[Debian] welke pakketten: mailserver eigen domein

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Topicstarter
Je word op tweakers en andere site's dood gegooid met "mail servers" en zo te zien heeft iedereen er een ander beeld van. De vraag:

Ik heb een domein, de mail word dmv een dns door gestuurd naar mijn ip. Dat betekend dat er geen pop3 of imap-server zit tussen mij en de afzender. Er zijn ontzettend veel mail programma's welke heb ik in deze situatie nodig.

Welke pop3-server (niet om pop3 op te halen van een andere server)?
Welke imap-server (niet om imap op te halen van een andere server)?
Welke smtp-server?

No Signature

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:18
Zoek en gij zult vinden.

Debian gebruikt als SMTP server standaard exim, maar qmail of postfix kun je natuurlijk ook altijd installen als je die lekkerder vindt werken.
Als imap/pop3 server gebruik ik courier, alleen werkt die alleen met Maildirs en niet met het mbox formaat, daarvoor kun je het best gewoon pop3d en imapd (ofzo) installen denk ik.

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Topicstarter
waar het mij om gaat, pop3d en imapd kan je die gebruiken om mail te onvangen zonder dat er een pop3 of imap server tussen zit? Ik lees namelijk overal dat mensen hun mail via hun server van een andere server afhalen.

No Signature

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je al gezocht? Hoe bedoel je, iedereen een ander beeld? Ik verwijs je naar http://freshmeat.net , als je daar zoekt op pop3 , imap of smtp, krijg je vanzelf links naar prima mailserver, en je distro komt vast ook met een default.

Dit topic is gesloten.