Spyware cleaner voor netwerken?

Pagina: 1
Acties:

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik ben op zoek naar een programma waarmee je via een admin tool remote pc's kan controleren op spyware

dus dat je op een werkstation de client installeert en op de server de admin versie en dan een soort netwerk spysweep opdracht geeft :) (denk aan antivirus software)

ik zat al te kijken bij de topper Ad-aware alleen ik zie daar geen netwerk ondersteuning zoals ik deze graag zie :) (zie hierboven)

ook is het draaien van ad-watch ofzo geen optie omdat dat soort progs meestal uitgeschakeld word

wie o wie kan mij helpen aan een degelijke spyware cleaner voor netwerken?
hoeft geen freeware te zijn ookal zou dat wel het leuks zijn ;)

* yonexfreak gaat ondertussen weer verder zoeken op het grote WWW :P

I don't drive fast, I only fly low!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ad-aware Professional kan het wel voor je regelen...

FF quotje van site:
Ad-aware Professional is ontworpen om continue bescherming te bieden tegen bekende software voor datamining, ongewenste reclame, parasieten, scumware, keyloggers, bepaalde traditionele trojaanse paarden, dialers, malware, browserkapers en trackingprogramma's. Bovendien kunt u met dit programma:
Toegewezen stations scannen vanaf één centrale locatie.
Uw voorkeursinstellingen en configuratiebestanden aanpassen voor extern EN lokaal scannen
Op elke locatie naar keuze, lokaal of extern, uw logbestanden opslaan.
Referentiebestanden opslaan en lezen vanaf elke locatie in uw netwerk. U kunt ook MEERDERE referentiebestanden gebruiken voor scannen en probleemopsporing op maat.
Speciaal ontwikkelde plug-ins gebruiken om de functionaliteit van de Professional-versie uit te breiden voor alle gebruikers, van de gemiddelde eindgebruiker tot de ervaren rot. Bezoek onze pagina met plug-ins voor meer informatie over de beschikbare componenten.
Ik ben op zoek naar een programma waarmee je via een admin tool remote pc's kan controleren op spyware...
Met VNC misschien? Moet je wel Ad-Aware lokaal draaien op elke bak :9 Of je doet een scheduled task ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2003 16:01 ]

• yonexfreak
  • Niet online
ThePerfectCell schreef op 08 September 2003 @ 16:00:
Ad-aware Professional kan het wel voor je regelen...

FF quotje van site:

[...]
[...]

Met VNC misschien? Moet je wel Ad-Aware lokaal draaien op elke bak :9 Of je doet een scheduled task ;)
ghehe VNC gebruiken we niet en vermoedelijk krijg je als je het draait als een scheduled task dat Ad aware naar voren komt en dus gebruiker dat weer net zo snel wegklikt ;) :)

gaat om een bedrijfsomgeving van rond de 200-250 werkstations dus dat met vnc handmatig starten lijkt me niet slim :+ (en nee zoveel tijd over heb ik niet O-) )

maargoed het principe moet wel mogelijk zijn denk ik met een client tooltje en dat aansturend vanaf een server lijkt me :)
tenslotte is spy-ware / spy ware cleanen niet echt meer een hype ofzo en al aardig ingeburgerd a la virussen en de antivirus software ervoor :)
tnx voor het id btw :)

* yonexfreak gaat eens kijken voor een trail van ad ware proffesional om te zien of dat wat mogelijkheden biedt :)

[ Voor 6% gewijzigd door yonexfreak op 08-09-2003 16:13 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met een degelijke policy is al veel spyware tegen te houden, denk aan:
- Geen schrijfrechten in Program Files
- Geen schrijfrechten in bepaalde mappen van Windows, zoals System32 waar nogal wat virussen in willen zitten
- Alleen bepaalde ActiveX componenten toestaan (denk aan Flash).
Kan allemaal via Group Policies geregeld worden.

Dan heb je helemaal geen spyware removal tool meer nodig.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 16:52
Toch is het wel fijn om er op te controleren. Verder ontwikkeld spyware tegenwoordig op een enorm snel tempo, ze zullen dus steeds wel weer iets nieuws bedenken.

Kun je niet een .msi package maken van ad-aware en die distributeren?

• yonexfreak
  • Niet online
blackd schreef op 08 september 2003 @ 17:55:
Met een degelijke policy is al veel spyware tegen te houden, denk aan:
- Geen schrijfrechten in Program Files
- Geen schrijfrechten in bepaalde mappen van Windows, zoals System32 waar nogal wat virussen in willen zitten
- Alleen bepaalde ActiveX componenten toestaan (denk aan Flash).
Kan allemaal via Group Policies geregeld worden.

Dan heb je helemaal geen spyware removal tool meer nodig.
wij werken met novell client en daar word veel ingeregeld
dus voor leerlingen nihil rechten...alleen lees rechten op C
alleen denk ook aan coockies etc

activex componenten staan redelijk scherp maar niet te anders werkt het niet geweldig meer :)

maar komen altijd zooi op werkstations ;) vandaar...

• yonexfreak
  • Niet online
djluc schreef op 08 september 2003 @ 18:03:
Toch is het wel fijn om er op te controleren. Verder ontwikkeld spyware tegenwoordig op een enorm snel tempo, ze zullen dus steeds wel weer iets nieuws bedenken.

Kun je niet een .msi package maken van ad-aware en die distributeren?
tuurlijk kan dit alleen dan heb ik er nog geen controle over
ik zoek dus iets zoals een geplande spyware sweep net zoals bij een scheduled antivirus scan die niet te disablen is :)

lokaal ad aware installen is geen probleem (images) alleen dan kan ik nog steeds niet vanaf server dit doen (ad aware prof nog niet getest...)

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 15:53
In Spybot S&D kan je ook netwerkmappen toevoegen in je zoektocht naar spioneerwaren, misschien is dat wat je zoekt? Moet je wel allemaal netwerkmappen op de 'host' en shares op de clients gaan aanmaken.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• yonexfreak
  • Niet online
daPet schreef op 09 September 2003 @ 11:29:
In Spybot S&D kan je ook netwerkmappen toevoegen in je zoektocht naar spioneerwaren, misschien is dat wat je zoekt? Moet je wel allemaal netwerkmappen op de 'host' en shares op de clients gaan aanmaken.
het is een idee alleen klinkt wel als redelijk wat werk volgens mij :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 16:52
Shares maken kan ook met policies. Verder kun je de files die je in quarantaine neemt misschien ook op een andere locatie plaatsen?

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 15:53
yonexfreak schreef op 09 September 2003 @ 11:40:
[...]

het is een idee alleen klinkt wel als redelijk wat werk volgens mij :)
Voordeel is dat het een gratis programma is :) Ik weet alleen niet of dat ook voor bedrijven geldt :? Dit is zijn website.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• yonexfreak
  • Niet online
daPet schreef op 09 September 2003 @ 12:01:
[...]

Voordeel is dat het een gratis programma is :) Ik weet alleen niet of dat ook voor bedrijven geldt :? Dit is zijn website.
gratis is een magisch woord in het bedrijfsleven ;)

maar zoals eerder gezegt zou het ook wel wat mogen kosten zolang het de spuigaten maar niet uitloopt...tenslotte is dit geen MUST-HAVE software maar meer een wens van de systeembeheer kant (mits beheersbaar> anders ghosten we maar wat vaker ;))

helaas ben ik nog steeds niet toegekomen om bovengenoemde suggesties te testen ivm plotselinge drukte O-) :P

Pagina: 1