, het gaat vooral om de headers...de inhoud hoeven wij niet direct te weten :) )

P.S. Op zich mag je toevoegingen als "Please help me!! Alvast bedankt" wel laten zitten (voortaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de heldere tips en het warme onthaal :)

Dit zou dan de source moeten zijn: (sorry, ben nog niet zeer bedreven met Linux)

From: root <>
To: Test@test.nl
Subject: Test
Date: Mon, 8 Sep 2003 07:51:14 -0700
User-Agent: KMail/1.5.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
charset="us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Disposition: inline
Message-Id: <200309080751.14430.root <>>
Status: RO
X-Status: Q
X-KMail-EncryptionState: N
X-KMail-SignatureState: N

test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het return-adres moet je invullen onder 'identiteiten' (eerste tabblad E-mail). Je vindt het niet onder 'netwerk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat moet dan het return adres zijn? Ik heb alleen maar de pop, smtp, wachtwoord en inlognaam gegevens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Bij Identities kies je 'new', dan kies je een naampje voor je 'identity'. Je kunt er dus meerdere e-mail 'identiteiten' naast elkaar op na houden. Ik heb er bijvoorbeeld een voor tweakers dingen en een andere voor 'gewoon'.

Dan krijg je een paar tabbladen. Bij 'your name' vul je je naam in (duhhh :P ) en bij e-mail adres het adres waarvan je graag zou willen dat mensen er mail heen sturen, en dat 't dan ook bij jou gaat uitkomen. Dus: jouwusername@jouwprovider.nl. De rest kun je wel leeg laten. De optie 'e-mail adres' is belangrijk, deze heb je denk ik niet ingevuld en daarom werkt 't niet. En vertel me niet dat je je eigen e-mail adres niet weet :P (dat wordt dus ook wel het 'return address' genoemd).

Bij 'network' kun je bij 'Receiving' je pop-boxen toevoegen (dat was ws. al gelukt). Bij 'Sending' moet je de SMTP-server van je provider opgeven. Zoals je ziet kun je dus ook hier overal meerdere 'entries' toevoegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wilke op 08-09-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HET WERKT!!!!!!!! Bedankt he gasten....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alles goed ingevuld hebt en het werkt nog steeds niet dan staan er waarschijnlijk nog 'foute' e-mails in je postvak uit. Gooi die weg en dan moet het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Dat is inderdaad een ander probleem wat wel eens voor kan komen (met name als de stroom is uitgevallen, of KMail gecrashed of lomp afgesloten, zoals met kill -9). Maar dat was hier dus niet het punt.

In de volgende versie van KMail (bij KDE 3.2 waarschijnlijk) is dit hoogstwaarschijnlijk opgelost, er loopt iig al lang een bugreport over en een oplossing is in de maak.
Pagina: 1