[Word 2000] "Concept" Watermerk-knop

Pagina: 1
Acties:

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:59
Ik wil in Word 2000 een knop in de menubalk maken, waarmee ik in een document een watermerk kan maken met de tekst "Concept" bijvoorbeeld. Hoe ik een watermerk in Word 2000 kan maken ben ik ondertussen al achter, maar ik wil het dus mogelijk maken om met één druk op de knop het document een "Concept" watermerk te geven.
Hoe doe ik dit?

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
ik denk dat je dan moet werken met macro's, je gaat naar extra>macro's>nieuwe macro openemen, je geeft em dan een naam, en dan ga je gewoon doen zoals je anders een watermerk maakt, daarna druk je op stop (in het macrowerkbalk) dan ga ja naar beeld>werkbalken>aanpassen, dan ga je naar het tabblad opdrachten dan ga je naar onderen, naar macro's, en daar staat jouw macro in. die sleep je dan naar een werkbalk, en voila

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:59
Bedankt voor je antwoord, maar op deze manier lukt het niet. Als ik nl. een macro aan 't opnemen ben, kan ik de picture die ik in de header/footer invoeg om als watermerk te gaan gebruiken niet meer selecteren en niet 'text wrapping-->behind tekst' uitvoeren.
Iemand een ander idee?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Bij het opnemen van een macro worden veel muisfuncties uitgeschakeld, omdat muisselecties niet in VBA-code zijn om te zetten. Probeer het plaatje te selecteren met de Tab-toets ofzo. Er moet een manier zijn, dus even langer proberen en wat meer prutsen.
En een ander idee is er niet, tenzij je uit je hoofd de hele macro kunt programmeren.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]